Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Per Stade skrev:
6 flaskor Pol Roger Rosé 2002 till en av de andra
medlemmarna här på forumet. Om han inte vill
ha dem så har jag inga problem med att göra slut
på dem själv.

Nu har jag köpt sex flaskor Pol Roger Rosé 2002 själv, så jag hoppas att dina smakar bra! ;)
 

matage

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Missade precis 2004 Massolino Barolo Riserva Vigna Rionda på Passagen ca 90 minuter efter öppning.
"De två sista är på väg till kassan därborta..."

Jag fick iallafall beställa en flaska från depån och fick med mig två stycken 2007 Montirius Gigondas Terres des Aines och två flaskor Sparkling Sake som tröst
 

sunqan

Vinös
SV: Era senaste vininköp.

Nu börjar jag snart tro på Tomten.

För typ tre veckor sedan var jag in på vinkällarbutiken i stockholm, och ville de skulle ta hem 6 av de 50 flaskor Morey-Saint-Denis -97 som fanns i malmö, efter att ha pratat med folket där och de tyckte "varför beställer du inte från importörens lager istället, så slipper vi skicka", så gjordes det på det sättet. Sen hände ingenting, sen verkade det som att 94470 var på väg ur sortimentet (det man ser via webben). Jag var in och pratade med dem men de visste inget. så jag började misströsta och tro att jag blivit blåst.

Ha! Idag kom ett sms om att jag hade en beställning att hämta. En snabb kontroll visade att inte bara hade jag fått mina flaskor, utan både malmö- och göteborgsbutikerna har varsin låda också ;D

så glatt överraskad har jag inte blivit sen jag fick 6 flaskor Quet -07 ett par veckor efter att "de var slut" :)

-anders
 

bmf

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Fick precis reda på att min fru fått tag på 2 flaskor Belle Epoque Rosé -02 från Taxfreen på Gatwick. 95 pund styck får ju ses som ett fynd.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Just varit och hämtat 2 lådor Domaine du Petit Barbaras Selection 08. Lite märklig känsla att gå in på en kemtvätt och hämta vin :eek:
Dessutom med en dramaten i släptåg ;D

Dessa måste ligga till sig ett par år. Minst 2 år. Hoppas det lönar sig, vad tror ni?
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Gick förbi en ny vinbutik idag och köpte några flaskor drickvin.
Bouchard, Nuits-st-Georges 05
Chasse-Spleen 04
Billecart Salmon NFB 00

NFB 00 för runt 800kr, låter inte så farligt...
Har ingen koll vad den går loss på i Sverige, nån som vet?
 

Segol

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Dom Perignon 2002, det har skrivits så mycket positivt om det vinet att jag kände att jag var "tvungen". Köpte bara en o den drickas inom den närmaste tiden.
Clos des Goisses 2000, de kommer jag inte ha lika bråttom att dricka.

Sen har jag fyllt på med några extra ex av Gazin 2006 & Haut Bailly 2006
 

Per Stade

Lege artis
SV: Era senaste vininköp.

Fick ett mail om årets släpp av Champagne J. Selosse via Franskabolaget SARL.
Alla flaskor säljs i lådor om två. Beställde en låda av varje. Skall bli spännande att
se vad jag får.

Måste erkänna att jag aldrig har druckit Selosse. Som obotligt nyfiken måste jag
bara testa, helst alla.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Per Stade skrev:
Fick ett mail om årets släpp av Champagne J. Selosse via Franskabolaget SARL.
Alla flaskor säljs i lådor om två. Beställde en låda av varje. Skall bli spännande att
se vad jag får.

Måste erkänna att jag aldrig har druckit Selosse. Som obotligt nyfiken måste jag
bara testa, helst alla.

Då lär inte ångra dig.
Jag nöjde mig med en låda vardera av La Côte Faron & Les Carelles men funderar på om jag inte ska komplettera med lite rose också.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag hoppas på Les Carelles och La Côte Faron och om jag inte får dem så önskade jag rosèn och en till som jag inte minns. Sen så lär jag få Initial vad jag än får eftersom den var addad till alla valen.

Vad säger ni om priserna? Magnum har kanske bra koll?
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Per Stade skrev:
Måste erkänna att jag aldrig har druckit Selosse. Som obotligt nyfiken måste jag bara testa, helst alla.

Helt rätt inställning och du lär inte bli besviken, vad du än får.

Bubblaren skrev:
Vad säger ni om priserna?

Det är bra priser överlag, särskilt Substance, La Côte Faron & Les Carelles.
 
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Helt rätt inställning och du lär inte bli besviken, vad du än får.

Det är bra priser överlag, särskilt Substance, La Côte Faron & Les Carelles.
Samt för 1999. La Côte Faron & Les Carelles ligger ibland lite lägre men den stora grejen här är ju att alls få tag i en flaska.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Beställde Selosse häromdagen enligt prio:

1. FB186 Les Carelles & 1 st Initial 1 965 kr
2. FB185 La Côte Faron & 1 st Initial 1 965 kr
3. FB182 Rosé & 1 st Initial 1 490 kr
4. FB180 Initial 1 190 kr

Så vad fick jag då??
FB 180 Selosse Initial - 2-pack Selosse V.O.
FB 181 Initial - 2-pack

Hmm....
 

Per Stade

Lege artis
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Beställde Selosse häromdagen enligt prio:

1. FB186 Les Carelles & 1 st Initial 1 965 kr
2. FB185 La Côte Faron & 1 st Initial 1 965 kr
3. FB182 Rosé & 1 st Initial 1 490 kr
4. FB180 Initial 1 190 kr

Så vad fick jag då??
FB 180 Selosse Initial - 2-pack Selosse V.O.
FB 181 Initial - 2-pack

Hmm....

Då hade jag lite bättre tur
Beställde:

FB181 1 st V.O. & 1 st Initial
FB182 1 st Rosé & 1 st Initial
FB183 1 st 1999 & 1 st Initial
FB185 1 st La Côte Faron & 1 st Initial
FB186 1 st Les Carelles & 1 st Initial

Fick svaret:

PS. Du fick tyvärr inte någon Côte Faron eller Les Carelles.
Har några få flaskor av V.O. och Rosé Substance kvar om du är intresserad.


Beställningarna kunde göras från kl.10.00 och skulle tydligen tas i ordningen
"först till kvarn".
Min beställning skickades 10.05.
Hur snabba var inte de som fick "tilldelningen" av Côte Faron eller Les Carelles?
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag tror inte att svenska tilldelningen av Côte Faron och Les Carelles var särskilt stor.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Per Stade skrev:
Fick svaret:

PS. Du fick tyvärr inte någon Côte Faron eller Les Carelles.
Har några få flaskor av V.O. och Rosé Substance kvar om du är intresserad.

Hade jag varit du så skulle jag slängt mig över Rose Substance. Den är extremt sällsynt. Förvånad att du blev erbjuden att köpa den överhuvudtaget.

Bubblaren skrev:
Beställde Selosse häromdagen enligt prio:

Om du med häromdagen menar under denna veckan så är jag inte förvånad. Man behövde svara inom den närmsta timmen från det att erbjudandet gick ut för att vara hyfsat säker på att få tag på V.O., Rosé, Substance eller 1999.

De kommer ju till SS senare i år så du får väll försöka där. Priserna lär dock vara lite högre.
 
SV: Era senaste vininköp.

Per Stade skrev:
Beställningarna kunde göras från kl.10.00 och skulle tydligen tas i ordningen
"först till kvarn".
Min beställning skickades 10.05.
Hur snabba var inte de som fick "tilldelningen" av Côte Faron eller Les Carelles?
Jag svarade 10:00:37 enligt mitt system
 
Toppen