Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Segolas skrev:
Häromdagen, 2st Fleur de Passion 2002
Grattis till bra köp! Jag var i Champagne förra veckan och provade en del Fleur, bl a -02 som fortfarande är lite snål men som kommer att bli en fantastisk Champagne, en årgång som nu har öppnat upp sig och levererar full njutning är -99, fullständigt Magisk ;D. Dom själva säger att 02an kommer bli ännu bättre ;)
 

Segol

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Aha, roligt att höra så tack för det!
Jag har tänkt låta dom ligga några år men borde kanske köpa några fler alltså, så jag har möjlighet att testa lite allt eftersom :)
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Jag hämtade ut mina Lillian White Hawk Syrah 2005 och mina Pierre Peters Cuvée Spéciale Les Chetillons 2000 idag.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Segolas skrev:
Aha, roligt att höra så tack för det!
Jag har tänkt låta dom ligga några år men borde kanske köpa några fler alltså, så jag har möjlighet att testa lite allt eftersom :)
Tror inte man kan äga för många Fleur 2002 ;)
 

vintjej

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

7 st Ürziger Würzgarten Riesling Auslese 1995
2 st Chateau Limbourg 2005
1 st La Frosca 2007
10 st Domäne Wachau Federspiel "Terrassen" Riesling 2007

Hurra för skvättar!
 

R.P

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Ett 40tal blandade spanska, bla 6 Musa från Toro och 6 Castell del Remei Gotim Bru (mycket bra hus/bordsvin). Sen några singelflaskor av viner jag inte druckit tidigare och några klassiker bla Mas La Plana -03 och Jean Leon Reserva -94.
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

4 st Ürziger Würzgarten Riesling Auslese 1995 (Tack för tipset Vintjejen) Provade en i kväll, mmm....fan vad gott!
6 st Chateau Gazin 2006
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Passerade Heathrow häromdagen och funtar lite på om jag ska köpa med mig något gött när jag passerar där på söndag igen. Ni som brukar handla där, är det i Terminal 5 man hittar godsakerna? Hade skitbråttom nu sist så jag hann bara skynda förbi men såg att det bl.a. tog drygt 160 pund för Krug -98 och 99 för GC vilket kanske inte är värt att släpa för... 66 pund för Belle Epoque -99 är iofs rätt bra antar jag.

Flyger från Atlanta om några timmar så jag ska kolla om det inte finns lite gott där också :p
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Jag är iofs ingen jätteexpert på amerikanska flygplatser, men minnet säger mig att du ska ha tur om du ens hittar alkohol där.

Det är bara vi svenskar som tror vi ska kunna fynda på "Tax Free". ::)
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

97023-02 Bründlm Ries Zöb Heil Beeren 00 375 ml
32130-01 Castello di Fonterutoli
96989-01 Alfred Gratien Brut Mill 98
5336-01 Puligny-Montrachet Rodet 2007
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Jag är iofs ingen jätteexpert på amerikanska flygplatser, men minnet säger mig att du ska ha tur om du ens hittar alkohol där.

Det är bara vi svenskar som tror vi ska kunna fynda på "Tax Free". ::)
Åh fan, är det så kass i USA? Jaja, får kolla.

Fynda och fynda... skulle man kunna använda men det handlar väl mer om att hitta saker som inte finns i Sverige? Som man avstår från för att det blir för kasst pris om man beställer med frakt från annat land. Krugarna jag räknade upp finns ju att köpa hemma så det är väl onödigt att släpa men jag tänkte att jag skulle kolla om det inte finns något annat skoj!

Har för mig att jag såg Roederer 2003 förresten, någon som druckit?
 

Per Stade

Lege artis
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Flyger från Atlanta om några timmar så jag ska kolla om det inte finns lite gott där också :p
Mitt första inlägg på detta forum handlade om tax-free på flygplatser i USA.
http://www.finewines.se/http://www.finewines.se/phpbb/viewtopic.php?p=12443#p12443

Tax-freen i Atlanta är ganska värdelös.
Mindre än på Arlanda på en av världens största flygplatser.
Dåligt sortiment och dyrare än i stan.
Bra champagne kan du glömma.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Per Stade skrev:
Mitt första inlägg på detta forum handlade om tax-free på flygplatser i USA.
http://www.finewines.se/http://www.finewines.se/phpbb/viewtopic.php?p=12443#p12443

Tax-freen i Atlanta är ganska värdelös.
Mindre än på Arlanda på en av världens största flygplatser.
Dåligt sortiment och dyrare än i stan.
Bra champagne kan du glömma.

Ja helvete va stor den var, - läste också att den var störst i världen sett till antalet passagerare. Men då skiter jag i att åka ut lite tidigare och satsar på att hitta något kul i London istället.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Passerade Heathrow häromdagen och funtar lite på om jag ska köpa med mig något gött när jag passerar där på söndag igen. Ni som brukar handla där, är det i Terminal 5 man hittar godsakerna? Hade skitbråttom nu sist så jag hann bara skynda förbi men såg att det bl.a. tog drygt 160 pund för Krug -98 och 99 för GC vilket kanske inte är värt att släpa för... 66 pund för Belle Epoque -99 är iofs rätt bra antar jag.

Det är samma priser på alla terminaler på Heathrow, och Belle Epoque är alltid "fyndet".

Jos skrev:
Har för mig att jag såg Roederer 2003 förresten, någon som druckit?

Jag har druckit den en gång. Det är helt OK skumpa men för låg syra och inget märkvärdigt. Jag föredrar faktiskt vanliga Roeder Brut Premier.
 
Toppen