Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Det är väl ändå inte Keens ansvar att lösa ert geografiska handikapp ???

Nej men jag tog det på mitt ansvar att försöka lösa hans sociala inkompetens.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Jag fick visst igenom min beställning av en låda Faiveley Clos de Vougeot Grand Cru 2008 igår.
Avhämtning hos Faiveley eller leverans inom Frankrike är det som gäller så det får bli till att ta vägen förbi i samband med någon cykelresa nästa år.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Jag fick visst igenom min beställning av en låda Faiveley Clos de Vougeot Grand Cru 2008 igår.
Avhämtning hos Faiveley eller leverans inom Frankrike är det som gäller så det får bli till att ta vägen förbi i samband med någon cykelresa nästa år.

Hur många lådor kan man dra med en cykel? :D
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Hur många lådor kan man dra med en cykel? :D
Med en cykelkärra så fixar man hyfsat många men det finns ett par bra skäl till att jag bara beställde en låda. Det absolut viktigaste är att jag ska flyga hem med flaskorna...
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Tydligen så köpte jag 3x Laurent Perrier -88 igår kväll. Någon som provat och säga något om den?
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Hittade en del skoj på Heathrow igår kväll.

Tattinger Comtes 1998 (99 Pund), som tydligen ska lagras och så Dom Perignon 1998 Rosé för 200 Pund.
Kostade inte Rosén betydligt mer på bolaget? Jag kanske minns helt fel, men jag har för mig över 3.000 kr???

Krug NV ligger fortsatt på 99 Pund om någon undrar.

Drack Sapporo 650 ml och den är bara för underbar. Det står "starköl" på den, någon som vet om den finns på beställningssortimentet?
Hittar bara 33 cl.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Dom Perignon 1998 Rosé för 200 Pund.
Kostade inte Rosén betydligt mer på bolaget? Jag kanske minns helt fel, men jag har för mig över 3.000 kr???

Den kostade 2790 kr.
 
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Drack Sapporo 650 ml och den är bara för underbar. Det står "starköl" på den, någon som vet om den finns på beställningssortimentet?
Hittar bara 33 cl.
Stod det "starköl" på flaskan du drack på Heathrow, wow, det svenska språket sprider sig allt mer ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower, nu får du berätta allt du köpte i Champagne! Hade de kvar någon Pierre Moncuit Cuvée Pierre Moncuit-Delos 1996?
 
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
shorepower, nu får du berätta allt du köpte i Champagne! Hade de kvar någon Pierre Moncuit Cuvée Pierre Moncuit-Delos 1996?

Tyvärr så flög jag. Det blev endast 16 flaskor inköpta (MÅSTE TA BIL NÄSTA GÅNG; MÅSTE)

Diebolt-Vallois Fleur De Passion 2004
Bonnaire BdB 2004
Bonnaire BdB 1985
Paul Dethune Cuvée à l'Ancienne 2002
Paul Dethune Brut Grand Cru 2002
Egly-Ouriet Blanc De Noirs Cuvée Vieilles Vignes Les Crayères 2002 (NV men gjord på ett specifikt år)
Andre Clouet 2005


Det fanns inte Pierre Moncuit 1996 kvar, tyvärr, 2002 var riktigt bra men den kom inte ner i väskan pga problemet med plats. Om jag hade haft bil så hade jag lagt ner en låda av den + mer av allt jag köpte (utom kanske André Clouet 2005), lite mer Egly, Paul Dethune varianter, Femme 1996 (€48 på plats) Billecart Salmon 2004 samt kanske lite till :D

Jag får återkomma lite med en reserapport, har provat ett gäng olika champagner och resturanger men just nu försöker jag hinna ifatt på jobbet :(
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Tyvärr så flög jag. Det blev endast 16 flaskor inköpta (MÅSTE TA BIL NÄSTA GÅNG; MÅSTE)

Diebolt Vallois Fleur De Passion 2004
Bonnaire BdB 2004
Bonnaire BdB 1985
Paul Dethune Cuvée à l'Ancienne 2002
Paul Dethune Brut Grand Cru 2002
Egly-Ouriet Blanc De Noirs Cuvée Vieilles Vignes Les Crayères 2002 (NV men gjord på ett specifikt år)
Andre Clouet 2005


Det fanns inte Pierre Moncuit 1996 kvar, tyvärr, 2002 var riktigt bra men den kom inte ner i väskan pga problemet med plats. Om jag hade haft bil så hade jag lagt ner en låda av den + mer av allt jag köpte (utom kanske André Clouet 2005), lite mer Egly, Paul Dethune varianter, Femme 1996 (€48 på plats) Billecart Salmon 2004 samt kanske lite till :D

Jag får återkomma lite med en reserapport, har provat ett gäng olika champagner och resturanger men just nu försöker jag hinna ifatt på jobbet :(
Bille 04, var det den vanliga vintage som de började med 00? Inte NFB alltså...
 
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Bille 04, var det den vanliga vintage som de började med 00? Inte NFB alltså...
Grand Cuvée, 65% Pinot. Perfekt som en bra mottagningschampagne, tycker också flaskan är snygg. Kommer växa med åren men tillgänglig nu. €38 har jag för mig den kostade så inte allt för blodigt. Visst, man kan få bättre odlarchampagne för de pengarna men Billecart-Salmon är Billecart-Salmon.

Vi provade NFB 2000 som de släpper nu, Knyten, ganska liten doft, mycket gröna äpplen och högre syra än Grand Cuvée. 2000 kändes inte som en årgång att satsa på.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Tre stycken Krug Rosé för £180 styck + en hemlig flaska som kommer att dyka upp på Grappe så småningom... ;)
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Grand Cuvée, 65% Pinot. Perfekt som en bra mottagningschampagne, tycker också flaskan är snygg. Kommer växa med åren men tillgänglig nu. €38 har jag för mig den kostade så inte allt för blodigt. Visst, man kan få bättre odlarchampagne för de pengarna men Billcart-Salmon är Billecart-Salmon.

Vi provade NFB 2000 som de släpper nu, Knyten, ganska liten doft, mycket gröna äpplen och högre syra än Grand Cuvée. 2000 kändes inte som en årgång att satsa på.
Grand Cuvée kan det väl inte vara?
Det är ju deras prestige cuvée som går på runt 50% mer än NFB.

Vet inte vad den heter, men måste väl vara deras enklaste vintage för 38e...
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Tre stycken Krug Rosé för £180 styck + en hemlig flaska som kommer att dyka upp på Grappe så småningom... ;)
Om du snabblagrar en rosé hemma i köksfönstret så ses vi nere på Grappe på fredag...
 
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Grand Cuvée kan det väl inte vara?
Det är ju deras prestige cuvée som går på runt 50% mer än NFB.

Vet inte vad den heter, men måste väl vara deras enklaste vintage för 38e...
Rätt, Vintage 2004, måste få lite ordning på mina anteckningar.

Fan va bra det går på jobbet för mig ;D
 
Toppen