Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Per Stade

Lege artis
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Jag tror inte att svenska tilldelningen av Côte Faron och Les Carelles var särskilt stor.

Nej, enligt mailet från Jan Netterberg så var den inte det.

CH skrev:
Hade jag varit du så skulle jag slängt mig över Rose Substance.
Den är extremt sällsynt. Förvånad att du blev erbjuden att köpa den överhuvudtaget.

Jag fick ju en flaska enligt den ursprungliga beställningen och tolkade erbjudandet
som om jag skulle vara tvungen att köpa en Initial för varje Rosé.
Det ursprungliga erbjudandet gällde ju paket om två där det alltid ingick en Initial.
Och eftersom jag aldrig smakat Selosse vet jag faktiskt inte om jag kommer att
tycka att en massa flaskor Initial är en bra investering.
Dessutom har jag köpt så fruktansvärt mycket champagne på sista tiden så att
jag faktiskt börjar fundera om det har blivit en mani.

Förhoppningsvis kommer Selosse att producera champagne även nästa år......
 
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Hade jag varit du så skulle jag slängt mig över Rose Substance. Den är extremt sällsynt. Förvånad att du blev erbjuden att köpa den överhuvudtaget.

Tror inte det var någon Rose Substance (finns verkligen en dylik?) som Janne menade, utan att det finns/fanns lite Rosé och lite Substance kvar... :)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

NonPlusUltra skrev:
Tror inte det var någon Rose Substance (finns verkligen en dylik?) som Janne menade

Nej inte vad jag känner till men det hade onekligen varit spännande om det fanns.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Efter att ha tagit ett par glas Ch La Gurgue, Margaux 04 blev jag helt knäckt av att höra om Andreas BSGC 96 upplevelse...
Det tog 15 min på Skype med honom för att köpa en låda av 12, 17 lax var ändå hyfsat humant tycker jag.

Fan, jag ska ju inte köpa vin alls för tillfället!
Andreas lurar in mig på dåligheter åter igen :mad:
 
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Efter att ha tagit ett par glas Ch La Gurgue, Margaux 04 blev jag helt knäckt av att höra om Andreas BSGC 96 upplevelse...
Det tog 15 min på Skype med honom för att köpa en låda av 12, 17 lax var ändå hyfsat humant tycker jag.

Fan, jag ska ju inte köpa vin alls för tillfället!
Andreas lurar in mig på dåligheter åter igen :mad:
Fick du leverans i Vietnam då eller?
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

NonPlusUltra skrev:
Defintivt, ja - lovar att tipsa Anselme om vi råkar på honom nästa vecka... :)
Jaha, ska du med Janne och gänget till Champagne på onsdag?
Tror ni får det sjukt trevligt!
Hörde av Andreas vilka besök som var bokade, var inte många av de grymma som saknades precis... ;D

Glöm inte att ta ett besök på Vinocave, ligger bara runt hörnet från hotellet ni bor på i Reims.
 
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Jaha, ska du med Janne och gänget till Champagne på onsdag?
Tror ni får det sjukt trevligt!
Hörde av Andreas vilka besök som var bokade, var inte många av de grymma som saknades precis... ;D

Glöm inte att ta ett besök på Vinocave, ligger bara runt hörnet från hotellet ni bor på i Reims.
Tack, det är noterat!

Jo, visst verkar det lovande - tror det kommer att bli ganska trevligt... :)

(Dessutom verkar ju skörden till största delen vara över nu - man var ju annars lite rädd för att komma och störa just de här veckorna...)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

NonPlusUltra skrev:
Jo, visst verkar det lovande - tror det kommer att bli ganska trevligt... :)

Har en riktigt svårt ångest för att jag inte kan följa med.
 
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Jag med...
Du kan ju inte följa med på något när du sitter där du sitter nu. Av någon anledning får jag alltid associationer till filmen Good Morning Vietnam och cykeljakt när jag tänker på dig.
 
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Jag räknar dagarna. Synd att vi inte kan värma med champagne på planet ner. ;D
Says who?? ;)

(Påminn mig om att berätta om den gången då vi införde bring-your-own på SAS kärra till NY... Those were the days. :))
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Hade jag varit du så skulle jag slängt mig över Rose Substance. Den är extremt sällsynt. Förvånad att du blev erbjuden att köpa den överhuvudtaget.

Om du med häromdagen menar under denna veckan så är jag inte förvånad. Man behövde svara inom den närmsta timmen från det att erbjudandet gick ut för att vara hyfsat säker på att få tag på V.O., Rosé, Substance eller 1999.

De kommer ju till SS senare i år så du får väl försöka där. Priserna lär dock vara lite högre.

Jag mejlade min beställningen tyvärr 12 min sent, d v s 10:13.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Jag mejlade min beställningen tyvärr 12 min sent, d v s 10:13.

Då var det konstigt att du inte fick tag i mera av det du ville ha.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Du har gjort en hel del sköna inköp den senaste tiden Per. Bara att gratulera!
 
Toppen