Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Det hade jag redan innan men jag satsar nog mer på nedvarvningen...
Jag vill dock smaka Montirius innan jag åker ner till Frankrike och cyklar så att man kan planera in ett besök om det skulle kännas påkallat. :)
Det är kanske klokt.
Såg att det fanns några flaskor Montirius kvar i Nordstan så jag skall nog köpa några på måndag. Verkar vara spännande.
 

Daniel

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Hade du fyra bulvaner eller var det någon som missat att det bara släpptes 24 flaskor totalt? :eek:


Killarna framför skulle köpa Mackmyra Så dom hjälpte så gärna till javascript:void(0);
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Har du äntligen släpp sargen Daniel?

Tyckte du sa att du fick med dig något mera i lördags men jag var ju inte helt nykter så jag kan hört lite fel kanske.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Har du äntligen släpp sargen Daniel?

Tyckte du sa att du fick med dig något mera i lördags men jag var ju inte helt nykter så jag kan hört lite fel kanske.
AH! Han var i Nördstan också. Det förklarar ju varför den Champagnen var fetslut långt innan jag kom fram...
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
AH! Han var i Nördstan också. Det förklarar ju varför den Champagnen var fetslut långt innan jag kom fram...

Det stämmer. Är det inte jag så är det han som plockar på sig av allt som är kvoterat.
Jag missade faktiskt helt att släppet var på lördagen annars hade väll jag varit där med antar jag.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Det stämmer. Är det inte jag så är det han som plockar på sig av allt som är kvoterat.
Jag trodde faktiskt att det var du som lagt beslag på dem... ;)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Jag trodde faktiskt att det var du som lagt beslag på dem... ;)

Hade jag haft kolla på att släppet var i lördags så hade jag nog lagt beslag på en av dem i alla fall men denna gång var jag faktiskt oskyldig. Det finns ju kvar av deras andra sorter av vad jag kan läsa ut av lagersaldot men det har ju inte stämt på länge.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Hade jag haft kolla på att släppet var i lördags så hade jag nog lagt beslag på en av dem i alla fall men denna gång var jag faktiskt oskyldig. Det finns ju kvar av deras andra sorter av vad jag kan läsa ut av lagersaldot men det har ju inte stämt på länge.
De andra fanns iallafall kvar på lunchen idag när jag var där och kollade förödelsen. Jag köpte på mig FX Pichler Loibner Berg och Etienne Sauzet Chassagne-Montrachet 2007.
 

Daniel

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Har du äntligen släpp sargen Daniel?

Tyckte du sa att du fick med dig något mera i lördags men jag var ju inte helt nykter så jag kan hört lite fel kanske.

Ja nu e jag med i matchen :)

Å nu blev de ebb i kassan :(
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Efter att ha dumpat deklarationen så svängde jag in på nordstan och inhandlade några Montirius Confidentiel 2005 samt Ch. Pichon-Baron 2003.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Grattamacco Bolgheri Superiore 2005
Domaine La Barroche Réserve 2004
Château Lascombes 2005
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

chambertin skrev:
Efter att ha dumpat deklarationen så svängde jag in på nordstan och inhandlade några Montirius Confidentiel 2005 samt Ch. Pichon-Baron 2003.

Tod du ut segern i förskott? ;D
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Tod du ut segern i förskott? ;D
Jo vi får väl se om avdragen för behandling mot portvinstå går igenom men om det inte går så finns alltid ngt annat att fira eller hur ?
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Lily Bollinger sa det nog bäst

I drink it when I'm happy and when I'm sad.
Sometimes I drink it when I'm alone.
When I have company I consider it obligatory.
I trifle with it if I'm not hungry and I drink it when I am.
Otherwise I never touch it, unless I'm thirsty.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

chambertin skrev:
Jo vi får väl se om avdragen för behandling mot portvinstå går igenom men om det inte går så finns alltid ngt annat att fira eller hur ?

Hmmm.. ska kolla med en bekant hur han gjorde med sin portvinstå 2006. Jag känner ingen som är vassare än honom på privat skatteplanering så det är nog inte omöjligt att han har ett tips eller två om det är så att ni fortsätter med portvinet :p
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Hmmm.. ska kolla med en bekant hur han gjorde med sin portvinstå 2006. Jag känner ingen som är vassare än honom på privat skatteplanering så det är nog inte omöjligt att han har ett tips eller två om det är så att ni fortsätter med portvinet :p

Den snubben kan bli rik här ;D

Det enda i vinväg jag dragit av är champagneglas, funderar ständigt på hur dra av drycken, resorna till Champagne o s v. Ta hit din bekanting Jos!!
 

Per Stade

Lege artis
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Det enda i vinväg jag dragit av är champagneglas,

Vad kallar du dem för i bokföringen?
Skulle vara intressant att veta.
Har köpt ett dussin Juhlinglas, som
jag gärna skulle vilja ha avdrag för. ;)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Per Stade skrev:
Vad kallar du dem för i bokföringen?
Skulle vara intressant att veta.
Har köpt ett dussin Juhlinglas, som
jag gärna skulle vilja ha avdrag för. ;)

Kontorsinredning är ganska löst men muggar brukar funka.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Per Stade skrev:
Vad kallar du dem för i bokföringen?
Skulle vara intressant att veta.
Har köpt ett dussin Juhlinglas, som
jag gärna skulle vilja ha avdrag för. ;)

Glas helt enkelt. Är inget konstigt egentligen, precis som att jag köpte glöggmuggar en gång för kundevent. Det är ju inte förbjudet att ha kundevent med alkohol, så jag kan dra av för glas och muggar.
Och de har använts i de sammanhangen.

En OT - fick igår besked om att jag får tillbaka på försäkringen för två sumpade champagnepavor. De gick i kras dec 2006 men jag anm det först nu. De köpte värderingen utan snack.
Värre var det med kameran de drog av 50% i värde samt 1500 kr i självrisk - fick hela (!) 247kr att köpa ny kamera för :'(
 
Toppen