Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

pln

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Köpte lite flaskor, mest från saint-emillion. Har inte testat dom förut och det är mest enstaka flaskor.
Chateau La Croix du Casse 99
Chateau Beau Sejour Bécot 2005, 2007
Chateau Grand Corbin Despagne 1999
Chateau Teyssier 2000
Grands champs 2007

Vilken tycker ni är minst/mest prisvärd?
 

SwedeDane

Comtes
SV: Era senaste vininköp.

Lyckades med ett spontanköp idag med Krug GC, Rose och -98 som alla skall få ligga och må bra tills jag nästan glömt bort dem!
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Borsta skrev:
Lyckades med ett spontanköp idag med Krug GC, Rose och -98 som alla skall få ligga och må bra tills jag nästan glömt bort dem!

Trevligt. Du är bland likasinnade här! ;)
 

SwedeDane

Comtes
SV: Era senaste vininköp.

Enda positiva med SB är att man få hem dem direkt, väntar på en laddning från FRW sedan 8 veckor tillbaka och kommer få vänta ytterligare 2-3 veckor till. :(
 
SV: Era senaste vininköp.

pln skrev:
Köpte lite flaskor, mest från saint-emillion. Har inte testat dom förut och det är mest enstaka flaskor.
Chateau La Croix du Casse 99
Chateau Beau Sejour Bécot 2005, 2007
Chateau Grand Corbin Despagne 1999
Chateau Teyssier 2000
Grands champs 2007

Vilken tycker ni är minst/mest prisvärd?
Har inte provat många av dessa. Den enda jag druckit är Chateau Beau Sejour Bécot som jag kommer ihåg som ett ganska kompetent vin. Det var en 2000 som jag har för mig är en bra årgång för St. Émilion.
 
SV: Era senaste vininköp.

241jlom.jpg


;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 
SV: Era senaste vininköp.

Tyvärr tillät varken tillgång eller ekonomi ett inköp av 11-12 flaskor. Det blev ynka två men hoppas fortsatt att man kan jaga upp en magnum eller två.

Blev dock glad att jag fick tag i några till ett ganska bra pris ( £370 in skatter) och kommer jaga vidare.

Lovar att vara mer sparsam i mina glädjeyttringar i framtiden :(
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
En låda Henriot Enchanteleurs 1996. Kan man väl inte ha för mycket av :)
Är det någon speciell sida som har bra pris på de just nu som man missat:)?
 

sunqan

Vinös
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Tyvärr tillät varken tillgång eller ekonomi ett inköp av 11-12 flaskor. Det blev ynka två men hoppas fortsatt att man kan jaga upp en magnum eller två.

Blev dock glad att jag fick tag i några till ett ganska bra pris ( £370 in skatter) och kommer jaga vidare.

Lovar att vara mer sparsam i mina glädjeyttringar i framtiden :(
om det var styck så är ju inte systembolaget helt fel ute med 4589 i novembersläppet...
 
Toppen