Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Med lite bulvaner blev det några flaskor Cuvee du Quet och Combe des Fous i alla fall :)
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Fick notis om att mina Lillian går från staterna på måndag också. Kommer sitta kallsvettig hela veckan i väntan!
 

Referee

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug Grande Cuvée och Pol Roger Sir Winston Churchill 1998.

Är inte hemma så jag har inte kunnat handla nåt från senaste släppet, får se vad som finns kvar då jag kommer hem nästa vecka.
 

tobbe81

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

2 flaskor vardera utav Lapoja 03,04,05 å sedan även 2flaskor av Allegrini`s Amarone 05.
För övrigt min först post här tröttnat hårt på vinklubben.se forum. Större lekstuga för vuxna män får man nog leta efter.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

tobbe81 skrev:
2 flaskor vardera utav Lapoja 03,04,05 å sedan även 2flaskor av Allegrini`s Amarone 05.
För övrigt min först post här tröttnat hårt på vinklubben.se forum. Större lekstuga för vuxna män får man nog leta efter.
???

Välkommen förresten! ;)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

tobbe81 skrev:
2 flaskor vardera utav Lapoja 03,04,05 å sedan även 2flaskor av Allegrini`s Amarone 05.
För övrigt min först post här tröttnat hårt på vinklubben.se forum. Större lekstuga för vuxna män får man nog leta efter.

Får väll säga välkommen jag också men du lär nog ganska snabbt inse att detta är en lekstuga för vuxna människor och vinklubben en stor sandlåda.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Fick ett ryck igår och beställde drygt en låda Domaine du Petit Barbaras Tradition 2007 (73591), samt kom hem med en till 06:a. En får hoppas 07:an är lika bra som jag minns den.
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Några flaskor av Canonica a Cerreto Riserva 2006, Chianti Classico som jag provade häromdagen.
Lite Brocard Chablis "Les Clos" -06 slank ner också. Ngn som provad den Chablisen ?
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Pio Cesare, Barolo Ornato 2004
Nicolis Ambrosian Amarone 2006
Zenato Amarone Classico 2005
Guimaraens Vintage Port 1988 (verkar som SS har bytt årgång till 1995 men i flera butiker står det 1988 i hyllorna)
Grahams Malvedos Vintage Port 1998 (1/2)
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Era senaste vininköp.

Besökte regeringsgatan igår för att inhandla lite 2007-port.
Tänkte också passa på att slå till på några Billecart Niklas Frasse (ni vet vilken jag menar, orkar inte googla stavningen) 1998 på halvflaska, men där gick jag bet.
Trots lagersaldo på 38 pavor lyckades personalen inte hitta en enda... :'(
 

sunqan

Vinös
SV: Era senaste vininköp.

jag var också förbi och frågade om laxarna (BS Cuvee NF alltså), han blev lite tveksam över att det skulle vara felsaldo med 34 st, men han hittade inga och kollegan Ali (han som letade åt dig, sjödin) himlade med ögonen och muttrade att han letat igenom hela lagret...

hur är det i malmö och gbg de har ju också hyffsat saldo... annars har de väl gått till några lycliga själar för 195 (dvs som vanliga bruttar)

-sunqan
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Ska drickas Port så det blev ett par flaskor Guimaraens -88 som om jag minns rätt är en helt ok vintage med mognad. Blev också Quinta do Noval 2003 som exempel på en bra, riktigt ung Port.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Blev lite blandat från Didier Dagueneau i helgen. 4x Pur Sang -04, 1x Pur Sang -00, 1x Buisson Renard -04, 1x Buisson Renard -01.
 

Mmm

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Spansk Pinot Noir från solkusten! Visste inte ens att det fanns, men denna skall tydligen vara helt OK:

Los Aguilares Ronda Pinot Noir 2007. Bra lurifaxvin.
 
Toppen