Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Det kostar ca 8pund per månad hos Fine and Rare Wine (som har erbjudandet för £270 IB)
Fritt i 3 mån hos Farr fr.o.m. inköp, därefter 8.5 pund plus moms för påbörjat år. 280 för Bolly.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Det kostar ca 8pund per månad hos Fine and Rare Wine (som har erbjudandet för £270 IB)

Ehhh... nä verkligen inte. En låda, 12 flaskor betalar jag 7 pund om året för. Dvs 7 för varje låda och år.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Du frågade om DP din jävla lallare ;D

och så kostar det 7,20 att lagra 12 flaskor :)

Haha.. Sluta posta från mobilen när du dricker dig plakat på Vinbaren!
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag gav 410 pund IB för min första låda (sex flaskor) Dompa 02. Det var i augusti hos Fine+Rare. När jag köpte fler lådor i december kostade de 439 pund och det priset gäller fortfarande.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Ok, tack. Det blir strax under tusingen per flaska utcheckade i England och sen tillkommer frakten hem då så det blir ju inte värt besväret om det är en hundring per flaska jag sparar... Jaja.. lite för sent ute då.
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Lite blandat rött beställt idag.

Portugal/Douro:
Quinta do Vallado Reserva Tinto -07
Quinta do Vallado Touriga Nacional -07
Quinta do Vallado Tinto -08

Italien/Piemonte:
Domenico Clerico, Barolo Ciabot Ginestra -06
Domenico Clerico, Arte Langhe Rosso -07
Vignaioli Elvio Pertinace, Barbaresco Vigneto Marcarini -04

Italien/Toskana:
Rocca di Montegrossi Chianti Classico -08
Rocca di Montegrossi Geremia -06
Az.Agr. Uccelliera di Cortonesi Andrea,Brunello di Montalcino -06
Azienda Pecci Celestino Brunello di Montalcino -06
Eredi Fuligni Brunello di Montalcino -06
Il Paradiso di Frassina Brunello di Montalcino -06

Italien/Kampanien:
Galardi Terra di Lavoro -08
 
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Ok, tack. Det blir strax under tusingen per flaska utcheckade i England och sen tillkommer frakten hem då så det blir ju inte värt besväret om det är en hundring per flaska jag sparar... Jaja.. lite för sent ute då.
Ja, 930 SEK med skatt. Priset i Sverige på världens bästa bolag är 1199 SEK. Så runt 270 SEK i lägre pris per flaska ex frakt.
 
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Jag gav 410 pund IB för min första låda (sex flaskor) Dompa 02. Det var i augusti hos Fine+Rare. När jag köpte fler lådor i december kostade de 439 pund och det priset gäller fortfarande.
Det är alltså billigare att köpa nu då pundet står i ca 10,40 och i Augusti mellan 11,20-11,60.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Ja, 930 SEK med skatt. Priset i Sverige på världens bästa bolag är 1199 SEK. Så runt 270 SEK i lägre pris per flaska ex frakt.
Nu vet jag inte vilken kurs du använder men jag fick det till ca 985 Sek plus frakt. Såg att Millesimmes låg billigare nu också så det blir nog därifrån då de ävencskickar billigare.
 
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Nu vet jag inte vilken kurs du använder men jag fick det till ca 985 Sek plus frakt. Såg att Millesimmes låg billigare nu också så det blir nog därifrån då de ävencskickar billigare.
$875 för en låda om 12st . 24$ i alkoholskatt. 20% VAT, 10.40 i kurs (min kurs då jag betalde igår) = 934.96 SEK per flaska.

Jos skrev:
Ehhh... nä verkligen inte. En låda, 12 flaskor betalar jag 7 pund om året för. Dvs 7 för varje låda och år.

Per år menade jag förstås. Det skulle vara j..ligt dyrt med 8 pund i månaden :)
 
SV: Era senaste vininköp.

chambertin skrev:
Lite blandat rött beställt idag.

Portugal/Douro:
Quinta do Vallado Reserva Tinto -07
Quinta do Vallado Touriga Nacional -07
Quinta do Vallado Tinto -08

[

Jag har också beställt Reservan resp Touriga Nacional men det var årgång 2006. I vart fall om man ska tro vad som står i Beställn Sortimentet.
Jag blev riktigt förtjust i dessa båda, då jag testade dom på provningen på Barrique i söndags.
I mitt tycke de bästa som fanns att smaka på där
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

JC skrev:
Jag har också beställt Reservan resp Touriga Nacional men det var årgång 2006. I vart fall om man ska tro vad som står i Beställn Sortimentet.
Jag blev riktigt förtjust i dessa båda, då jag testade dom på provningen på Barrique i söndags.
I mitt tycke de bästa som fanns att smaka på där
Det lät ju betryggande. Har inte smakat just dom här årgångarna av Vallado men väl några äldre vid andra tillfällen och det var riktigt bra. Har generellt sett varit imponerad av -07 i Douro som verkar ha gett många bra viner. Såg i BS att det var -06 på flaska och -07 i magnum för Reservan och Tourigan.

Har inte beställt mina på SS utan från en firma i Köln. Dom ligger ungefär 30-40% under SS. Quinta do Vallado Reserva -07 kostar t.ex 24,9€ mot 399:- på SS och Touriga Nacional 16,9€ mot 282:-.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
$875 för en låda om 12st . 24$ i alkoholskatt. 20% VAT, 10.40 i kurs (min kurs då jag betalde igår) = 934.96 SEK per flaska.

Per år menade jag förstås. Det skulle vara j..ligt dyrt med 8 pund i månaden :)

10.40 i dollarkurs? Nä nu postar du från Eriks Vinbar igen..! ;D

Jag räknade på priset från Elvis
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

chambertin skrev:
Har inte beställt mina på SS utan från en firma i Köln. Dom ligger ungefär 30-40% under SS. Quinta do Vallado Reserva -07 kostar t.ex 24,9€ mot 399:- på SS och Touriga Nacional 16,9€ mot 282:-.

Näe, de kostar väl 282 stålars på SS. Fast nu är det slut på hyllan.
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Näe, de kostar väl 282 stålars på SS. Fast nu är det slut på hyllan.
Reserva och Touriga Nacional är två olika viner och Reservan ligger på 399:- och Touriga Nacional på 282:-
http://www.systembolaget.se/Applikationer/Sok/ResultatLista.htm?Sok=e2&SokKriteria=Vallado&Butik=0&SidNr=1&SortKol=namn&Asc=1&BackUrl={F573AACE-71D3-40A1-A106-42B93C7D95A9}
Fast är dom slut så spelar det kanske mindre rolll...
Goda är dom i vilket fall.
 
SV: Era senaste vininköp.

JC skrev:
Jag har också beställt Reservan resp Touriga Nacional men det var årgång 2006. I vart fall om man ska tro vad som står i Beställn Sortimentet.
Jag blev riktigt förtjust i dessa båda, då jag testade dom på provningen på Barrique i söndags.
I mitt tycke de bästa som fanns att smaka på där

Japp, de två vinerna stod i särklass. Men jag tyckte även att Sousàon var riktigt trevlig.

Quinta do Vallados viner går även att hitta till bra priser hos Philipson Wine i Danmark. De har dessutom flera årgångar i sortimentet.
 
Toppen