Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

J.S. skrev:
Fy fan Keen, håll inte på och äckla dig på det där viset :mad: Nästa gång så ska jag anmäla detta snusk till Moderatorn ;D förresten så kan jag i förbifarten tala om att jag har fått klartecken på Harlan Estate ;)

Hehe :D

Ah, grattis! Jag satte ett önskemål om en flaska Colgin IX. Men tror nog att jag ändå måste passa på den om jag får en. 4000+ känns lite väl saftigt för nåt jag inte smakat nån gång, och såhär efter alla SQN. Sen så köper jag hellre så många Lillian jag får tag på från Divine :)
 

Lando

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

1 flaska 2007 Dr. Loosen Erdner Treppchen Riesling Alte Reben köpt i en liten vinbutik i Berlin. Tyckte mest det var kul att få med sig något hem, ingen aning om hur det kommer smaka. Tyska vinnamn är ett skämt för övrigt, så sjukt långa...
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Nu hade de letat reda på 95:eek:rna i Nordstan så det blev ett par Taylor's Quinta de Vargellas Vintage Port 1995 när jag var där och beställde lite annat.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Fick nya mailern från Lillian igår, så det blir att beställa ett trepack Syrah 06 :) Sen satte jag upp ett till trepack, en magnum 06:a och en låda av "blue label syrah" på önskelistan.

Blue labeln är vanliga syrahn som hon låtit ligga ett år extra på fat. Boxen innehåller 1st 04:a och 2 05:eek:r...och jag har en snöbolls chans i helvetet att få en sån låda. Totalt 23 lådor av 04:an och 46 av 05:an har gjorts, och erbjudits de som varit längst på listan. Lät jävligt gott iallafall :'(
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Två flaskor vardera av:
Rustenberg Peter Barlow 2001
Rustenberg Roussanne 2008
Thelema Shiraz 2004

Hade tänkt köpa någon Bordeaux-blend men tyckte generellt sett alltid bättre om de rena Cabernet Sauvignon-vinerna som vi provade. Peter Barlow 2001 var den bästa jag provade. Kul också med en sydafrikansk Roussanne.

Fick några trevliga bröllopspresenter också:
Bolly
Grande Dame 1998
Cuvée Louise 1998
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

En stycken Krug 1995 på Magnum.

Det var länge sedan jag drack Krug nu. Känner ett sug... ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

En Egly-Ourier Brut Tradition - en trevlig överraskning att de fanns kvar så här länge (jag missade släppet).

Har dessutom ägnat kvällen åt att kånka champagne ner till mitt nyinskaffade fack på Grappe.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
En Egly-Ourier Brut Tradition - en trevlig överraskning att de fanns kvar så här länge (jag missade släppet).

Har dessutom ägnat kvällen åt att kånka champagne ner till mitt nyinskaffade fack på Grappe.

Gratulerar till både fack och inköpet. Flaskan är j**ligt god och införskaffande av facket får vi fira en dag.

För egen del så fick jag klarttecken att placera ytterligare lådor hos min farbror idag och när jag knallade förbi SS blev det lite småplock
La Barroche Chateauneuf du Pape 2006
Dry Creek Fume Blanc 2007
Maison des Princes Poully Fume 2007
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Gratulerar till både fack och inköpet. Flaskan är j**ligt god och införskaffande av facket får vi fira en dag.

För egen del så fick jag klarttecken att placera ytterligare lådor hos min farbror idag och när jag knallade förbi SS blev det lite småplock
La Barroche Chateauneuf du Pape 2006
Dry Creek Fume Blanc 2007
Maison des Princes Poully Fume 2007

Hur var det nu med veckokonsumtionen CH - 4-6 pavor för ca 400 kr? :-\
Går det ihop m dina inköp? För det du dricker kan ju bara kosta 66-100 kr pavan om jag räknat rätt. Men kanske finns det fler CH ::)
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
införskaffande av facket får vi fira en dag.

Jag håller med.

Nu har ju CH något längre till biltullarna, men jag kommer gärna över med nåt gott och gratulerar Elvis till facket. ;D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Jag håller med.

Nu har ju CH något längre till biltullarna, men jag kommer gärna över med nåt gott och gratulerar Elvis till facket. ;D

Är inte rutinen att när man skaffar fack på Grappe så bjuder man in oss på en visning och lite firande, dessutom kan vi säkert ta med oss ngt kul som vederbörande skulle vilja ha i sitt fack 8)
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Nu har ju CH något längre till biltullarna, men jag kommer gärna över med nåt gott och gratulerar Elvis till facket. ;D

Anytime, kära vänner!
 
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Hur var det nu med veckokonsumtionen CH - 4-6 pavor för ca 400 kr? :-\
Går det ihop m dina inköp? För det du dricker kan ju bara kosta 66-100 kr pavan om jag räknat rätt. Men kanske finns det fler CH ::)
"4-6 pavor för ca 400 kr" är i och för sig språkligt tvetydigt. Det kan tolkas som sammanlagt 400 kr eller som 400 kr vardera. Med tanke på vad jag vet om CHs konsumtionsmönster ter sig det sistnämnda troligare.

Annars har du räknat rätt, om man utgår från den förstnämnda tolkningen. Skall man vara petnoga så är det väl 66 och 2/3 - 100 kr per flaska, men det behöver man ju inte vara med tanke på att det var ca. Men som sagt, den sistnämnda tolkningen är den troliga, enligt min mening.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Hur var det nu med veckokonsumtionen CH - 4-6 pavor för ca 400 kr? :-\
Går det ihop m dina inköp? För det du dricker kan ju bara kosta 66-100 kr pavan om jag räknat rätt. Men kanske finns det fler CH ::)

Frågan är hur allvarlig jag var med det inlägget med tanke på hur jag inledde det.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Frågan är hur allvarlig jag var med det inlägget med tanke på hur jag inledde det.

Såklart du inte var allvarlig, du gav mig dagens garv den dagen! Tror dock inte alla på det forumet fattar det, de känner dig ju inte.... ännu :p
 
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Såklart du inte var allvarlig, du gav mig dagens garv den dagen! Tror dock inte alla på det forumet fattar det, de känner dig ju inte.... ännu :p
Bite me! Jag såg inte originalinlägget utan bara ditt svar, så det var lite svårt för mig att avgöra om du menade. Men det framgick inte direkt av ditt förra inlägg att du insåg att CH inte menat allvar.

Kan du inte sluta vara så tramsig hela tiden! Eller, om du gillar att driva med folk så får du även tåla att andra driver med dig, vilket du helt uppenbart inte verkar begripa. Det faktum att du blev stött av att jag skrev att du verkade mer mån om att hålla nere priset på champagnen än vissa andra tyder på att du inte tål att det drivs med dig särskilt mycket. Själv kan du lägga fram kommentarer om att tjejen på min avatarbild (som för övrigt inte skulle ha det minsta problem att piska skiten ur dig i en skönhetstävling, och hur skulle det se ut om jag drev med Brad Pitts eller George Clooneys utseenden?) såg sjuklig ut och driva med att andra fått hjärnsläpp (kom inte ihåg det exakta ordvalet). Ja, jag kan begripa att du drev med mig (i det senare fallet oss) och blev inte alls särskilt upprörd av någotdera, men du sätter igång en jargong och tål sedan inte leken. Jag vet att jag inte svarade med exakt samma mynt, men du måste inse att du inte ensam kan diktera villkoren för hur man får driva med andra.

Jag tänker däremot inte driva med dig mera. Det är uppenbart att de inte klarar det. Jag skulle uppskatta om du inte gjorde det med mig mer heller, då jag finner att just din humor är föga roande. Ja, det finns faktiskt humor som jag tycker är rolig, men din hör inte dit.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Darth Angelus skrev:
Bite me! Jag såg inte originalinlägget utan bara ditt svar, så det var lite svårt för mig att avgöra om du menade. Men det framgick inte direkt av ditt förra inlägg att du insåg att CH inte menat allvar.

Kan du inte sluta vara så tramsig hela tiden! Eller, om du gillar att driva med folk så får du även tåla att andra driver med dig, vilket du helt uppenbart inte verkar begripa. Det faktum att du blev stött av att jag skrev att du verkade mer mån om att hålla nere priset på champagnen än vissa andra tyder på att du inte tål att det drivs med dig särskilt mycket. Själv kan du lägga fram kommentarer om att tjejen på min avatarbild (som för övrigt inte skulle ha det minsta problem att piska skiten ur dig i en skönhetstävling, och hur skulle det se ut om jag drev med Brad Pitts eller George Clooneys utseenden?) såg sjuklig ut och driva med att andra fått hjärnsläpp (kom inte ihåg det exakta ordvalet). Ja, jag kan begripa att du drev med mig (i det senare fallet oss) och blev inte alls särskilt upprörd av någotdera, men du sätter igång en jargong och tål sedan inte leken. Jag vet att jag inte svarade med exakt samma mynt, men du måste inse att du inte ensam kan diktera villkoren för hur man får driva med andra.

Jag tänker däremot inte driva med dig mera. Det är uppenbart att de inte klarar det. Jag skulle uppskatta om du inte gjorde det med mig mer heller, då jag finner att just din humor är föga roande. Ja, det finns faktiskt humor som jag tycker är rolig, men din hör inte dit.


Du noterade inte att Bubblaren citerade och svarade CH och inte dig i sitt inlägg...
 
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Du noterade inte att Bubblaren citerade och svarade CH och inte dig i sitt inlägg...
Bubblaren skrev:
Såklart du inte var allvarlig, du gav mig dagens garv den dagen! Tror dock inte alla på det forumet fattar det, de känner dig ju inte.... ännu :p
Tolkade delen i fet stil som att det syftade på (bland annat) mig, då jag skrev ett inlägg direkt innan. Men om inte så beklagar jag det, men min uppfattning kvarstår. Bubblaren borde inte satt igång en jargong av att driva med folk om hon inte tål någonting själv. Att hon senare läxade upp mig i uppförande efter att jag blivit påhoppad av Jos i tråden jag helst vill glömma, men beklämmande även det.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Darth Angelus skrev:
Tolkade delen i fet stil som att det syftade på (bland annat) mig, då jag skrev ett inlägg direkt innan. Men om inte så beklagar jag det, men min uppfattning kvarstår. Bubblaren borde inte satt igång en jargong av att driva med folk om hon inte tål någonting själv. Att hon senare läxade upp mig i uppförande efter att jag blivit påhoppad av Jos i tråden jag helst vill glömma, men beklämmande även det.

Okej, möjigt...men reaktionen stod inte riktigt i paritet med det fetstilta... kanske lite väl att spåra ur i ett långt påhopp i tråden, ta det via PM istället. Nog mycket OT i trådarna, hoppar gärna över regelrätta trådöverskridande flamewars :D
 
Toppen