Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Fitou´n är en beställningsvara :eek: så det går inge bra om jag ska ha den idag, ska strax pipa iväg och handla i Söderhallarna. Ska bara... ska bara skriva klart alla dessa oskrivna reseräkningar för 2008 :'(

De jag hittade var nog en retur som stod på bordet på Regeringsg 44. Totalt 4 flaskor.

Beställde 6 st. till, men det var inte lätt. Tydligen finns det ett gäng i Sundsvall, och det gick inte att beställa därifrån men så gick det iaf. ::)
(Tror det när jag ser flaskorna).
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Om du bara vill köpa en flaska så finns det å andra sidan en grym Barolo i den prisklassen som jag köpte förra veckan. En 04 men tillgänglig redan. Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter och nu sitter jag i sugiga Jönköping så jag kan inte springa o kolla.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Fyllde på champagneförrådet med ett par halvflaskor Roederer igår. En hamnade direkt i kylen.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Det blev en Gigonda pch en Castello di Fonterutoli - och inslagning av buteljerna i celofan hos floristen på Söderhallarna :D

Sedan stor överraskning för objektet på Malmen Bar, riktigt kul!
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Gottegris!

Sa jag till tjejen i kön på systembolaget som stirrade på mig när jag betalade ;)


Det går säkert fortfarande att beställa förresten. Jag beställde ju långt efter släppet.. Mardell Wine är det som kör.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Sa jag till tjejen bakom mig i kön på systembolaget som stirrade på mig när jag betalade ;)


Hehe!

Själv fick jag hem min SQN Hollerin' M igår :) Så jag är lite nöjd jag också ;)
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Hehe!

Själv fick jag hem min SQN Hollerin' M igår :) Så jag är lite nöjd jag också ;)

Ooohhh.. bara att ta med till nästa vinferno.. ;)
 

David W

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Sa jag till tjejen i kön på systembolaget som stirrade på mig när jag betalade ;)


Det går säkert fortfarande att beställa förresten. Jag beställde ju långt efter släppet.. Mardell Wine är det som kör.

Var det privatimport eller vanlig beställning?

/DW
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Det börjar bli kostsamt att var med på den här sajten!! Allt dyrare vanor....

Idag shoppat Allende Graciano 2004 och Tilenus Pagos de Posada 2002 samt Dutton Goldfield Ch 2005.

Förr nöjde jag mig med Penfolds och annat i prisklassen upp till 130 spänn :'(
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Det börjar bli kostsamt att var med på den här sajten!! Allt dyrare vanor....

Det är vi många som kan skriva under på. Men man får dricka väldigt goda viner också! ;)
 
SV: Era senaste vininköp.

Blev en del champagne/vin med hem från området

Belle Epoque 1996
Deutz BdB 2004
St Gall Orpale 1996
David Leclapart L´Apotre 2002
Ayala Perle d'AYALA Nature 2002 (skrev 96 först vilket naturligtvis var fel)
Veuve Clicquot Vintage Rosé 1990
Marguet-Bonnerave 2002
Lancelot-Pienne Table Ronde 2002
Domaine du Chardonny CHABLIS 1er cru VAILLONS 2006

Återkommer lite med provningar. +20 champagner och +20 chablis har gjort intryck
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Fyllde på "drickförrådet" med ett par Vilmart Grand Cellier Rubis 2000 (fästmöns favoritchampagne) idag.
 
Toppen