Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Per Stade

Lege artis
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Det var som när alla ville ha Selosse Rosé i höstas: ett intressant gruppbeteende här på finewines. ;D
Typiskt att Mèmoire de Vignes 2002-ruschen skulle börja precis efter att vinet tagit slut i beställningssortimentet bara.

2005 har just kommit. Fick fakturan på 2 lådor idag.
 
SV: Era senaste vininköp.

Per Stade skrev:
Vad har orsakat den?

Är det nåt som jag inte vet?

Det kanske var jag. ;D Jag skulle beställa den i somras, det stod då att den fanns på SS hemsida, fast det visade sig att den varit slut hur länge som helst. (Var nyfiken på 2002 som årgång, och eftersom Julle pratade upp den så...). Då började jag gnälla till olika instanser (jag jobbar på SS och blev chockad av den vidriga sökmotorn som låter en beställa varor, vänta i veckor och inte ens säga om varan finns eller inte. Lade in beställningen flera gånger, men den "försvann" varje gång ::)).
 

Mmm

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Hamnade också i SS -kvarn idag. Beställde en låda Barral 2007 den 23:e februari, men fick idag veta att den var slut. Kontaktade då leverantören som sa att den sålde slut den 3:e mars. Lite skumt att jag inte fick en låda kan man tycka - eller samlar SS ihop beställningarna och skickar en gång i veckan? Well, jag gråter inte floder över ett Languedocvin, men det hade nog varit mysigt att klunka på uteplatsen i sommar.
 
SV: Era senaste vininköp.

Mmm skrev:
Hamnade också i SS -kvarn idag. Beställde en låda Barral 2007 den 23:e februari, men fick idag veta att den var slut. Kontaktade då leverantören som sa att den sålde slut den 3:e mars. Lite skumt att jag inte fick en låda kan man tycka - eller samlar SS ihop beställningarna och skickar en gång i veckan? Well, jag gråter inte floder över ett Languedocvin, men det hade nog varit mysigt att klunka på uteplatsen i sommar.

Ja, det kan bli ihopklumpat. Men man tycker att det borde kunna uppdateras bättre mellan SS och leverantör.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Jag brukar vända mig till en butik där de beställer flera gånger i veckan eller direkt när de får in en beställning.
 
SV: Era senaste vininköp.

Det kanske blir bättre när de utvidgar internetbeställningarna, då borde man i teorin kunna ringa leverantören, kolla saldot och lägga en beställning som går iväg på sekunden. Provade en sådan beställning till Malmö, funkade perfekt. De verkade uppspelta, så jag kanske var först med internetbeställning på Hansa. ;D
 

Guayabera

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Att lägga beställningar via telefon verkar enligt min erfarenhet totalt döfött. Har försökt 3 gånger. Vid två tillfällen hade beställningen kommit bort helt, den tredje gången hade beställning lagts av SS 3 veckor efter. Bäst verkar vara att inställa sig fysiskt hos SS då beställningen alltid verkar läggas i ens närvaro.
 
SV: Era senaste vininköp.

Guayabera skrev:
Att lägga beställningar via telefon verkar enligt min erfarenhet totalt döfött. Har försökt 3 gånger. Vid två tillfällen hade beställningen kommit bort helt, den tredje gången hade beställning lagts av SS 3 veckor efter. Bäst verkar vara att inställa sig fysiskt hos SS då beställningen alltid verkar läggas i ens närvaro.

Att komma till butiken är definitivt bäst, jag menade bara att man kan ringa/maila leverantören för att vara säker på om varan finns och sedan gå till SS. Om inte nu leverantören har samma problem med att visa rätt saldo vill säga...
 

Guayabera

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Detta är väl ett typ exempel på hur service blir när det inte finns något slags vinstintresse i bilden (i alla fall inte för personal och management). Man får fan bättre service på hotellen i kommunist Kuba där pesonalen trots allt gör sig till lite i hopp om dricks.
 
SV: Era senaste vininköp.

Guayabera skrev:
Detta är väl ett typ exempel på hur service blir när det inte finns något slags vinstintresse i bilden (i alla fall inte för personal och management). Man får fan bättre service på hotellen i kommunist Kuba där pesonalen trots allt gör sig till lite i hopp om dricks.

Jag tror det snarare har att göra med kassa ordersystem/saldosystem...det skulle kunna skötas så mycket bättre.
 

Mmm

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Kärnan i det hela är att SS skall bort. Jag hade gärna själv beställt vinet av leveratören, utan en helt massiv kedja av inkompetens och likgiltighet. Jag är övertygad om att om monopolet försvann idag - skulle 99% vara nöjda med det efter ett år. Umbala smakar lika bra på ICA.
 

Guayabera

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

jcj49 skrev:
Jag har ett par st liggandes som jag inte smakat på ännu. Har du smakat på dina? Omdöme?

Korkar upp en i morgon eller fredag. Kommer med omdöme då. Det lär dock finnas någon på detta forumet som provat och redan kommit med input...

Mmm skrev:
Kärnan i det hela är att SS skall bort. Jag hade gärna själv beställt vinet av leveratören, utan en helt massiv kedja av inkompetens och likgiltighet. Jag är övertygad om att om monopolet försvann idag - skulle 99% vara nöjda med det efter ett år. Umbala smakar lika bra på ICA.
;D ;D ;D
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag är idag mycket glad över Systembolagets långsamma hantering. När jag förhörde mig angående min 2005 Schartzhofberger Riesling Auslese som min suparpolare skulle hämta på bolaget i Växjö i november så klämmer han ur sig att "det har jag glömt". Flaskan hade varit på väg till Malmö men personalen blev aldrig färdig till att få iväg putellen. Det är jag glad för, suparpolaren meddelade just att pavan är säkrad. Ett litet plåster på såren med tanke på att snön öser ner här i München.
 
SV: Era senaste vininköp.

Guayabera skrev:
Att lägga beställningar via telefon verkar enligt min erfarenhet totalt döfött. Har försökt 3 gånger. Vid två tillfällen hade beställningen kommit bort helt, den tredje gången hade beställning lagts av SS 3 veckor efter. Bäst verkar vara att inställa sig fysiskt hos SS då beställningen alltid verkar läggas i ens närvaro.
Har det senaste året lagt ca 15 beställningar via telefon. Ofta viner från Bristly,Clubamarone,Tryffelsvinet. Använder alltid SB i Kållered.
Inom 7-10 dagar får jag ett sms. Aldrig tal om deponering eller liknande. Fungerar bra för mig
 
Toppen