Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Grattis, ingen dålig julklapp. Jag måste prata med mig själv om vad jag önskar mig ;D

Ja gör det! Då kommer du garanterat att få någonting som du önskar dig ;)
 

Andreas

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Spontanköpte några

Diebolt 1985
Paul Bara comtesse marie de france 1999
Diebolt collection 1997
+ lite annat

PB CMdeF är sjukt trevlig!! Har inte klippt 99 ännu, men alla mina 98 har gått åt som smör... så jäkla härlig!!

see you soon.

A
 
SV: Era senaste vininköp.

Andreas skrev:
PB CMdeF är sjukt trevlig!! Har inte klippt 99 ännu, men alla mina 98 har gått åt som smör... så jäkla härlig!!

see you soon.

A
Hålller med till fullo. Har 99orna börjat dyka på BS eller var är dom inköpta?
 
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Din j**la nörd! Sitter du och surfar fw på din mobil?
Jag satt inte, jag stod upp :) och väntade på att SB skulle öppna. Slängde lite käft med de som väntade tillsammans med mig men saknade mina riktiga alkoholistvänner så jag loggade på FW, (f-n Krug måste du hänga ut folk på det viset?, slå av den där funktionen) Köpte till och med en låda Henriot 96 idå jag blev så inspirerad av uteliggaren. Det du CH, klass på uteliggarna här i Hufvudstaden,

Och bara så ni vet, Ryskland är ett nytt ord som RIM har kommit på. Det ska naturligtvis vara Tyskland.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Ett gäng Domaine du Petit-Barbaras 2007 har nu anekterats från SS.

Ska nog samla på mig en del 07:eek:r från Côtes du Rhone.
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Smet in på vinkällarbutiken i Malmö nyss. Gissa om jag blev förvånad när jag hittade Selosse VO, jag knep de som fanns.
Passade även på att plocka på mig två flaskor Equis, Saint Joseph 2007. Någon som testat?
Även en flaska André Clouet Grande Réserve slank med.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Vet inte om det är bra eller dåligt att ha börjat jobba bara 5 min prommis från SS på Regeringsgatan. Idag "kostade" det mig ett par spontanköp, det blev:
Paul Bara Brut Millésime Grand Cru 2002 på magnum
Palmer Millésime Brut 2002
Jacquart Bl d bl 2002

Jag har inte testat någon av dem tidigare. Är mest glad för Paul Baran på magnum, den stod alldeles ensam på en bänk och ropade efter att få följa med mig hem.
Kommentarer på mognad på respektive 02:a - jag förutsätter alla ska ligga till sig en minst 5 år.
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Är mest glad för Paul Baran på magnum, den stod alldeles ensam på en bänk och ropade efter att få följa med mig hem.

Lättflörtad var ordet. Skulle vara intressant att se Bubblaren på korgen... ;D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
Lättflörtad var ordet. Skulle vara intressant att se Bubblaren på korgen... ;D

Du menar korgen? Eller menade du sa, ta, sitta i korgen? Eller vill du se mig på krogen rent utav? Hur som, jag vore extremt svårflirtad på Kellys, ngt lättare på Vinbaren ;D

Någon som druckit Paul Bara 2002?
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Skumpatorsk skrev:
3x Grand Dame -90 till mkt bra pris

Grattis! Jag drack en i höstas som var helt strålande.

Fick själv en leverans från England idag. Jag är väldigt glad att den kom idag och inte i minus 15 på onsdag... Tre Krug Rosé, en Krug Collection 1981 och en Bollinger VVF 2000.
 
Toppen