Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Jag hämtade ut en beställning av Cuvée du Vatican Réserve Sixtine Blanc 2007 och Simon Bize Savigny-lès-Beaune Les Bourgeots 2005 idag.
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

I dag fick jag tag i en flaska Pure 04 ;D Den kommer bli intressant att korka upp :p
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Någon av er som har lust att hjälpa mig idag (före 15:00) med nästa vininköp??

Ska idag på SS vid Medis och köpa ngt smarrigt att ge bort, det får kosta max 450:-

Kan tänka mig 2 buteljer rödvin, det bör vara drickfärdigt redan nu.
 

R.P

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Någon av er som har lust att hjälpa mig idag (före 15:00) med nästa vininköp??

Ska idag på SS vid Medis och köpa ngt smarrigt att ge bort, det får kosta max 450:-

Kan tänka mig 2 buteljer rödvin, det bör vara drickfärdigt redan nu.

Det här är en riktigt trevlig sydafrikan http://www.systembolaget.se/SokDrycker/ ... Strangar=R%u00d6DA+VINER%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3a%3a%3a%3a
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Gosset Rosé är en trevlig present. Både snygg flaska och gott! Ska finnas 9 st kvar i Söderhallarna.
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7405

Såg även att de har VC 2002, men den bör väl lagras kan jag tro. Men hur är det med Delamotte 1999, är den drickbar nu?

Annars så kan jag mkt väl tänka mig två pavor rödvin, tror det sällans köps i prisklassen 225:- av den som ska få presenten.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Såg även att de har VC 2002, men den bör väl lagras kan jag tro. Men hur är det med Delamotte 1999, är den drickbar nu?

Annars så kan jag mkt väl tänka mig två pavor rödvin, tror det sällans köps i prisklassen 225:- av den som ska få presenten.

Delamotte går att dricka nu utan problem men lär bli bättre med lite lagring.
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Någon av er som har lust att hjälpa mig idag (före 15:00) med nästa vininköp??

Ska idag på SS vid Medis och köpa ngt smarrigt att ge bort, det får kosta max 450:-

Kan tänka mig 2 buteljer rödvin, det bör vara drickfärdigt redan nu.

Gigonda/Domaine Santa Duc 06 är riktigt prisvärd, 189:- pix så är den din ;) Ganska stramt och nyanserat, passar görbra till grillat nötkött eller varför inte något vilt. Fick för övrigt 90/93 av självaste R.P. om nu det betyder nåt :D

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/ ... kStrangar=


Annars har du ju Fontanafredda Barolo Serralunga 03, en välkänd & trevlig italienare som är riktigt bra den också.

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/ ... kStrangar=

Nu vet jag iof inte om båda flaskorna fick kosta max 450 tillsammans eller per st, men jag gissar på det förstnämnda. Sedan beror det förstås på vilken typ av vin personen i fråga tycker om, kan ju vara så att det kanske funkar bättre med något som är lite mer fruktigt ;)
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Så rätt så, jag har totalt 500 spänn och anar 50 spänn går till presentlådan.

Gigonda är ju gott minns jag...
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Så rätt så, jag har totalt 500 spänn och anar 50 spänn går till presentlådan.

Gigonda är ju gott minns jag...

Båda fanns på Medis iaf.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Varför inte supersmarriga Castello di Fonterutoli för 279 och någon annan för resten?
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Många bra förslag, nästan svårt att välja :-\

Delegera. Köp ett presentkort på SS på önskat belopp och lämna över listan på föreslagna viner. På så sätt kan du två dina händer vid eventuella felköp. :D
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Varför inte supersmarriga Castello di Fonterutoli för 279 och någon annan för resten?

Tänkte faktiskt föreslå den oxå ;) Jag kan iaf skriva under på att den är riktigt, riktigt bra! Har ett gäng på lager :p
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Varför inte supersmarriga Castello di Fonterutoli för 279 och någon annan för resten?

Kostar dock 289:- numera såg jag.

Nåväl, det lutar åt den samt en Gigonda, för ngt presentkort ska vi då rakt inte ha .... då finns ju risken att det blir 2 st BiB jue!!!
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
L'Exception, Fitou, 2005. Rödvin. Rekommenderas varmt, kostar under 200 kr tror jag. Drack det i helgen och gillade det verkligen.
Verkligen gott och lättdrucket.
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/ ... kStrangar=

Louis Roederer Brut och Bollinger SC på halvflaska.

Fitou´n är en beställningsvara :eek: så det går inge bra om jag ska ha den idag, ska strax pipa iväg och handla i Söderhallarna. Ska bara... ska bara skriva klart alla dessa oskrivna reseräkningar för 2008 :'(
 
Toppen