Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Lite Legras & Haas 2002 och R & L Legras 1996.

De är trevliga, både Legras & Haas och R & L Legras, och 2002:eek:rna av Legras & Haas är väldigt rimligt prissatta. Inte konstigt att de verkar ha tagit slut idag.
 
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
De är trevliga, både Legras & Haas och R & L Legras, och 2002:eek:rna av Legras & Haas är väldigt rimligt prissatta. Inte konstigt att de verkar ha tagit slut idag.
Håller med, så två lådor åkte in i källaren. Har för mig att det fanns en öppning att ta in fler Legras & Haas.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Efter ett SS uppehåll på nästan 6 månader (sanning med modifikation eftersom jag slunkit in för att handla lite hofsingar nån gång men de räknas ju inte) så var jag åter i vinkällarbutiken nordstan igår och jag höll på att tappa besinningen fullständigt. Jag skulle bara plocka på mig 2 flaskor att jämför med Domaine du Petit-Barbaras flaskorna jag köpte på mig nyss men deras sjuka system med sortering efter priser är fullständigt hjärnsläpp. Jag sökte ju något från en specifik region och fick springa runt och leta som en tokig för att ens hitta det jag sökte. Man kan ju självklart fråga någon men de flesta bemannade kassorna och de som sprang runt i butiken som yra höns för att försöka hjälpa kunderna var knappt kvalificerade för att citera BGK självmordstips till viner.
Irriterad rycker jag åt mig en flaska som jag inte ens minns namnet på och en Pierre Peters och ställer mig i en av de 10 köerna som ringlar sig mellan alla hyllor. Redan ganska frustrerad börjar jag titta på vad alla andra lägger upp på bandet och jag önskar att jag hade rätten att döda just då. Vad är det för fel på majoriteten av alla som får handla på SS? De reflekterar ju inte för 5 öre över vad för jävla skit de köper. Det svingades upp den ena boxen efter den andra eller så var det lord calvert eller harboe. Det rimmar så förbannat illa att sitta på en villa för minst 2 miljoner, köra en sprillans Volvo och vara så jävla fina i kanten utåt och sedan går man och köper en bib eller kryper på knäna bland 69kr hyllorna. Varför i hela h-e kan de inte offra ungarna coca cola på fredagskvällen och lägga de på en något bättre flaska vin istället? De skulle ju göra sig själva flera tjänster då eftersom de slipper skicka snorisarna till tandläkaren stup i kvarten samt att de slipper få ett BMI i samma klass som föräldrarnas vin kostar men framför allt så kan de ju få sig en smakupplevelse istället för en taskig svavelfylla.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Det rimmar så förbannat illa att sitta på en villa för minst 2 miljoner, köra en sprillans Volvo och vara så jävla fina i kanten utåt
En villa för 2 mille, finns det överhuvudtaget?

En sån person som du beskriver kallar vi i storstan för tiggare, sen kastar vi ruttna tomater på dem...
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
En villa för 2 mille, finns det överhuvudtaget?

En sån person som du beskriver kallar vi i storstan för tiggare, sen kastar vi ruttna tomater på dem...

Ahhh, man känner sig alltid lika välkommen i vår huvudstad.
 

Guayabera

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Var inne på SS för att plocka på mig lite La Trappe vete-öl till kräftor och såg några Graillot C-H som stod och såg lite kvar glömda ut på en hylla så dom slank ner också.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Ja, fan vad du kommer att sakna mina dryga kommentarer sen...

Klart, jag visserligen testat att sätta juvelerna i ett skruvstäd som ett substitut men det ger inte samma känsla av förnedring så jag återkommer ju hit varje gång.
Däremot tror jag att du kommer sakna möjligheten att på lägga dina dryga kommentarer mer än jag kommer sakna att få dem.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Däremot tror jag att du kommer sakna möjligheten att på lägga dina dryga kommentarer mer än jag kommer sakna att få dem.
Den där var det nästan lite "grinig flickvän" nivå på...
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

När pöbeln sprang benen av sig och länsade hyllorna på Duval-Leroys 1996:a i måndags vände jag mig till det mer pålitliga beställningssortimentet.
Igår hämtade jag därför ut lite Diebolt-Vallois Blanc de Blancs Prestige istället.
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Stonewell Shiraz -04 (beställde -02 men dom levererade -04).
Lirac Clos de Sixte, Alain Jaume -04
Lirac Clos de Sixte, Alain Jaume -06
Lirac Clos de Sixte, Alain Jaume -07
Vacquyeras Grande Garrigue, Domaine Grand Veneur -07
CNDP Tradition, Domaine Giraud -07
CNDP Cote Ronde, Paul Autard -07

Om drygt en vecka blir det en avstickare från Belgien ner till Champagne och besök bl.a hos Diebolt-Vallois (Cramant), Thierry Perrion (Verzenay), George Vesselle (Bouzy) och förhoppningsvis också Selosse.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

chambertin skrev:
Om drygt en vecka blir det en avstickare från Belgien ner till Champagne och besök bl.a hos Diebolt-Vallois (Cramant), Thierry Perrion (Verzenay), George Vesselle (Bouzy) och förhoppningsvis också Selosse.

En annan önskar sig ett par Diebolt Vallois prestige magnum, kan du kolla med Isabelle om det går att beställa och lägga undan till våren?
Ska du handla själv, hur tar du hem det isf?
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
En annan önskar sig ett par Diebolt Vallois prestige magnum, kan du kolla med Isabelle om det går att beställa och lägga undan till våren?
Ska du handla själv, hur tar du hem det isf?
Jo jag tänkte shoppa en hel del själv eftersom jag åker bil. Préstige burkar väl sällan vara ngt problem att köpa det man vill av men jag har för mig att FdP brukar vara lite begränsat. Själv blir det nog mest Préstige eftersom jag gillar den skarpt. Jag kan kolla på måndag om dom har Préstige på magnum till försäljning nu.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

chambertin skrev:
Jo jag tänkte shoppa en hel del själv eftersom jag åker bil. Préstige burkar väl sällan vara ngt problem att köpa det man vill av men jag har för mig att FdP brukar vara lite begränsat. Själv blir det nog mest Préstige eftersom jag gillar den skarpt. Jag kan kolla på måndag om dom har Préstige på magnum till försäljning nu.

Ja, FdP tycks vara svår att få loss. Man ju gärna köpa mkt av 02 och 04 hos Diebolt. Men just därför tänkte jag chansa på samma tur som magnum :)
Toppen om du kan kolla läget lite.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

3x Spinetta Lange Nebbiolo -07
3x Alain Graillot Crozes Hermitage -07
2x La Grande Dame -89
1x Krug GC (1a etiketten)
6x Tarlant Cuvee Louis
 
Toppen