Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
jag hoppas och ber till alla hedniska gudar, höga som låga, att du berövat Borås stolthet dessa båda flaskor!

Jag tror fan jag ska ta ett glas Sherry och fira!

Ahahahahahahaaaa!Nu stjäl vi varandras viner, i like it!


hahaha, skadeglädje är härligt att se! ;D


Själv budade jag hem en Sine Qua Non Hollerin' M Pinot Noir under vininfernot :-\
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Va!? Var det dina?

Nej det var det inte. Ville se hur reaktionerna blev och precis som väntat så klev Krug fram och hånade för fulla muggar. Något jag själv hade gjort om det varit ombyta roller.

Skadeglädje är underbart!
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Nej det var det inte. Ville se hur reaktionerna blev och precis som väntat så klev Krug fram och hånade för fulla muggar. Något jag själv hade gjort om det varit ombyta roller.
Jag trodde väl inte det heller. Dels så brukar du ju handla i Nordstan och dels misstänker jag att du hämtar ut dina flaskor inom 3 timmar från det att du fått SMS:et. ;)
Skadeglädje är underbart!
Japp! Kanske inte riktigt så roligt när man själv är drabbad men så'nt får man bjuda på. Livet är tillräckligt komplicerat ändå...
 

weezer

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Jag var på Ica Focus och handlade bl.a. paprikapulver idag. Jag passade på att smita in och snabbkolla på SS i Gårda om de hade någo av reaportvinerna i hyllorna men de hade de inte. När jag ändå var inne så snabbkollade jag på hyllorna om det fanns nå't intressant - t.ex. nå't outhämtat från BS och det fanns det!
Om det är någon här som glömt eller inte hunnit hämta ut sina två flaskor Henriot Millésimé Brut 1996 på SS i Gårda så kan jag upplysa om att det är för sent nu. ;D

Var det rökt paprikapulver, Pimentón de la Vera, har dom det där? Är på jakt efter sånt nämligen..
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

weezer skrev:
Var det rökt paprikapulver, Pimentón de la Vera, har dom det där? Är på jakt efter sånt nämligen..
Japp.
Det finns andra sorter som är minst lika bra i Spanien men de duger. De har Dulce resp. Picante för ca 38:-/burk.
 

weezer

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Great. Tänkte beställa från Jonas Borsséns web men 240 spänn för två burkar var väl magstarkt. Trots allt bara paprika...får väl ta en tur förbi focus.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

J.S. skrev:
Hmm... passar inte den här tråden bättre under mat & dryck ;) Annars är det ju trevligt med paprika oxå ;D
Det bör ju gå att jäsa till nå'n slags dryck men det är väl kanske inte pulver man utgår från då.
Jag ska nog gå och hämta ut ett par flaskor Côte-Rotie istället. :)
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Det bör ju gå att jäsa till nå'n slags dryck men det är väl kanske inte pulver man utgår från då.
Jag ska nog gå och hämta ut ett par flaskor Côte-Rotie istället. :)

hehe...gör de ;D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Oj, det råkade stå 4 st Pirie Estate Chardonnay 2006 på en hylla på Regeringsgatan, fortfarande med lockpris, de finns numera i min kyl :)

Är visst lätt besatt av nämnda vin.... 8)
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Oj, det råkade stå 4 st Pirie Estate Chardonnay 2006 på en hylla på Regeringsgatan, fortfarande med lockpris, de finns numera i min kyl :)

Är visst lätt besatt av nämnda vin.... 8)

Ska precis beställa ett gäng Dog Point Chardonnay från Fine Wine Society. Supergott! :p
 
Toppen