Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Lambo skrev:
Köpte 6 st Jacques Selosse Initiale i London.
Har inte testat den tidigare så jag tänkte korka upp en till helgen. Har stora förhoppningar!

Va tror Ni om att lagra Initiale, tänkte gömma undan nån pava 10 år eller mer. Den borde ha förutsättningar att bli magisk med åren.
Mina flaskor deggades -06.
Testa en flaska först så du vet potentialen dom olika deg. släppen varierar! skulle hellre rekommendera V.O för lång lagring. Tänk också på att flaskor som deg. för 10 år sen hade betydligt kortare tid på jäst en dagens släpp ;D får man fråga vad du fick ge?
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Fick ju tyvärr uppleva en korkad Krug :'( för några helger sedan så idag var jag inne och reklamerade flaskan och plockade med mig en Comtes -98 hem istället.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Lambo skrev:
60 pund per flaska, det e rätt ok va?
Dom skulle ha 65 men fick rabatt när jag köpte 6
De kommer snart att släppas på bolaget för 695kr.
Har för mig att det är nästa månad...
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Fick ju tyvärr uppleva en korkad Krug :'( för några helger sedan så idag var jag inne och reklamerade flaskan och plockade med mig en Comtes -98 hem istället.

Reklamerade du en Krug -79? Var då?
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Han hällde såklart över den till en tom Clos de Mesnil 98 flaska...
Såklart! Därför han envist ville ha mina när jag skulle slänga dom i återvinningen för att han "spar" på dem!
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Var precis och hämtade 6 flaskor Jaques Prieur Musigny 00.
Så in i helvete gott!!! Tyvärr är bara 3 av dem mina... :'(
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Lite L'eclapart:

2 st Artiste 04
1 L'apôtre 03
1 L'apôtre 04
Kul, ska testa L'apôtre 01, 02, 03, 04 bredvid varandra om ett par månader.
Undrar om någon alls är redo att dricka...
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag, v_skogh och några till ska testa lite Leclapart & Selosse om 2 veckor.
Som det ser ut nu så kommer vi öppna L'Alchimiste -04, L'Artiste -04, L'Apôtre -03 samt Selosse Initial, Substance, Rosè, Brut (deg 98)
Lär bli en trevlig fredag.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Jaha! Får väl dricka en själv i min ensamhet för att inte känna mig utanför :p

Sätt dig på tåget och var med då istället för att sitta där uppe och sura.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Sätt dig på tåget och var med då istället för att sitta där uppe och sura.

Den helgen om 2 veckor blir det årets sista skärgårdsutflykt med bastu på Träskö Storö och lunch i Sandhamn...så det går väl egentligen ingen större nöd på mig ;D
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Den helgen om 2 veckor blir det årets sista skärgårdsutflykt med bastu på Träskö Storö och lunch i Sandhamn...så det går väl egentligen ingen större nöd på mig ;D

Vi kanske ses? Jag ska ut med 47 fötter 22-25 Oct. ;D
 
Toppen