Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Shoppade Dutton Goldfield (igen) och några Luna Berberide som någon tipsade mig om som möjliga att sörpla efter den kostsammare Tilenus.

Två Tilenus, de sista på Regeringsgatan, snodde jag framför framför fingrarna på en pöjk som satt på huk framför hyllan och tydligen letade efter just Tilenus - stackarn, han såg dem först när han såg mig ta dem ::)
Men jag tipsade honom om de Bierzoviner ni tipsat mig om här i Spanskavintråden, hoppas det blev bra för pöjken.
 
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Två Tilenus, de sista på Regeringsgatan, snodde jag framför framför fingrarna på en pöjk som satt på huk framför hyllan och tydligen letade efter just Tilenus - stackarn, han såg dem först när han såg mig ta dem ::)

Det är ju lättare att fälla någon till marken som sitter på huk än en som står. Pojken hade väl inte en chans. Förstod han ens vad som hände?
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Det är ju lättare att fälla någon till marken som sitter på huk än en som står. Pojken hade väl inte en chans. Förstod han ens vad som hände?

Nog var han ett lätt byte allt, eller iaf så var vinet lättfångat eftersom jag visste exakt vilken hylla det stod på - men ärligt tala så fattade jag först när jag lagt de två pavorna i min korg att det var just de vinerna pöjken satt och letade efter.

Upplyste honom om att Tilenus fanns kvar på magnum samt föreslog andra ersättningsviner, vilket han inte ens tackade för - jag borde ha fällt honom!!!
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Ett par presenter till personer som gjort mycket för vårt bröllop inhandlades idag:

1 Fleur du Passion 2002
1 R&L Legras bdb

Ska beställa en Belle Epoque till svärföräldrarna också.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Ett par presenter till personer som gjort mycket för vårt bröllop inhandlades idag:

1 Fleur du Passion 2002
1 R&L Legras bdb

Ska beställa en Belle Epoque till svärföräldrarna också.

Behöver ni mer hjälp ???
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

2st Bollinger GA -96 magnum
1st Bollinger GA -90 magnum


Har egentligen köpstopp men hittade ett kryphål :D
 

Orpale

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

En Krug 1985 156 € på Ebay.........glömde jag säga att jag är mycket NÖJD! Jag har också köpstop men vem kan motstå alla dessa fynd.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

För att inte vara sämre själv så tröttnade jag på att vänta på svar från Divine angående SQN och beställde således:
2x Sine Qua Non The Raven Grenache
2x Sine Qua Non The Raven Syrah

Nu försöker belgaren jag köper av kränga på mig en till av varje för att det finns tre olika etiketter, men där skrek plånboken stopp å det grövsta och hotade med rituellt själmord :'(
 
Toppen