Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Jag håller med.

Nu har ju CH något längre till biltullarna, men jag kommer gärna över med nåt gott och gratulerar Elvis till facket. ;D

Jasså är det så det går till? Mitt fack har ju inte invigits så ni är alla hjärtligt välkomna med varsin flaska ;D
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
En Egly-Ourier Brut Tradition - en trevlig överraskning att de fanns kvar så här länge (jag missade släppet).

Har dessutom ägnat kvällen åt att kånka champagne ner till mitt nyinskaffade fack på Grappe.

Grattis! Vilken storlek på fack blev det?

Börjar få lite panik över mina flaskor i källaren...fan att de inte har månadsdebitering (eller att man är rik :D)
 
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Okej, möjigt...men reaktionen stod inte riktigt i paritet med det fetstilta... kanske lite väl att spåra ur i ett långt påhopp i tråden, ta det via PM istället. Nog mycket OT i trådarna, hoppar gärna över regelrätta trådöverskridande flamewars :D
Ja, påhopp eller flame var det kanske inte direkt menat som. Bara ett bestämt yttrande om att om hon skall vara tramsig och driva med folk så får hon räkna med konsekvenserna i form av att andra ser grönt ljus att driva med henne. Om det sedan uppfattades som för hårt så skulle jag bara säga att hon trots allt läxade upp mig en del i uppförande, så det här tycker jag hon får tåla.

Men point taken om att det var lite off-topic.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Hoppas dina 98:eek:r är bättre än mina var.
De kändes nästan kokta...
Förmodligen bara dåligt lagrade.

Usch, stackare. Men de måste varit dåligt lagrade. Får poppa en av varje sen och kolla så att de legat ok :p

Och om de lagrats rätt ska det nog inte vara något problem att ha dem liggandes ytterligare 10-15 år.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Finns inte så många riktigt bra halvfack...
Vart hamnade du?

Det är nog inte lika bra som ditt men det är lite större än de normala.

Mitt är längst in till höger, innanför "chambre separée"-rummet.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Det är nog inte lika bra som ditt men det är lite större än de normala.

Mitt är längst in till höger, innanför "chambre separée"-rummet.
Ok, den nya delen alltså.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Skrev han med allt förakt ett tangentbord kunde uppbringa! ;D

Jag uppfattade det. ;)

Jag är ny på Grappe och har fack i nya delen. Och jag är stolt över det! 8)
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Jag uppfattade det. ;)

Jag är ny på Grappe och har fack i nya delen. Och jag är stolt över det! 8)
Det var ett jäkla liv om den delen precis när den öppnades.
Det första halvåret fanns det varken fukt eller kyla där, de som hade facken där var helt vansinniga!
Borde vara löst vid det här laget...

För övrigt var min ton menad ungefär som när man frågar vart någon bor och de svarar "söder".
Aha, en sosse tänker jag...
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Det var ett jäkla liv om den delen precis när den öppnades.
Det första halvåret fanns det varken fukt eller kyla där, de som hade facken där var helt vansinniga!
Borde vara löst vid det här laget...

För övrigt var min ton menad ungefär som när man frågar vart någon bor och de svarar "söder".
Aha, en sosse tänker jag...

Så jag antar att du alltså svarar; "Aha, en sosse tänker jag..." - för annars blir det ju svårt att ha en ton överhuvudtaget och det måste låta märkligt i en konversation...
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Så jag antar att du alltså svarar; "Aha, en sosse tänker jag..." - för annars blir det ju svårt att ha en ton överhuvudtaget och det måste låta märkligt i en konversation...
Haha, va???
Sorry om söder var en öm punkt...
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
För övrigt var min ton menad ungefär som när man frågar vart någon bor och de svarar "söder".
Aha, en sosse tänker jag...

;D ;D ;D
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Haha, va???
Sorry om söder var en öm punkt...

hehe nee.. jag mena att det måste vara svårt att "ha en ton" när man tänker.

Ok, kanske var att märka ord men om du läser ditt inlägg en gång till så kanske du förstår vad jag inte förstod... ;)
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Du noterade inte att Bubblaren citerade och svarade CH och inte dig i sitt inlägg...

Keen, din notering stämmer, inlägget var till CH och ingen annan (allt baserat på inlägg som CH gjort i ett annat vinforum, där jag och Lando replikerat).
 
Toppen