Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Arvid

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Öppnade två stycken Grande Dame 90 för någon månad sedan. OK,för dom som mig som gillar lite OX, men helt klart övermogna med tanke på åldern. Vi hoppade över till Dom Ruinart istället.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Bollinger Grande anneè 1999 på Arlanda. 669 kronor. Måste ha något när man kommer fram :

Vet inte hur länge du kommer att vara i NY men är ganska säker på att du kommer att
hänga på det här forumet så fort du har landat :D
Såg att Sherry-Lehmann hade ett erbjudande på Krug Celebration 6 Pack: 4 flaskor GC och 2 flaskor 1996
för $995 vilket jag skulle beteckna som FYND!

Butiken ligger på 505 Park Avenue (vid 59:e gatan) vilket är 2 kvarter ifrån sydöstra hörnan på
Central Park (där The Plaza Hotel och Apple store på 5th Avenue ligger)
 
SV: Era senaste vininköp.

Per Stade skrev:
Vet inte hur länge du kommer att vara i NY men är ganska säker på att du kommer att
hänga på det här forumet så fort du har landat :D
Såg att Sherry-Lehmann hade ett erbjudande på Krug Celebration 6 Pack: 4 flaskor GC och 2 flaskor 1996
för $995 vilket jag skulle beteckna som FYND!

Butiken ligger på 505 Park Avenue (vid 59:e gatan) vilket är 2 kvarter ifrån sydöstra hörnan på
Central Park (där The Plaza Hotel och Apple store på 5th Avenue ligger)
Stort tack, ska kolla det, min flickvän älskar att gå i vinbutiker ;D Eventuellt har jag transport av 6 flaskor Krug redan så vi får se om allt får plats.

Och jag lyckades hålla mig borta ett par timmar iallafall ;D
 
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Provat den? Vart köpte du den?
Jag köpte en låda förut, via beställningssortimentet. Tycker det är bra och ett vin som har ganska brett spektrum. Lättdrucket men ändå lite struktur och stramhet, inget för syltfanatiker dock. Kanske lite högt pris för vad man får men namnet ger många roliga diskussioner :)
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Hade beställt en låda 2006 Côte Dorée från L’Aigueliere via Tryffellsvinet 14 april, men inte hört ngt fr SS. Var förbi där idag och se - sedan 2 veckor fanns min trälåda på plats.

Någon som testat Côte Dorée från L’Aigueliere - hur är den, drickas nu eller när?
 
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Jag hittade den efter shorepowers tips. Såg att de även släpper en chardonnay imorgon. Man kanske skulle beställa dem båda imorgon.

Har inte provat den men den fortsätter på samma namnstandard. Vinerna görs primärt för Pontus-resturangerna. Namnen kommer efter böcker så etiketten lär väl se ut något liknande det här

n18051919423_8015.jpg
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Har inte provat den men den fortsätter på samma namnstandard. Vinerna görs primärt för Pontus-resturangerna. Namnen kommer efter böcker så etiketten lär väl se ut något liknande det här

Får väll erkänna att jag köper dem mest som en kul grej pga just namnen och etiketterna. Lite som när alla köpte QV discobitch.
De betingar ju ingen större kostnad och verkar ju vara ok smakmässigt.
 
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Får väll erkänna att jag köper dem mest som en kul grej pga just namnen och etiketterna. Lite som när alla köpte QV discobitch.
De betingar ju ingen större kostnad och verkar ju vara ok smakmässigt.
Tarlant QV Discobitch är samma som Tarlant Cuvée Louis. Mycket kompetent vin.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Tarlant QV Discobitch är samma som Tarlant Cuvée Louis. Mycket kompetent vin.

Jag visste att det var Tarlant som gjorde den men hade ingen koll på att det var Cuvée Louis i flaskan.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Era senaste vininköp.

Beställde en låda Dog Point White Collection från nåt skumt Internetföretag på Malta.
Någon som hört talas om dom?
Vinerna skall vara utvalda av "vår kräsne sommelier Jimmy Forsman med många års
erfarenhet som sommelier och kock"
.
Undrar hur hans smak är?

Fick f.ö. hem en låda Daniel Crochet Sancerre från Franskabolaget SARL häromdagen.
Det var ju lite frågor om det här på forumet i veckan som gick.
Skall prova nu. Min fru orkar inte vänta.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Per Stade skrev:
Beställde en låda Dog Point White Collection från nåt skumt Internetföretag på Malta.
Någon som hört talas om dom?
Vinerna skall vara utvalda av "vår kräsne sommelier Jimmy Forsman med många års
erfarenhet som sommelier och kock"
.
Undrar hur hans smak är?

Fick f.ö. hem en låda Daniel Crochet Sancerre från Franskabolaget SARL häromdagen.
Det var ju lite frågor om det här på forumet i veckan som gick.
Skall prova nu. Min fru orkar inte vänta.

Ser nu dina särdrag - modig och påverkningsbar ::)
 

Per Stade

Lege artis
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Namnen kommer efter böcker så etiketten lär väl se ut något liknande det här

n18051919423_8015.jpg

Pumphusgänget är en samling essäer från 60-talet skrivna av Tom Wolfe. Alla handlar
om olika subkulturer i USA och London. Titeln Pumphusgänget syftar på ett gäng
tonåriga surfare i Californien som håller till vid ett pumphus för avloppsvatten nere vid
La Jolla Beach i San Diego.
Som namn på ett vin är det kanske inte helt välvalt då Pumphusgänget drack öl snarare än vin.
 
Toppen