Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

chambertin skrev:
12 fl. Gouvyas Vinhas Velhas Tinto -05 (Bago de Touriga, Douro/Portugal)
12 fl. Gouvyas Tinto -05
12 fl. Gouvyas Branco Reserva -05

Trevligt. Hur löser du transporten hem på dem? Du tar ju dem knappast med dig på flyget eller?
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Trevligt. Hur löser du transporten hem på dem? Du tar ju dem knappast med dig på flyget eller?
Jodå det blir flyg. Får prioritera ner annat som underkäder, tandkräm och annat tjafs..
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

chambertin skrev:
Jodå det blir flyg. Får prioritera ner annat som underkäder, tandkräm och annat tjafs..

36 flaskor i reseväskan? Det måste ju väga en j**la massa, eller du kanske packar i flera väskor?
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

J.S. skrev:
Aha! På plats alltså!
Stämmer. Inga besök hos producenter tyvärr den här gången men en del goda Alvarinhos har slunkit ner i alla fall ihop med kableljo i all former.
Provade Gouvyas för ett år sedan på restaurang här i Lissabon och blev imponerad. Ingen importör i Sverige av Bago de Tourigas viner så det blev att handla direkt från dom.
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
36 flaskor i reseväskan? Det måste ju väga en j**la massa, eller du kanske packar i flera väskor?
Frigolitlådor innuti wellpapp-kartonger (2 st), ingen resväska (för tung).
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
36 flaskor i reseväskan? Det måste ju väga en j**la massa, eller du kanske packar i flera väskor?

Och jag som tycker det är jobbigt att packa ner typ 6 flarror :eek:
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Senaste köp, från ebay, blev en SQN Backwards and Forwards för 93 euro. Jag stressade iväg ett bud utan närmare eftertanke, men ska bli kul att testa en SQN iallafall, även fast den är vit och påväg utför enl. noteringar på cellartracker.
 

Arvid

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Gick in på bolaget idag och skulle handla för MAX 1000 kr. Fattas ju fortfarande i stort sett alla viktiga möbler i nya lägenheten.

JJ Prüm Bernkasteler Badstube 07 Kabinett x 4
Gunderloch Niersteiner Pettenthal 07 trocken

So far so good. Sen upptäckte jag att det var massa goa grejer rabatterade, så då blev det

Domaine de Trévallon 04
Petaluma Coonawarra 04
Petaluma Adelaide Hills Shiraz 05.

Soffa och sånt trams får vänta. Fast jag var duktig och köpte säng också idag efter bolaget.

Har någon provat de billiga (vita 129, röda ?) vinerna från Niepoort som kom nu i Mars? Hittar ingen story om dem på hans hemsida. Röda var slut i Malmö men vitt fanns, blev dock tvungen att bortprioritera, fanns inte plats i cykelkorgen.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Hämtade precis ut 5st Krug GC som uppskattningsvis är ifrån slutet av 80-talet.
Måste vara köpta av samma person som sålde sina till SUPRA för detta var den sämsta packetering jag sett. Godset var ju öppet så vem som helst kunde knycka en flaska om de ville. Ett under att inget hade pajat i transporten. De hade fått tejpa ihop lådan för att inget skulle ramla ut.

Hämtade även ut 1st La Grande Dame -96 och där var det tvärtom. Godset var som Fort Knox. Det var ett jäkla jobb att öppna den med all tejp, bubbelplst osv....
Lådan som den kom i var ju större än den som alla Krug kom i.
 
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Hämtade precis ut 5st Krug GC som uppskattningsvis är ifrån slutet av 80-talet.
Måste vara köpta av samma person som sålde sina till SUPRA för detta var den sämsta packetering jag sett. Godset var ju öppet så vem som helst kunde knycka en flaska om de ville. Ett under att inget hade pajat i transporten. De hade fått tejpa ihop lådan för att inget skulle ramla ut.

Hämtade även ut 1st La Grande Dame -96 och där var det tvärtom. Godset var som Fort Knox. Det var ett jäkla jobb att öppna den med all tejp, bubbelplst osv....
Lådan som den kom i var ju större än den som alla Krug kom i.
Hehehe. ;D
Vilken stolle som packar Krug på det viset. Helt sanslöst att förpackningen kring en flaska kunde vara större än den kring fem flaskor.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

CH, heter säljaren "arsan_de"?


Jag beställde en Cristal 2002 igår. Såg ut som att det endast fanns 12 st. kvar i Örebro så de lär gå innan helgen.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
CH, heter säljaren "arsan_de"?

Nej det här var en annan stolle. Helt otroligt att det finns 2st där ute med gammal Krug men inte vett nog att packa dem riktigt.
 

Arvid

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
CH, heter säljaren "arsan_de"?


Jag beställde en Cristal 2002 igår. Såg ut som att det endast fanns 12 st. kvar i Örebro så de lär gå innan helgen.

Men tydligen finns det 92 st kvar i Malmö. Helt galet. Sånt brukar ju danskarna lägga vantarna på snabbt. Ingen prisskillnad över sundet kanske.

Massa Clos de Goisses också. Mums. Om man lever på knäckebröd mars ut kanske?
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Arvid skrev:
Men tydligen finns det 92 st kvar i Malmö. Helt galet. Sånt brukar ju danskarna lägga vantarna på snabbt. Ingen prisskillnad över sundet kanske.
Jodå, den är klart dyrare på andra sidan sundet. Det står ungefär samma sak på prislappen men det är olika valutor... 8)
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Jag var på Ica Focus och handlade bl.a. paprikapulver idag. Jag passade på att smita in och snabbkolla på SS i Gårda om de hade någo av reaportvinerna i hyllorna men de hade de inte. När jag ändå var inne så snabbkollade jag på hyllorna om det fanns nå't intressant - t.ex. nå't outhämtat från BS och det fanns det!
Om det är någon här som glömt eller inte hunnit hämta ut sina två flaskor Henriot Millésimé Brut 1996 på SS i Gårda så kan jag upplysa om att det är för sent nu. ;D
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Om det är någon här som glömt eller inte hunnit hämta ut sina två flaskor Henriot Millésimé Brut 1996 på SS i Gårda så kan jag upplysa om att det är för sent nu. ;D

%&¤#"=)¤(/#&!!!!!!!! :mad:
 

Arvid

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Jodå, den är klart dyrare på andra sidan sundet. Det står ungefär samma sak på prislappen men det är olika valutor... 8)

Ja, då är det väl bara att vänta på en prissänkning då, har stått 92 st i en vecka. Kan ju vara lagerfel dock, fast det tror jag knappt.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

jag hoppas och ber till alla hedniska gudar, höga som låga, att du berövat Borås stolthet dessa båda flaskor!

Jag tror fan jag ska ta ett glas Sherry och fira!

Ahahahahahahaaaa!Nu stjäl vi varandras viner, i like it!
 
Toppen