Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Det kändes lite tomt i skåpet på Grappe efter att du fyllt up kylen eller?

Det är Fine&Rare som mailar oemotståndliga erbjudanden... Och en 1998:a magnum hamnar nog i vinkylen! ;)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Det är Fine&Rare som mailar oemotståndliga erbjudanden...

Tur för mig eller snarare för min ekonomi att jag inte är med på deras maillista.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Ja du har ju verkligen hållit igen ::)

Haha nej det har väll blivit lite mer än planerat men jag har å andra sidan bara återinvesterat pengarna för den skumpa som jag sålde under veckan. Hade jag däremot varit med på deras lista skulle det inte förvånat mig om jag slagit till på en låda jag också om det nu var oemotståndliga priser som Elvis påstod. De Comtes jag köpt var verkligen ett oemoståndligtpris på (420euro låda inkl frakt).
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Haha nej det har väll blivit lite mer än planerat men jag har å andra sidan bara återinvesterat pengarna för den skumpa som jag sålde under veckan. Hade jag däremot varit med på deras lista skulle det inte förvånat mig om jag slagit till på en låda jag också om det nu var oemotståndliga priser som Elvis påstod. De Comtes jag köpt var verkligen ett oemoståndligtpris på (420euro låda inkl frakt).

1000/2000 vanlig/mgm SEK plus frakt är väl knappast oemotståndligt..? 75a blir billigare att köpa på ss men där finns väl iofs inte magnum.

Hmm... dina Comtes däremot är ju helt klart oemotståndliga! Var hittade du dem? Måste givetvis ha ett sexpack!
 
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
1000/2000 vanlig/mgm SEK plus frakt är väl knappast oemotståndligt..? 75a blir billigare att köpa på ss men där finns väl iofs inte magnum.
När släpps de på SS? idag kostar de 1028 styck. Kommer 1999 att prissänkas? Magnum kan vi nog glömma i Sverige!
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
När släpps de på SS? idag kostar de 1028 styck. Kommer 1999 att prissänkas? Magnum kan vi nog glömma i Sverige!

Jag menar att med frakt hem till Sverige så blir det dyrare än på SS
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

magnum skrev:
men var inte det netto?

Jo, det var netto. Det var bara jag som inte hade förstått konceptet "in bond". Ja ja, 1950 kr per magnum känns också rimligt.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Jo, det var netto. Det var bara jag som inte hade förstått konceptet "in bond". Ja ja, 1950 kr per magnum känns också rimligt.
Puh skönt, ett tag trodde jag att du betalt mindre än mig ;)
 
Toppen