Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Lambo skrev:
Comtes ligger o dammar snyggt i vinkällaren, men det e klart att vi ska knäcka den. Det har jag ju lovat, får ta det vid tillfälle när jag i i väst eller du i i Sthlm.

Jag har Cristal och DP 1988 som skulle kunna passa på samma flygning? :)

för att inte tala om Krug 1988. :p
 

Mmm

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Mmm skrev:
Gick och skrotade på Vinbanken (vinbanken.dk) och missade stängningstiden på SB. Får återkomma imorgon. Kom i alla fall hem med ett riktigt lik, Chateau Margaux 1963 (295 kr) + en Chapoutier l'Oree Blanc 1991 (495 kr). 1991:an är vad jag förstår den första årgången för Chapoutiers vita hermitager.

Det står 50 mois och September 2008 på de Egly-Ouriet BdN jag precis hämtade ut. Hoppas det är en bra batch!
 
SV: Era senaste vininköp.

Mmm skrev:
Det står 50 mois och September 2008 på de Egly-Ouriet BdN jag precis hämtade ut. Hoppas det är en bra batch!
De som jag provade var deg januari 2009 och hade legat 52 månader. Så det bör vara samma vinbas som dna flaskor. De var båda väldigt bra så tror att du har en trevlig upplevelse framför dig.
 

Mmm

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
De som jag provade var deg januari 2009 och hade legat 52 månader. Så det bör vara samma vinbas som dna flaskor. De var båda väldigt bra så tror att du har en trevlig upplevelse framför dig.

Tack för den infon! Jag antar att vinet är gjort för att kunna konsumeras direkt, men också för att klara längre lagring. Vet man om det är årgång 2004 som står för basen i vinet? Synd att inte samma info finns på Krugflaskan - och eftersom den köptes på auktion har jag ingen aning om hur gammal den är. Den kom i alla fall i en flådig röd låda.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Mmm skrev:
Tack för den infon! Jag antar att vinet är gjort för att kunna konsumeras direkt, men också för att klara längre lagring. Vet man om det är årgång 2004 som står för basen i vinet? Synd att inte samma info finns på Krugflaskan - och eftersom den köptes på auktion har jag ingen aning om hur gammal den är. Den kom i alla fall i en flådig röd låda.

Gärna en 88-flygning. Grappe? När?
Jag tar upp tråden här: http://www.finewines.se/http://www.fine ... 141#p27141

Tror det finns några fler flaskor det står 1988 på och Krug, fast nån annan vingård. :)
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Ett litet fredagskit:
- John Duval Wines Shiraz Entity 2005
- John Duval Wines Plexus 2005
- Domaine Saint Préfert Châteauneuf-du-Pape 2007
- Domaine Saint Préfert Châteauneuf-du-Pape Réserve Auguste Favier 2007
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

En Dom Perignon 2000 på Heathrow för 85 pund. Det blev även en Martell Cordon Bleu - det var väldigt pinsamt när mina föräldrar var på middag för ett par veckor sedan och jag inte hade någon cognac att bjuda på.
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
En flaska Gaston Chiquet Special Club 2000. Har en 1996 sedan tidigare, har dock aldrig testat.

Vill minnas att den va riktigt bra på näsan men sämre i gommen men reserverar mig, kan blanda ihop den med någon annan.
 
Toppen