Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Nej, du ska inte ångra dig. Köpte 2 när de kom till SS och efter att provat den ena så lämnade jag tillbaka den andra. Hade varit ett klart bättre val att gå hem med en Krug GC.
var det den vanliga eller Signature?
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Jag hade nog inte tvekat. De tog slut direkt när de släpptes

Inte tvekat? Du hade alltså köpt??
Jag tyckte det var mkt pengar helt enkelt, snackar inte om prisvärt eller ej, utan om att dryga 1300 är mkt stålar som jag kan köpa annat för,
 
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Inte tvekat? Du hade alltså köpt??
Jag tyckte det var mkt pengar helt enkelt, snackar inte om prisvärt eller ej, utan om att dryga 1300 är mkt stålar som jag kan köpa annat för,
8)

Såg den själv när jag var inne för en liten tur i butiken. Kom dock ut tomhänt
 

sunqan

Vinös
SV: Era senaste vininköp.

var in en sväng på passagen igår vid 11:40. tänkte att "nu borde kön va borta, det var den ju förra året" men nähädå. det blev till att vänta..

plockade lite smågodis:
Amon-Ra (de hade 1 av totalt 6 flaskor kvar)
keller von der fels - jag ser att den finns för 125 danska hos atomwine, men en flaska som prov är ok.
pio cesares barolo och barbaresco
brancaia ilatria och il blu
ridge monte bello chardonnay

i kassan hör jag herrn före mig prata med personalen och säga nåt om att bordeauxer var prissänkta, vilket fick mig att titta in på ss-webben, och jodå, nu var det lite hyffsat här och var. så det blev en kycklingwrap till lunch idag med och så lite bordeauxer

pichon comtesse -06, 895 sek var helt ok (jag gillade den bra mycket bättre än baronen när jag provade för ett år sen, men tyckte gamla priset var lite overkill)

sen blev det några mission chapelle haut brion för 295, vilket väl känns helt ok också....

Nu börjar jag få trångt i vinkylen igen... frågan är bara : när blir det dags för en vinkällarlösning istället... nu har jag nog inte plats för en kyl till...

-anders
 

matage

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

sunqan skrev:
Nu börjar jag få trångt i vinkylen igen... frågan är bara : när blir det dags för en vinkällarlösning istället... nu har jag nog inte plats för en kyl till...

Jag inser att jag har samma problem. Jag lutar nu åt att tömma den stora kylen helt och se om jag kan optimera utrymmet. Några flaskor till borde ju gå att få in...

Efter att ha suttit i 7-timmarsutbildning i "hur man använder ett emailsystem" (*suck*) fick det bli några Clinet 2003 (efter att någon snutit de sista La Chapelle de la Mission-Haut-Brion framför näsan på mig) samt mina beställda Beringer Knights Valley.
 

Arvid

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Lite Krug till krogen:

85 Collection
98 Clos du Mesnil
95 Clos d'Ambonnay


Utpriser? 5200, 7500, 15000 (DKK).

Kan någon slå det? ;)
 

sunqan

Vinös
SV: Era senaste vininköp.

Padawan skrev:
Jag inser att jag har samma problem. Jag lutar nu åt att tömma den stora kylen helt och se om jag kan optimera utrymmet. Några flaskor till borde ju gå att få in...

Efter att ha suttit i 7-timmarsutbildning i "hur man använder ett emailsystem" (*suck*) fick det bli några Clinet 2003 (efter att någon snutit de sista La Chapelle de la Mission-Haut-Brion framför näsan på mig) samt mina beställda Beringer Knights Valley.
förra sommarn fick jag problem, då var min vinkyl nästan full, sen kom jag på att jag kunde lägga flaskorna "skavfötters" och då var det ju lugnt, sen kom hösten och vintern och så fick det bli en ny kyl (cylinda vk185) i våras, och då visste jag ju hur jag skulle lägga flaskorna... och nu är nr 2 nästan full... tur att jag har nödlösningen att hysa in pavorna i syrrans källare (1700-2000 flaskor men fortfarande gott om plats, det är hon och hennes gubbe som kan nåt om vin, själv vill jag bara att det ska vara gott att dircka :)


och det var inte jag som snöt flaskorna, det fanns dessutom flaskor kvar när jag var in igår och spontanköpte en amon ra till, ett par "les cent vignes", catena zapata adrianna och nicasia samt några småpavior rieussec -06 (hundranittifem spänn???)

-anders
 
Toppen