Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Det här ska bli intressant och se om säljaren kommer skicka flaskorna eller inte.

Lyckades ropa hem 1 Belle Epoque magnum -96 och en Belle Epoque -99 för hissnande 20 Euro.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Fyllde på med lite CdP igår:

- Domaine Giraud Tradition 2006
- Domaine de la Janasse Cuvée Chaupin 2006
- Domaine Paul Autard Côte Ronde 2005
- Domaine Grand Veneur Vieilles Vignes 2007

Lite oredovisad Bourgogne för ett antal dagar sedan:

- Domaine du Château de Chorey Beaune 1er Cru Les Cras Vieilles Vignes 2006
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Det här ska bli intressant och se om säljaren kommer skicka flaskorna eller inte.

Lyckades ropa hem 1 Belle Epoque magnum -96 och en Belle Epoque -99 för hissnande 20 Euro.
:eek:
 
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
168 euro?
haha, fan, var det du jag bjöd över? Kändes lite svenskt att någon skulle ha så hög reserve på en Dompa... ;D Trodde/hoppades jag skulle få den runt 120 :p
För framtida referens heter jag "skumpatorsk" = s*****k på ebay också.. ;)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Skumpatorsk skrev:
haha, fan, var det du jag bjöd över? Kändes lite svenskt att någon skulle ha så hög reserve på en Dompa... ;D Trodde/hoppades jag skulle få den runt 120 :p
För framtida referens heter jag "skumpatorsk" = s*****k på ebay också.. ;)

Nej jag bjöd faktiskt inte på den men följde den för att se vad slutpriset blev. Måste säga att jag blev förvånad att ingen bjöd på hans Dompa -88 som hade gått för 100 Euro om man bara lagt ett bud. Mail honom och fråga om du inte kan få ett paketpris på båda flaskorna.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Reklamerade min korkade Amazone och kunde inte lämna SS tomhänt, så det blev en Pol Roger NV på magnum.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Hämtade ut lite viner igår:

- 2006 Terrasses du Larzac La Pèira
- 2006 Terrasses du Larzac Las Flors de la Pèira

Jag skickade in en primörbeställning på en låda Faiveley Clos Vougeot 2008 häromdagen också. Vi får se om jag får nå't.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Bra pris, men Moet chamdom??? ;D Tveksamt med bara en transaktion (köp) också, men men för de pengarna kanske det är värt att chansa :)

Hehe... Ja det är ju svårt att stava rätt när man kan skriva av texten på flaskan bokstav för bokstav... ;)
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Hehe... Ja det är ju svårt att stava rätt när man kan skriva av texten på flaskan bokstav för bokstav... ;)


Bara personen i fråga inte har lika svårt att stava rätt på adressen när flaskan ska skickas ;D
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Skulle göra det men fick ett viktigt samtal och hade svårt att logga in, fixa och dona så jag hann inte. Tror den gick för 40 pund.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Tre Taittinger 2002 på magnum för långlagring. Den prishöjdes i beställningssortimentet på SS idag (från 849 kr till 999 kr) vilket jag inte hade en aning om, men eftersom jag beställt dem i september (i förrgår) var de vänliga nog att bara ta betalt till det gamla priset.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Hämtade ut andra sändningen från American Wine club idag :)


Den innehöll:
Beckman Vineyards Cabernet Sauvignon 2002
Peachy Canyon Westside Zinfandel 2006
X Winery Los Carneros Chardonnay 2007
 

Lambo

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Köpte 6 st Jacques Selosse Initiale i London.
Har inte testat den tidigare så jag tänkte korka upp en till helgen. Har stora förhoppningar!

Va tror Ni om att lagra Initiale, tänkte gömma undan nån pava 10 år eller mer. Den borde ha förutsättningar att bli magisk med åren.
Mina flaskor deggades -06.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Lambo skrev:
Va tror Ni om att lagra Initiale, tänkte gömma undan nån pava 10 år eller mer. Den borde ha förutsättningar att bli magisk med åren. Mina flaskor deggades -06.

Min erfarenhet är att ung Initiale kan vara lite spritig och den mår absolut bra av lagring. Tio år bör inte vara några problem.
 
Toppen