Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
...men där skrek plånboken stopp å det grövsta och hotade med rituellt själmord :'(

Verkar vara en märklig lösning. Jag begår självmord innan du mördar mig, typ. :D
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
Verkar vara en märklig lösning. Jag begår självmord innan du mördar mig, typ. :D


Precis! :D Men jag har inget omdöme i sånt! Så ett snabbt självförvållat slut kanske är att föredra ;D

Hampus 'pun' var så dålig att den inte ens får en kommentar :p
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

En Cristal 2002 dök upp till slut upp på bolaget.

I London hade de REA på Cristal, Cristal 2002 kostade 140 GBP alltså ungefär 1.700 kr.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

En Belle Epoque 1999 till svärföräldrarna för all hjälp vi fått av dem med bröllopet.
 

David W

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Fick hem en låda Dog Point idag, 3 Pinot Noir och 3 Sauvignon Blanc. Skulle varit två av varje och två Chardonnay men sedan ringde dem och ändrade genom att ta bort chardonnayvinerna, lite taskigt tycker jag men jag knöt näven i fickan och sade att det var OK.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Idag hämtade jag ut Quinta de Saes Reserva Branco 2007 och Damien Laureau Le Bel Ouvrage 2004.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

2 st. Louis Roederer Cristal 2002 och 6 st. L'Exception Fitou 2005.

Nu har jag 5-6 st. Cristal 2002, borde räcka för att lagra och småsmaka lite under åren. :p
 
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
2 st. Louis Roederer Cristal 2002 och 6 st. L'Exception Fitou 2005.

Nu har jag 5-6 st. Cristal 2002, borde räcka för att lagra och småsmaka lite under åren. :p
Bra investering!! ;D Det var supergott.
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Länge sedan jag skrev något här. Var för någon dag sedan och hämtade en låda Henriot 96 samt en låda Legras & Haas vintage 2002.
 

Lando

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Nu är det slut på sömnlösa nätter för jag har äntligen investerat i en Bosch vinkyl! :) Kanske lite offtopic, men jag var bara tvungen att skriva det någonstans :D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Lando skrev:
Nu är det slut på sömnlösa nätter för jag har äntligen investerat i en Bosch vinkyl! :) Kanske lite offtopic, men jag var bara tvungen att skriva det någonstans :D


Eller bara början! De ska tydligen vara ganska högljudda de där rackarna! ;D
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Klart det bara är början på problemen.

Nu kommer ju flaskorna ligga därinne och ropa... "Drick mig...drick mig...min ålder är inne...och jag är perfekt kyld...ta mig!" ;D
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Era senaste vininköp.

Högg precis ytterligare några halvpavor Taylors Quinta de Vargellas 1995 för det charmerande priset 149 riksdaler. Tyvärr är 88:an slut... :(
I korgen landade oxxå en Chateau Ducluzeau 2005, en Sancerre från Henri Bourgeois och en Kenwood Cab. Sådär, redo för helg! ;D
 
SV: Era senaste vininköp.

Andre Clouet 1911, Cuvee de Femme 1995, Henriot 1995.

INKÖPTA AV FLICKVÄNNEN. Va f-n, det är jag som samlar champagne. Tror det här kan bli ett dyrt förhållande :eek:

Nu klagar hon på att det är fullt i källaren. var ska hon lägga sina flaskor
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

En full källare är ett trevligt problem. Behöver du hjälp med att lösa det så är det bara att höra av sig.

Trevliga flaskor annars som inhandlades.
Om du inte provat Henriot -95 tidigare så rekommenderar jag inte att spara på den för länge. Den är väldigt bra nu och bör nog konsumeras inom 3 år uppskattningsvis.
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
En full källare är ett trevligt problem. Behöver du hjälp med att lösa det så är det bara att höra av sig.

Trevliga flaskor annars som inhandlades.
Om du inte provat Henriot -95 tidigare så rekommenderar jag inte att spara på den för länge. Den är väldigt bra nu och bör nog konsumeras inom 3 år uppskattningsvis.

Skriver under på det, Henriot 95 va riktigt bra. Härlig mognad.
 

Lando

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Eller bara början! De ska tydligen vara ganska högljudda de där rackarna! ;D

SUPRA skrev:
Klart det bara är början på problemen.

Nu kommer ju flaskorna ligga därinne och ropa... "Drick mig...drick mig...min ålder är inne...och jag är perfekt kyld...ta mig!" ;D

En jävla tur i så fall att den står hos en kompis där jag varken behöver störas eller lockas av den. 10 minuters cykelavstånd borde hindra dom värsta spontanflasköppningarna!
 
Toppen