Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Ett gäng David Leclapart, Krug Grand Cuvée från 90-talet, nån Selosse ,en låda veuve clicquot 96 och en låda Duval Leroy 96
Trevligt!

Klippte in en Dom Ruinart BdB -90 på magnum, har höga förväntningar på den :D
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Halvtung inköpsdag idag:

1989 Domaine des Baumard Savennieres Clos de Saint-Yves
2004 Domaine des Baumard Savennieres Clos du Papillon
2007 Clos Saint-Jean Chateauneuf-du-Pape La Combe des Fous
2007 Clos Saint-Jean Chateauneuf-du-Pape Deus-Ex Machina
2007 Mas de Boislauzon Chateauneuf-du-Pape Cuvée du Quet
2007 Mas de Boislauzon Chateauneuf-du-Pape
2008 Felton Road Pinot Noir Block 3
2008 Felton Road Pinot Noir
2008 Felton Road Chardonnay
 

Mmm

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

En flaska Lafite Rothschild 1988 för 1800 DKK och ett tolvpack Produttori Barbaresco Barbaresco 2006 för 960 DKK. Man får nästan två lådor Barbaresco för en flaska Lafite... Men har man aldrig provat så får man pynta.

Inte en endaste flaska Chateauneuf idag ;)
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Halvtung inköpsdag idag:

1989 Domaine des Baumard Savennieres Clos de Saint-Yves
2004 Domaine des Baumard Savennieres Clos du Papillon
2007 Clos Saint-Jean Chateauneuf-du-Pape La Combe des Fous
2007 Clos Saint-Jean Chateauneuf-du-Pape Deus-Ex Machina
2007 Mas de Boislauzon Chateauneuf-du-Pape Cuvée du Quet
2007 Mas de Boislauzon Chateauneuf-du-Pape
2008 Felton Road Pinot Noir Block 3
2008 Felton Road Pinot Noir
2008 Felton Road Chardonnay
Block 3 måste väl ändå ha varit 07?
De släpper väl alltid prestigerna ett år efter standarden, eller?
Hur som helst, magisk producent om man som jag är fan av sval och modern pinot!
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Mmm skrev:
En flaska Lafite Rothschild 1988 för 1800 DKK och ett tolvpack Produttori Barbaresco Barbaresco 2006 för 960 DKK. Man får nästan två lådor Barbaresco för en flaska Lafite... Men har man aldrig provat så får man pynta.

Inte en endaste flaska Chateauneuf idag ;)
Hmmm, har du verkligen testat Barbarescon?
En hundring flaskan för en Barbaresco låter lite för bra för att vara sant...
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Block 3 måste väl ändå ha varit 07?
De släpper väl alltid prestigerna ett år efter standarden, eller?
Hur som helst, magisk producent om man som jag är fan av sval och modern pinot!
Det står 2008 på webben, i Varunytt, på kvittot och på etiketterna så jag tror bestämt att det är 2008. :) 2007:eek:rna i BS verkar vara slut.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Det står 2008 på webben, i Varunytt, på kvittot och på etiketterna så jag tror bestämt att det är 2008. :) 2007:eek:rna i BS verkar vara slut.
Ok, du kan ha helt rätt...

Minns bara att när jag handlade Block 3 och 5 vintage 06 på Farr i London var det ett tvång på att handla 07 standard-pinot i relation 1-3 för deras prestige...
 

Mmm

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Hmmm, har du verkligen testat Barbarescon?
En hundring flaskan för en Barbaresco låter lite för bra för att vara sant...

Philipson säljer både 2005 och 2006 för 79.95 DKK / st. Jag tror inte då får annat hällt i flaskorna än de som säljs på SB- även om det har varit ett par skandaler i DK på sistone. Inte provat än - inte ens fått dem levererade...
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Tröstköpte några flaskor La Barroche Terroir att ha som smaskig sylt-chateauneuf i vinter efter att inte haft tid att hänga på låset vid släppet.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Mmm skrev:
Philipson säljer både 2005 och 2006 för 79.95 DKK / st. Jag tror inte då får annat hällt i flaskorna än de som säljs på SB- även om det har varit ett par skandaler i DK på sistone. Inte provat än - inte ens fått dem levererade...
Ok, hoppas att du gjort ett klipp!

Tänker mest att om det låter för bra för att vara sant så är det förmodligen det...
Vill inte sabba ditt köp med en massa negativa tankar, sorry...
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Va, var stod det nånstans?

...fast det kanske inte är lika för alla ;)
Enligt uppgift så skulle inte artikelnumret finnas förrän efter den nattliga uppdateringen. SS har dock inte så bra koll på så'na saker så jag är inte så förvånad att det gick.

Ett "hemligt" artikelnummer hade blivit raderat när jag skulle beställa för ett par dagar sedan.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Enligt uppgift så skulle inte artikelnumret finnas förrän efter den nattliga uppdateringen. SS har dock inte så bra koll på så'na saker så jag är inte så förvånad att det gick.

Ett "hemligt" artikelnummer hade blivit raderat när jag skulle beställa för ett par dagar sedan.

Jaja, får hoppas det funkar då :D
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Tröstköpte några flaskor La Barroche Terroir att ha som smaskig sylt-chateauneuf i vinter efter att inte haft tid att hänga på låset vid släppet.
Inte ens några flaskor av Mas de Boislauzons standardcuvée? Den finns ju kvar i hyfsade mängder.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Inte ens några flaskor av Mas de Boislauzons standardcuvée? Den finns ju kvar i hyfsade mängder.

Jo den kanske man ska plocka upp, - var på "fel" bolag ;)
 
Toppen