Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Du börjar bli dyr i drift nu,
Det säger flickvännen också, men jag har förklarat vilket värde hon får för pengarna ;D

Köpte lite dricka till nyår också,

1999 Pierre Peters Cuvée Special magnum
2006 Leclapart l'Amateur
2006 Jérôme Prévost La Closerie.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Det säger flickvännen också, men jag har förklarat vilket värde hon får för pengarna ;D

Köpte lite dricka till nyår också,

1999 Pierre Peters Cuvée Special magnum
2006 Leclapart l'Amateur
2006 Jérôme Prévost La Closerie.

Hmm, det är väl inte din donna som bekostar dig, eller??

Själv har jag köpit Pierre Peters Cuvée Speciale Les Chétillons 2002 till nyår. Samt beställt ngr Diebolt Vallois prestige.
 

Orpale

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

I dag inhandlades några Pierre Peters Cuvée Speciale Les Chétillons 2002 och några André Jacquart 2004
 

Dexter

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Barolo Serralunga d'Alba Fontanafredda (nr 2305)500 ml lagom storlek på flaskan tycker jag om man är själv...
QV Discobitch Brut (nr 77338)
Ridge Geyserville 2008 (nr 90048)
Ridge Santa Cruz Mountains 2007 (nr 90008)
Calera Pinot Noir 2008 (nr 94788)
Sito Moresco 2008 (nr 94786)
Eve Chardonnay 2008 (nr 73032)
B Rheingau Riesling 2008 (nr 88025)
Crozes Hermitage Alain Graillot 2008 (nr 94863)
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Jo, det tror jag. Men tror även du köper kläder lika sällan som Jimmy ;-)


Kan intyga att Jimmy faktiskt köpte kläder för ett par veckor sen. Såg klädpåsen! Vet dock inte om han hämtat påsen från Noppes ännu...
 
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Får ändå inte behålla dem på mig så länge så det gör inte så mycket

Innan du måste lämna över dem till lillbrorsan menar du?

(Alright - Shorepower är på bettet ikväll... :D)
 
SV: Era senaste vininköp.

Några Henriot Enchanteleurs 1988...

Drack min sista flaska av detta fantastiska vin för någon månad och har haft svår separationsångest ända sedan dess... Möjligen hade det varit billigare att gå på terapi? :)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

NonPlusUltra skrev:
Möjligen hade det varit billigare att gå på terapi? :)

Kanske men jag tror du mår bättre av att dricka cde -88. Får man fråga vart du köpte dem?
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Fem lådor Dom Perignon 2002 som jag (än så länge ;)) betraktar som en ren investering.

Trevligt! Hoppas du gömmer dem på lådförvaringen för annars komemr det bli svårt att hålla sig borta från dem.
 
Toppen