Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Era senaste vininköp.

Gled in på lokala SS igår för lite påfyllning av "vardagsviner". Fyllde på med en salig blandning av diverse gott och blandat.
Men, jag tänkte fylla på skumpaförrådet också och ägnade därför en stund vid de hyllorna. FAAAN vad less jag börjar bli på SS standardsortiment!!
Det kändes som att jag tittade på samma flaskor som jag tittat på de senaste åren... Visst, det finns bra grejer där, men vad fan lite variation är ju trevligt.
Till slut lessnade jag, högg en Pierre Peters C d Reserve och gick.
 

vintjej

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Sjödin skrev:
Gled in på lokala SS igår för lite påfyllning av "vardagsviner". Fyllde på med en salig blandning av diverse gott och blandat.
Men, jag tänkte fylla på skumpaförrådet också och ägnade därför en stund vid de hyllorna. FAAAN vad less jag börjar bli på SS standardsortiment!!
Det kändes som att jag tittade på samma flaskor som jag tittat på de senaste åren... Visst, det finns bra grejer där, men vad fan lite variation är ju trevligt.
Till slut lessnade jag, högg en Pierre Peters C d Reserve och gick.

Beställningssortimentet. Det är värt besväret.
 

bmf

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

La handpenning på en låda La Barroche Fiancée idag och passade på att beställa 1 flaska av varje av följande:

Domaine de Chevalier -98
Chateau Pichon-Longueville Baron -05
Chateau Latour a Pomerol -04
Chateau Cos d'Estournel -05
Chateau Sociando Malet -95
Bad Boy Thunevin -05

Bordeauxerna ska vara till den provning som ingen vill tipsa om viner till (se annan tråd) så jag får hoppas det blev bra viner ändå.
 
SV: Era senaste vininköp.

bmf skrev:
La handpenning på en låda La Barroche Fiancée idag och passade på att beställa 1 flaska av varje av följande:

Domaine de Chevalier -98
Chateau Pichon-Longueville Baron -05
Chateau Latour a Pomerol -04
Chateau Cos d'Estournel -05
Chateau Sociando Malet -95
Bad Boy Thunevin -05

Bordeauxerna ska vara till den provning som ingen vill tipsa om viner till (se annan tråd) så jag får hoppas det blev bra viner ändå.
Personligen skulle jag inte köra på Cos och Baron 05 på en sådan provning. Det är vinpedofili på hög nivå.
Dom kommer bli helt sagolika om en 5 - 10 år men nu är det bara bortkastade pengar att öppa dem.
Antingen satsar du på 00-or eller äldre av samma viner eller så väljer du enklare viner av samma årgång.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
XLwines i Belgien. Jag återkommer med en rapport om/när jag fått flaskorna. ;)

Jag fick mina två Comtes 1995:eek:r idag. Härligt!

Jag kan varmt rekommendera XLwines - snabb leverans och bra förpackade viner. Han som driver XLwines avvaktade till och med i två dagar med att skicka vinerna pga en kraftig värmebölja. Proffsigt!
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Jag fick mina två Comtes 1995:eek:r idag. Härligt!

Jag kan varmt rekommendera XLwines - snabb leverans och bra förpackade viner. Han som driver XLwines avvaktade till och med i två dagar med att skicka vinerna pga en kraftig värmebölja. Proffsigt!

Vet inte om jag kollade rätt ställe (www.xlwines.be) men jag hittade ingen skumpa i deras sortiment.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Fanns längst ner under frankrike. Var ingen uppdelning på röda/vita/skumpa osv. Bra pris iallafall.

Ja nu hittade jag det. Hade väntat mig mera än bara Comtes -95 men det var bra pris på det som fanns inne. Vad tog de för frakten?
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Ja nu hittade jag det. Hade väntat mig mera än bara Comtes -95 men det var bra pris på det som fanns inne. Vad tog de för frakten?

Han kan säkert få fram mer, om man mailar och frågar.

Frakten till Sverige kostar:
1-2 flaskor: €20
3-6 flaskor: €25
7-12 flaskor: €35
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Hämtade ut 4 st till Fiancée 07, samt la handpenning på en låda 2007 Cuvée du Vatican CdR Villages. Damn you Bristly! :D
 
SV: Era senaste vininköp.

Var förbi Systemet på Regeringsgatan och köpte en flaska Tenuta Sant Antonio Amarone 2005, Zenato Amarone 2005 och en Pommard Rugiens Premier Cru ( Fernand & Laurent Pillot)

Blev en flaska Sancerre också, ingen märkvärdig som jag tänkte ha till kräftorna i morgon, eller om jag köper en flaska Champagne!

Ha en god afton alla!
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Grande Capitano skrev:
Blev en flaska Sancerre också, ingen märkvärdig som jag tänkte ha till kräftorna i morgon, eller om jag köper en flaska Champagne!

Havskräftor hoppas jag.... eller? Vi här på ostkusten gör skillnad på kräftor, så fjuttiga är vi så för oss är kräftor de däringa röda som man dricker pilsner och starka droppar till :D
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Plockade åt mig av det jag var mest nyfiken på i septembersläppet:

- Domaine Brusset Gigondas Les Hauts de Montmirail 2007
- Cuvée du Vatican Resèrve Sixtine 2007
- Boekenhoutskloof Cabernet Sauvignon 2006
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Köpte fyra halvflaskor Roeder Brut Premier idag. Mitt behov av halvflaskor har tyvärr ökat eftersom min fru har nio vita månader.
 
Toppen