Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Lambo

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Kom precis hem från en jobbkryssning med Birka. Alltid lika intressant att uppleva fulla svenskar på färja...
Taxfreen var tyvärr katastrofalt dålig. Fanns nästan ingen skumpa alls, enda årgången som fanns var De Venoge 99.
Blev en flaska Piper rosé. Nån som testat den?
Kostade 245, riktigt bra pris!
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Idag blev det några cabbar, närmare bestämt två Shafer Hillside Select 2004 och Ett par Beringer Private Reserve 2004 och sedan slank det med en syrah som jag sitter och sippar på just nu (Dutton Goldfield 2004). Fan jag gillar den riktigt bra! :p Får lov att köpa fler av denna i morrn innan den tar slut. :D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

J.S. skrev:
Idag blev det några cabbar, närmare bestämt två Shafer Hillside Select 2004 och Ett par Beringer Private Reserve 2004 och sedan slank det med en syrah som jag sitter och sippar på just nu (Dutton Goldfield 2004). Fan jag gillar den riktigt bra! :p Får lov att köpa fler av denna i morrn innan den tar slut. :D

Ahh, så Dutton klär i rött också!
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Fick en Winston Churchill 1998 i present av min fru idag, helt spontant! Härligt!

Komiskt nog bad SS tydligen henne om leg när hon köpte champagnen (hon är 31). ??? Undrar om Winston Churchill är populärt bland fjortisar... ;D
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Gårdagens köp:

- Domaine des Escaravailles Rasteau 2007
- Montirius Vacqueyras Garrigues 2007

Dagens:

- Domaine de Cristia 2007
- Domaine de Cristia Vieilles Vignes 2007
- Domaine de Cristia Cuvée Renaissance 2007
- Domaine Giraud Tradition 2007
- Domaine Giraud Les Grenaches de Pierre 2006
- Domaine la Barroche Cuvée Fiancée 2004
- Domaine la Barroche Signature 2007

Bonus: Domaine de Cristia Vieilles Vignes Blanc 2007
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Gårdagens köp:

- Domaine des Escaravailles Rasteau 2007
- Montirius Vacqueyras Garrigues 2007

Dagens:

- Domaine de Cristia 2007
- Domaine de Cristia Vieilles Vignes 2007
- Domaine de Cristia Cuvée Renaissance 2007
- Domaine Giraud Tradition 2007
- Domaine Giraud Les Grenaches de Pierre 2006
- Domaine la Barroche Cuvée Fiancée 2004
- Domaine la Barroche Signature 2007

Bonus: Domaine de Cristia Vieilles Vignes Blanc 2007
Ser ut som om du är i Vaucluse. Mer vinprovning än cykling ? ;)
 

Lambo

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Komiskt nog bad SS tydligen henne om leg när hon köpte champagnen (hon är 31). ??? Undrar om Winston Churchill är populärt bland fjortisar... ;D

Dom e roliga på bolaget, när jag köpte 2 pavor Krug ville dom oxå ha leg av mig. Eeeeee undrar hur många under 20 bast som handlar Krug. Idioter!!!
Jag e förövrigt samma ålder som din fru 31. Man får ta leg kollen som en komplimang ;)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Lambo skrev:
Dom e roliga på bolaget, när jag köpte 2 pavor Krug ville dom oxå ha leg av mig. Eeeeee undrar hur många under 20 bast som handlar Krug. Idioter!!!
Jag e förövrigt samma ålder som din fru 31. Man får ta leg kollen som en komplimang ;)


Haha, de gjorde samma sak på mig i helgen när jag köpte Krug.
Tycker fortfarande det är konstigt att de plockar leg när man köper skumpa för en ganska stor slant men när man kastar upp en låda hof säger de aldrig något.

Hur låg det till nu föresten Elvis, hade din fru någon syster?
 

Lando

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Haha, de gjorde samma sak på mig i helgen när jag köpte Krug.
Tycker fortfarande det är konstigt att de plockar leg när man köper skumpa för en ganska stor slant men när man kastar upp en låda hof säger de aldrig något.

Hur låg det till nu föresten Elvis, hade din fru någon syster?

Jag är 30 och mig kollar dom, oavsett vad jag köper. Nån gång i framtiden tror jag att det kommer kännas positivt att se ung ut, oklart när...
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Lando skrev:
Jag är 30 och mig kollar dom, oavsett vad jag köper. Nån gång i framtiden tror jag att det kommer kännas positivt att se ung ut, oklart när...

Jag vet när.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag är 32 och blev kollad för några veckor sedan på Regeringsgatan. Men det är ju bra för då syns alltså inte mitt gråa hår så mycket som jag trodde.. ;)
 
SV: Era senaste vininköp.

Lando skrev:
Jag är 30 och mig kollar dom, oavsett vad jag köper. Nån gång i framtiden tror jag att det kommer kännas positivt att se ung ut, oklart när...

När de inte frågar längre är tidpunkten det skulle ha känts positivt
 

Orpale

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Mina senaste förvärv är 2 st Perrier Jouet Belle Epoque 1969 och 3 st JACQUES SELOSSE Substance
 

Lambo

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Orpale skrev:
Mina senaste förvärv är 2 st Perrier Jouet Belle Epoque 1969 och 3 st JACQUES SELOSSE Substance

Selosse, fan nu blir jag avis! Svinigt!!!! ;)
 
Toppen