Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

vintjej skrev:
Fan vad skönt att ni går emot ABC-trenden.:)

Tack , någon måste ju våga sätta ner foten ;) En bekant sa häromdagen; "jag dricker allt utom tjardonej". Fy fan vad fånigt sagt, eftersom hon ändå inte kan skilja på chardonnay & en gewurztraminer. Hon köper för övrigt aldrig ett vin över 70 spänn utom då hon köper foot of africa på box förstås... fan vad trött man blir på en del puckon :mad:

Förlåt mitt lilla utbrott, men jag känner mig lite tjurig i dag... har förmodligen åkt på diskbråck :'(
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Just det, ja. Jag hämtade ju ut mina Domaine Jamet Côte-Rotie och en av de fellevererade Duval-Leroy Femme de Champagneflaskorna. Nu har jag 2 96:eek:r hemma efter att ha beställt 3 95:eek:r...
Jag kompletterade även beståndet av Cuvée du Vatican Réserve Sixtine 2006 och Domäne Wachau Riesling Smaragd Kellerberg 2007.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Just det, ja. Jag hämtade ju ut mina Domaine Jamet Côte-Rotie och en av de fellevererade Duval-Leroy Femme de Champagneflaskorna. Nu har jag 2 96:eek:r hemma efter att ha beställt 3 95:eek:r...
Jag kompletterade även beståndet av Cuvée du Vatican Réserve Sixtine 2006 och Domäne Wachau Riesling Smaragd Kellerberg 2007.

De levererade alltså fel igen?
Man kanske ska sätta detta i system med att köpa och sedan returnera eftersom de verkar ha noll koll på sina årgångar.
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Hämtade hem mina Chateau Myrat 2005 i går. Dom ska dock få ligga många år än... ska försöka att inte nalla ur källaren :p
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
De levererade alltså fel igen?
Man kanske ska sätta detta i system med att köpa och sedan returnera eftersom de verkar ha noll koll på sina årgångar.
Ja, de levererade fel igen och det går nog att sätta det i system...
Den flaska jag lämnade kanske t.o.m. går att lägga rabarber på?
 

vintjej

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

J.S. skrev:
Tack , någon måste ju våga sätta ner foten ;) En bekant sa häromdagen; "jag dricker allt utom tjardonej". Fy fan vad fånigt sagt, eftersom hon ändå inte kan skilja på chardonnay & en gewurztraminer. Hon köper för övrigt aldrig ett vin över 70 spänn utom då hon köper foot of africa på box förstås... fan vad trött man blir på en del puckon :mad:

Förlåt mitt lilla utbrott, men jag känner mig lite tjurig i dag... har förmodligen åkt på diskbråck :'(

Jag förstår dig såväl. Så kan jag reagera utan diskbråck.
Men kom ihåg att nästa gång det bjuds skumpa så ska hon inget ha.
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

vintjej skrev:
Jag förstår dig såväl. Så kan jag reagera utan diskbråck.
Men kom ihåg att nästa gång det bjuds skumpa så ska hon inget ha.

Turligt nog är hon en rätt flyktig bekant. Mina vänner skulle aldrig säga såna fula saker ;)
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Krisman skrev:
Hon kanske gillar Chablis men inte med chardonnay ;)
Hon kanske är en så'n som dricker "röd Chablisssss". ;D (Uttryck lånat från tråd på annat forum om SS-personalens kompetens...)
 
SV: Era senaste vininköp.

Så har även jag förlorat ebay oskulden... Cristal 89 för €170... vilket inte känns som ett klipp, men inte heller dåligt... förutsatt att vinet inte är defekt! :p
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

I lördags var jag ute för att sopa hem vad jag kunde hitta av torra (nåja) tyska 07:eek:r för cirka 20 euro styck. Man tycker ju att i München borde det inte vara någon konst. 13 flaskor fick jag tag på efter razzia på de två största vinbutikerna. Den ena butiken hade endast en (1!) flaska i det här prisläget. En snabb slagning ger att man på SS kan få tag på ett 20-tal. Va fan är det här för fördelning!?! Finns en butik kvar att besöka men vem fan vill springa land och rike kring för att få tag på några flaskor??? Där vinner SS lätt. Ett telefonsamtal och någon vecka senare står allt (kan man hoppas) samlat (kan man hoppas) i lagret för transport i kundkärra ut i bilen utanför. Jag fick ta taxi till lägenheten då jag dessutom hade ytterligare flaskor och även en del andra inköp. Nu kan det läggas till att jag hade gått ut utan rock för vädret var fantastiskt fint på förmiddagen men det ändrades naturligtvis. Jag var heller inte spik nykter efter en hygglig liten vinprovning om motsvaranade sex halvpannor, mer om det senare i lämplig tråd. Men jag hade tagit taxi i vilket fall som helst.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Dompan -90 från e-bay. Så får vi se om den dyker upp eller om jag blivit blåst :p
 

Per Stade

Lege artis
SV: Era senaste vininköp.

På grund av det ekonomiska läget har vi sänkt
ambitionerna och köpt lite budgetviner.
2 lådor.
Törs man skriva på det här forumet att vi
idag nöjer oss med en låda Long Cow och
en låda De Saint Gall 2002?
Men den där Dutton Goldfield Chardonnay
lät lockande. Borde kanske prova till helgen?
 
Toppen