Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Tre stycken Krug Rosé för £180 styck + en hemlig flaska som kommer att dyka upp på Grappe så småningom... ;)

Hemlig flaska låter lovande. Får du vara borta längre än 20.00 denna gången?
 

Mmm

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Så har man köpt sin dyraste flaska någonsin - Bonnes Mares från domaine d'Auvenay. Flaska 257 av 901. Lite andra volymer än Lafite.
 

Andreas

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Mmm skrev:
Så har man köpt sin dyraste flaska någonsin - Bonnes Mares från domaine d'Auvenay. Flaska 257 av 901. Lite andra volymer än Lafite.

dito.

DRC - Romanee Conti 2003.
Hoppsan.

Andreas
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Andreas skrev:
dito.

DRC - Romanee Conti 2003.
Hoppsan.

Andreas
Ja, och till ett fantastiskt bra pris!
Det går inte att backa på det köpet.
Vet att du även pratade med Mesnil som handlar lite med dem, han var också impad av priset...
 

bmf

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Och jag som tyckte jag kostade på igårnär jag köpte min dyraste flaska; Armand Rousseau Chambertin Grand Cru. Förbannat bra vin för övrigt, var det absolut bästa på Livets Godas Bourgogneprovning.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Alltid när man tycker att man kostat på så är det någon i forumet som är värre. ;D
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

bmf skrev:
Och jag som tyckte jag kostade på igårnär jag köpte min dyraste flaska; Armand Rousseau Chambertin Grand Cru. Förbannat bra vin för övrigt, var det absolut bästa på Livets Godas Bourgogneprovning.

Vilken årgång? Drack en på en systemetprovning för ett par år sen, tror det var 01, och det var så förbannat jävla gott!!! Finns en 90:a på ebay.de som är jävligt lockande, men 800 euro :'(

Iofs bra pris om man jämför med frw :-\
 

bmf

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Det var -06 som jag både provade och köpte. Släpptes igår på SB för 1585 kr. Dom har även Rousseaus Mazy-Chambertin Grand Cru för 780 kr, är det nån som testat den?
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

bmf skrev:
Det var -06 som jag både provade och köpte. Släpptes igår på SB för 1585 kr. Dom har även Rousseaus Mazy-Chambertin Grand Cru för 780 kr, är det nån som testat den?

Det var ju rätt överkomligt!


edit: Vafan är torsdag den 8:e för jävla dag att släppa grejer på förresten? :mad:
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Inga nya inköp idag men jag har inventerat lite och hittat några viner jag glömt bort att jag hade. :)
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Det var ju rätt överkomligt!


edit: Vafan är torsdag den 8:e för jävla dag att släppa grejer på förresten? :mad:
I oktober brukar de ha lite så'na hyss för sig. Det var väl likadant ifjol och 2007?
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Gick in på bolaget för att spontanhandla lite skumpa.

Toppskumpan på den här butiken var Bollinger och Pol Roger.
Inget fel på dom, men förutom Palmer fanns det ingenting.

På halvflaska hade de 3 alternativ.

10 m kö i alla kassor.

Kan tyvärr inte säga att jag köpte nåt idag, tur kylen bjuder på annat skoj.
 

Mmm

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Shit - 1585 kr för Rousseau Chambertin 2006 är verkligen ett bra pris. Den missade jag tyvärr helt. Hans Mazis-Chambertin är tyvärr inte i närheten lika bra, och det är tveksamt om den är värd ens det lägre priset.
 
Toppen