Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Värre var det med kameran de drog av 50% i värde samt 1500 kr i självrisk - fick hela (!) 247kr att köpa ny kamera för :'(
Knappt värt besväret antar jag...
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Knappt värt besväret antar jag...

De satte in de 247 rikdalerna på mitt konto, kan ju köpa en flaska gott för dem. Men de räcker inte ens till ett glas champagne på NK ;)

Fanken, jag som gillade min Lumix Fx grymt mkt, den bästa digitala kompaktkamera jag hållt i. Det blir till att punga ut med 3500 nya sköna spänn *suck*
 

vintjej

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Beställde Chambolle-Musigny Premier Cru 1985 Joseph Drouhin och Beaune Clos des Mouches 1976 av samme producent idag.
Ska bli spännande att prova.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

vintjej skrev:
Beställde Chambolle-Musigny Premier Cru 1985 Joseph Drouhin och Beaune Clos des Mouches 1976 av samme producent idag.
Ska bli spännande att prova.
Trodde vi anhandlade i en tråd häromveckan att de inte var så bra ???
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

One Raven:

IMG_1695.jpg


An unkindness of Ravens:

IMG_1702.jpg
 

vintjej

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Avbeställde mina Bourgogner (tack Krug88) och budade hem en Warre's Vintage Port 1966 istället.:)
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

vintjej skrev:
Avbeställde mina Bourgogner (tack Krug88) och budade hem en Warre's Vintage Port 1966 istället.:)
Sorry tjejen, ville inte vara bråkig.
Mest hjälpsam...
 
SV: Era senaste vininköp.

1 st Amour de Deutz 1999 (som jag redan druckit av med CH och chambertin)
2 st 375 ml Taylor's Quinta de Vargellas 1995
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag la ett riktigt skambud på en auktion i början av veckan som jag sedan helt glömde bort. Visade sig att jag faktiskt vann den igår eftermiddag.
291 euro för en låda Femme de Champagne -96. Helt ok pris faktiskt. Mindre roligt är att frakten visade sig kosta 70 euro.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Kom över 3 flaskor Selosse Rose för ganska humana 220 euro nyss.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Kom över 3 flaskor Selosse Rose för ganska humana 220 euro nyss.

Grattis till gotterna!

Är det inte dags för dig att åka ned och handla på plats? Du kommer ha tjänat in resan på direkten ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Kom över 3 flaskor Selosse Rose för ganska humana 220 euro nyss.
Det var ett bra pris, har för mig att Selosse själv tog 55 euro på plats för ett år sedan.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

3 st. Xavier, C9dP, 2007 och 1 st. Pomerol 2006.

Dessa ställda i en blindprovning mot en BiB "som Kronstam rekommenderat"... Mer kommer!
 
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Dessa ställda i en blindprovning mot en BiB "som Kronstam rekommenderat"... Mer kommer!
Skall bli kul att höra hur Kronstams rekommendation (inte) står sig i den jämförelsen ;D
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
One Raven:

IMG_1695.jpg


An unkindness of Ravens:

IMG_1702.jpg

Fy fan Keen, håll inte på och äckla dig på det där viset :mad: Nästa gång så ska jag anmäla detta snusk till Moderatorn ;D förresten så kan jag i förbifarten tala om att jag har fått klartecken på Harlan Estate ;)
 

Per Stade

Lege artis
SV: Era senaste vininköp.

På rekommendation från detta forum 3 flaskor
Fernand & Laurent Pillot Volnay 2006

har också beställt de sista flaskorna C. Cazals Clos Cazals 1996, som handlaren hade
och passade på att fylla upp lådorna med
Michel Arnould Cuvée "Memorie de Vignes" 2002 Blanc de Noirs Grand Cru Brut
Duval-Leroy Cuvée Femme de Champagne 1996 Brut
Diebolt-Vallois "Fleur de Passion" 2002 Blanc Blancs Grand Cru Brut
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Kom över 3 flaskor Selosse Rose för ganska humana 220 euro nyss.

Fan vad gott, riktigt hyggligt pris med.
Va själv nära att handla Selosse Rose för 105 euro för ett tag sedan.
 
Toppen