Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Skulle göra Jos en tjänst igår och gjorde min plånbok en otjänst på köpet.
Kom hem med en Pegau da Cap -07, Walter Hansel North Slope PN -07, Vilmart Grand Cellier d'Or -04, Taittinger -04 och en Ca' del Bosco Cuvée Prestige.

Får väll se på det hela som en julklapp till mig själv, en som man inte får öppna på ett bra tag.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

En låda Beringer Knights Valley Cabernet Sauvignon 2005. Blev så imponerad av min första låda så jag köpte en till.
 
SV: Era senaste vininköp.

En låda NV André Clouet Un jour de 1911

Underbar Blanc-de-Noir Champagne - och kanske mest bang for the buck i hela nov/dec-släppet - men måste man få med en hel kollektion av bastkjolar i pygméstorlek?
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

NonPlusUltra skrev:
En låda NV André Clouet Un jour de 1911

Underbar Blanc-de-Noir Champagne - och kanske mest bang for the buck i hela nov/dec-släppet - men måste man få med en hel kollektion av bastkjolar i pygméstorlek?

Neeee... Det är helt klart 2002an som är mest bang for the buck :)
 
SV: Era senaste vininköp.

NonPlusUltra skrev:
En låda NV André Clouet Un jour de 1911

Underbar Blanc-de-Noir Champagne - och kanske mest bang for the buck i hela nov/dec-släppet - men måste man få med en hel kollektion av bastkjolar i pygméstorlek?
Vilka årgångar är den baserad på? Framgår det?
 
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Vilka årgångar är den baserad på? Framgår det?

Nej, trots en hel liten broschyr fylld av gibberish så står det inte ett ord om ingående årgångar. Möjligen går det att utläsa av hur bastkjolen är ihopvirkad?

Gissar dock att det rör sig om "nya" batchen, dvs 50% 2002 och 25% 2000 resp 2005...
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Martin Codax, Rias Baixas, Organistrum Albarinho 2007: Fatjäst/lagrad Albarinho. Martin Codax brukar vara pålitlig så det är bara att testa.
Dominio de Bibei, Ribeira Sacra, La Pola Blanco: Även detta ett fatjäst vitt vin från Galicien men från D.O:n Riberia Sacra och druvan är Godello.
Dominio de Tares, Bierzo, Bem di Bre 2006: Lite påfyllning av förrådet. Gillar den här.
Viñedos y Bodegas Pittacum, Bierzo, Aurea 2005: En Bierzo som jag aldrig provat förut. Gjord på 70-åriga Mencia-stockar. Skall bli spännande att prova.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Skulle göra Jos en tjänst igår och gjorde min plånbok en otjänst på köpet.
Kom hem med en Pegau da Cap -07, Walter Hansel North Slope PN -07, Vilmart Grand Cellier d'Or -04, Taittinger -04 och en Ca' del Bosco Cuvée Prestige.

Får väll se på det hela som en julklapp till mig själv, en som man inte får öppna på ett bra tag.
Man tackar ödmjukast, - fick ju bara köpa en här i Sthlm och det är ju kass att ha en ensam flaska.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Fyra flaskor NV Diebolt-Vallois Prestige, en bdb gjord enbart på druvor från Cramant. Har inte provat men köpte på tips av Shorepower. Underbar flaska - om jag gillar innehållet också kanske jag lägger upp ett lager och har som presentchampagne.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Fyra flaskor NV Diebolt-Vallois Prestige, en bdb gjord enbart på druvor från Cramant. Har inte provat men köpte på tips av Shorepower. Underbar flaska - om jag gillar innehållet också kanske jag lägger upp ett lager och har som presentchampagne.
DV Prestige är alltid toppen! Grym skumpa för pengarna.
 
Toppen