Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

SV: Era senaste vininköp.

Lambo skrev:
Drack -98 förra nyårsafton om jag inte minns helt fel i sällskap med flera andra ädla skumpor och den var kvällens bottennapp tyvärr.
Har druckit den vid 2 tillfällen och inte blivit imponerad. Jag är tveksam till att den kommer att bli en riktigt bra skumpa tyvärr.
Känner mig inte förvånad över detta. Jag drack det tyvärr i för ändamålet olämpliga glas (kompisen jag var hemma hos hade inte champagneglas) så jag har inte vågat döma vinet fullt ut, men det jag kände var en av de svagaste upplevelser jag någonsin känt med prestigechampagne. Efter att ha druckit betydligt bättre La Grande Dame -79 och -90 har jag tänkt mig möjligheten att min brist av upplevelse kunde bero på en kombination av ungdomen (även om jag druckit avsevärt bättre unga champagner) och de kassa glasen och har därför varit återhållsam med att döma ut vinet. Men visst, möjligheten att det är en klart sämre årgång av champagnen än de övriga två jag druckit har ju alltid funnits där.
Det är vart fall inget jag känt mig så upphetsad av att jag känt mig manad att bunkra upp det.
 

Segol

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

3 flaskor 2006 Château Cantemerle, inspirerad av Frankofilens blogg.
Jag får återkomma vid ett senare tillfälle huruvida jag är nöjd med köpet eller inte...
 

Dexter

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Hämtade ut lite olika viner...

Diebolt-Vallois Blanc de Blancs (nr 88914)
Geisweiler Crémant de Bourgogne Brut Rosé (nr 77058)
Crémant de Bourgogne Rosé Perle d'Aurore (nr 77064)
Graham Beck Brut Rosé (nr 88806
Palmer & Co Brut (nr 83260-02)

Eitelsbacher Karthäuserhofberg Riesling Spätlese 2006 (nr 98700)
Joh Jos Prüm Bernkasteler Badstube Riesling Kabinett 2007 (nr 96818)
Domäne Wachau Riesling Smaragd Kellerberg 2007 (nr 96898)
Nora da Neve 2007 (nr 96904)
Moscato d´Asti Prunotto 2008 (nr 95187)

Walter Hansel Pinot Noir 2006 (nr 75872)
Brunello di Montalcino Castello Banfi 2004 (nr 85684)
Savigny-Champ-Chevrey 1er Cru 2006 (nr 95257-02)
Château Beychevelle 2006 (nr 98282)
Roagna Langhe Rosso 2001 (nr 75237)
Domaine La Barroche 2006 (nr 75592)
Viking Wines Ironstone Cabernet Sauvignon 2005 (nr 75913)
Torbreck Cuvée Juveniles 2007 (nr 74576)
Domaine Roger Perrin 2007 (nr 95234)
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Javisst, ja! Jag köpte ju lite grand häromdagen:

- Produttori del Barbaresco Barbaresco Riserva Pora 2004
- Château d'Angludet 2006
- J&L Pillot Pommard Rugiens Premier Cru 2007
- Tollot-Beaut Savigny-Champ-Chevrey 1er Cru 2006
- Trimbach Riesling Cuvée Frédéric Emile 2004
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Köpte nyss en Krug GC på Heathrow för 99 pund.

Grattis! Du sparar omkring 150 kr, troligen mindre då kursen säkert är sämre på ex. kreditkort.

Många bäckar små...gärna av KRUG då. :D
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Grattis! Du sparar omkring 150 kr, troligen mindre då kursen säkert är sämre på ex. kreditkort.

Ja, och så är det trevligt att unna sig något på väg hem från en jobbresa :)
 
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Har du testat 04:an?
Har köpt på mig men inte provat än...

Ligger i posten som det heter. De är på väg. Jag har endast druckit 2002. Ser fram emot att prova 2001 då den ska vara lite mer "mogen" och nu jagar jag bara 2003. Vill gärna göra en årgångsprovning av de som släppts vilket vore kul.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Ligger i posten som det heter. De är på väg. Jag har endast druckit 2002. Ser fram emot att prova 2001 då den ska vara lite mer "mogen" och nu jagar jag bara 2003. Vill gärna göra en årgångsprovning av de som släppts vilket vore kul.
Har du köpt dom i Sverige eller på plats?
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Ligger i posten som det heter. De är på väg. Jag har endast druckit 2002. Ser fram emot att prova 2001 då den ska vara lite mer "mogen" och nu jagar jag bara 2003. Vill gärna göra en årgångsprovning av de som släppts vilket vore kul.
Har en del 03:eek:r, kanske kan byta nån...
 
Toppen