Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

SV: Era senaste vininköp.

sunqan skrev:
shorepower skrev:
Tyvärr tillät varken tillgång eller ekonomi ett inköp av 11-12 flaskor. Det blev ynka två men hoppas fortsatt att man kan jaga upp en magnum eller två.

Blev dock glad att jag fick tag i några till ett ganska bra pris ( £370 in skatter) och kommer jaga vidare.

Lovar att vara mer sparsam i mina glädjeyttringar i framtiden :(
om det var styck så är ju inte systembolaget helt fel ute med 4589 i novembersläppet...
Det stämmer, 5% extra moms och man är nästan där.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
2006 Roederer Rosé, €45 på Hamburgs flygplats. Ska bli kul att prova. Får se om den ryker ikväll :)

Bra pris! Jag vet att du har minneslucka men vi provade den faktiskt på Champagnedagen i våras. ;)
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Själv köpte jag ett par Girardin Corton-Charlemagne 2008 härom dagen. Jag köpte några halvflaskor vid septembersläppet och tyckte att den var så bra att jag ville ha ett par helflaskor också.

Och så en låda Billecart-Salmon Grand Cuvée 1998 från England.
 
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
shorepower skrev:
2006 Roederer Rosé, €45 på Hamburgs flygplats. Ska bli kul att prova. Får se om den ryker ikväll :)

Bra pris! Jag vet att du har minneslucka men vi provade den faktiskt på Champagnedagen i våras. ;)
Jag dricker för att glömma, hur tror du då att jag ska komma ihåg :)

Ska dock bli kul att se hur den är ett halvår senare.
 

Rhino69

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

3 La Grande Année 2002 (lämnade in 2 på annat ställe och de blev sen 3... 8)), samt 2 Gosset Rosé, inga hel lådor, ni andra måste vara riktiga krösusar ;D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Rhino69 skrev:
3 La Grande Année 2002 (lämnade in 2 på annat ställe och de blev sen 3... 8)), samt 2 Gosset Rosé, inga hel lådor, ni andra måste vara riktiga krösusar ;D

Deras kost består mest av nudlar och bjudmiddagar, så får de ihop till lådor av gotter :)
 

Per Stade

Lege artis
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Rhino69 skrev:
3 La Grande Année 2002 (lämnade in 2 på annat ställe och de blev sen 3... 8)), samt 2 Gosset Rosé, inga hel lådor, ni andra måste vara riktiga krösusar ;D

Deras kost består mest av nudlar och bjudmiddagar, så får de ihop till lådor av gotter :)

Vi pantar flaskor
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Per Stade skrev:
Bubblaren skrev:
Rhino69 skrev:
3 La Grande Année 2002 (lämnade in 2 på annat ställe och de blev sen 3... 8)), samt 2 Gosset Rosé, inga hel lådor, ni andra måste vara riktiga krösusar ;D

Deras kost består mest av nudlar och bjudmiddagar, så får de ihop till lådor av gotter :)

Vi pantar flaskor
Därför du är uppe redan före kl. 6 en lördag - ut och leta pavor från fredagens partajare?
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Passade på att fynda lite igår. Trevligt när det reas ut vin från en toppårgång! Blev Malarctic-Lagraviere, Reignac Blanc, Climens, Rieussec och La Louviere.
 

matage

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Lite reashopping som resulterade i 6 flaskor Ch Larmande -01 (som tydligen var riktigt svåra att hitta i lagret).
Köpte dessa rent på lockande smakbeskrivning och CT. Nån som testat?
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Padawan skrev:
Lite reashopping som resulterade i 6 flaskor Ch Larmande -01 (som tydligen var riktigt svåra att hitta i lagret).
Köpte dessa rent på lockande smakbeskrivning och CT. Nån som testat?

Har för mig att den med luftning blev riktigt bra på ngn påskmiddag m lamm.
 

Rhino69

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Var själv på passagen idag, bara för att kolla in W Deutz Rosé (de står kvar ngn vecka till), klev ut med en Diebolt Fleur de Passion, blev själv lite förvånad...
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Rhino69 skrev:
Var själv på passagen idag, bara för att kolla in W Deutz Rosé (de står kvar ngn vecka till), klev ut med en Diebolt Fleur de Passion, blev själv lite förvånad...

Det låter helt normalt, tycker jag. Du är i gott sällskap här. ;)
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag blev erbjuden att köpa Vilmart Coeur de Cuvée 2002 igår och kunde inte motstå så det blev en låda (till).
 

Yrdal

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Gjorde två starkvinsinköp för någon vecka sedan. Jag gillar starkvin, och det är roligt att jämföra från olika länder. Jag brukar köpa dem parvis och prova en flaska vardera rätt fort och sedan brukar jag alltid lägga den andra på lagring ett tag framöver.

1. Allesverloren Fine Old Vintage

2. Lacrima lui Ovidiu 12 (fick lov att beställa 6 flaskor)

Allesverloren var fin och rätt kryddig, men jag hoppas den kan bli ännu lite bättre med en kortare lagring. Lacrima lui Ovidiu 12 var en ren chansning då jag aldrig hört talas om den förut, men även den var riktigt fin och det var lite spännande med en vit variant som lagrats i 12 år. Ska bli spännande att se hur de utvecklas med tiden också.
 
Toppen