Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Två? Om den ena skulle visa sig vara korkad då eller...?

Nja, det var väll inte min första tanke utan jag tänkte kompensera ordentligt snarare.
Det satt en liten djävul på min axel den kvällen och intalade mig:
"du förtjänar det här, det är du värd, slå till, minst två annars är det ingen ide" osv......
så till slut visade jag min dåliga karaktär och slog till.
 
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Två? Om den ena skulle visa sig vara korkad då eller...?

Om det finns två att köpa, en av flaskorna är korkad så är det ändå 50% chans att du får den korkade om du endast köper en. Om både är korkade, då är det djävligt surt, speciellt om det fanns fyra att tillgå ;D
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Om det finns två att köpa, en av flaskorna är korkad så är det ändå 50% chans att du får den korkade om du endast köper en. Om både är korkade, då är det djävligt surt, speciellt om det fanns fyra att tillgå ;D

Underbart, precis vad jag behövde höra inför helgen. Nu kommer jag inte alls gå och tänka på det ::)
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Underbart, precis vad jag behövde höra inför helgen. Nu kommer jag inte alls gå och tänka på det ::)

Ingen fara.

Det är iaf 100% säkert att du fick en korkad om en var det. :)

La precis in en Krug 1989 och en Cristal 1988 i kylen. Vi får se vad det blir ikväll.
 

Lando

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Om det finns två att köpa, en av flaskorna är korkad så är det ändå 50% chans att du får den korkade om du endast köper en. Om både är korkade, då är det djävligt surt, speciellt om det fanns fyra att tillgå ;D

Sådär elak får man ju bara inte vara! :) Ingen av dom är korkade tills motsatsen bevisats, det är min devis!
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Nja, det var väll inte min första tanke utan jag tänkte kompensera ordentligt snarare.
Det satt en liten djävul på min axel den kvällen och intalade mig:
"du förtjänar det här, det är du värd, slå till, minst två annars är det ingen ide" osv......
så till slut visade jag min dåliga karaktär och slog till.

Jag ska inte vara elak... Fällde faktiskt en tår sist.
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Jag har druckit den en gång. Det är helt OK skumpa men för låg syra och inget märkvärdigt. Jag föredrar faktiskt vanliga Roeder Brut Premier.

Håller med. Inget att satsa extra pengar på.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Har en bekant som är i Bordeaux och handlar med sig en låda Domaine de Chevalier 01 och två lådor Pontet Canet 04 åt mig.
Skönt med lite bra drickfärdig Bordeaux som handlas på rean där nere...
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Uschiamej!
Det blev nästan ingenting i Pauillac men jag får skylla på att min biltransportmöjlighet försvann och att AMCM dessutom behagade förse alla oss löpare med en lätt osmidig karaff vid målgången för att ta hem på flyget...
Château La Tour Carnet 2004
Château La Tour de By 2003 (det vin jag fick vid målgången)

Det blir till att hitta nya inköps- och transportkanaler.
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Uschiamej!
Det blev nästan ingenting i Pauillac men jag får skylla på att min biltransportmöjlighet försvann och att AMCM dessutom behagade förse alla oss löpare med en lätt osmidig karaff vid målgången för att ta hem på flyget...
Château La Tour Carnet 2004
Château La Tour de By 2003 (det vin jag fick vid målgången)

Det blir till att hitta nya inköps- och transportkanaler.
..och hur gick det för dig på maran då ?
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Har försökt få tag i Baigorri Reserva 04, men det verkar inte helt enkelt! Köpte ett sex-pack 03:eek:r istället. Sedan blev det några Clos Mogador 06:eek:r av bara farten!
 

vintjej

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

J.S. skrev:
Har försökt få tag i Baigorri Reserva 04, men det verkar inte helt enkelt! Köpte ett sex-pack 03:eek:r istället. Sedan blev det några Clos Mogador 06:eek:r av bara farten!

Jag har sänt ut en spanare på Baigorri Reserva 04. Hoppas att Clos Mogador 06 är bättre än 04:an som luktade läskigt.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
Vi skiter i tiden, vi vill veta promillen vid målgång. ;D
Ingen aning men det blev förstås en hel del vin på maran. Bästa vinet under maran var tveklöst Château Pontet-Canet. Jag vet dock inte vilken årgång det var. Château Beychevelle, Château Batailley, Château Gruaud-Larose, Château Phélan-Segur 1994 och Château Lafite-Rothschild hörde också till de bra vinerna. :)
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Idag hämtat ut Copain L´Hiver Syrha 2006 (90364).
Håller med J.S. om att US-viner ofta har snygga etiketter. Denna har ingen huva över korken, utan man ser korken, bara att dra i skruven direkt. Aldrig sett det tidigare, den ser lite "naken" ut :eek:

Ngn som har smakminnen av den. Kan den möjligen passa till ngn lammdel?



Shoppade även en Jurassique Chardonnay (5688) till färska krabban som blir kvällens fast food (slänger alla taco- pajer/-pizzor/-piroger/-nachos i väggen - ända ut i hooden). Men först Henriot från igår som piggat på sig lite, jordkällaren har dunstat bort iaf.
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
6:28:43, dvs. en dryg minut från tidsgränsen. Rätt optimalt m.a.o.

kayaker skrev:
Ingen aning men det blev förstås en hel del vin på maran. Bästa vinet under maran var tveklöst Château Pontet-Canet. Jag vet dock inte vilken årgång det var. Château Beychevelle, Château Batailley, Château Gruaud-Larose, Château Phélan-Segur 1994 och Château Lafite-Rothschild hörde också till de bra vinerna. :)

En mycket väl använd 6-timmarsdag måste jag säga ! :D
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Idag hämtat ut Copain L´Hiver Syrha 2006 (90364).
Håller med J.S. om att US-viner ofta har snygga etiketter. Denna har ingen huva över korken, utan man ser korken, bara att dra i skruven direkt. Aldrig sett det tidigare, den ser lite "naken" ut :eek:

Ngn som har smakminnen av den. Kan den möjligen passa till ngn lammdel?

Shoppade även en Jurassique Chardonnay (5688) till färska krabban som blir kvällens fast food (slänger alla taco- pajer/-pizzor/-piroger/-nachos i väggen - ända ut i hooden). Men först Henriot från igår som piggat på sig lite, jordkällaren har dunstat bort iaf.
[/quote

Håller med J.S. om att US-viner ofta har snygga etiketter.

Har jag verkligen sagt det? Måste ha varit ganska dragen då... ;D
 
Toppen