Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

hampus86

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Samma sak för mig när jag köpte 2 Krug CdM och 4 "vanliga" vintage ; "Jaha, glömde du kasse? Dom kostar 1 kr/st", med ett illa dolt smile på läpparna. Hade inga kontanter så fick bli kortbetalning på 2 kr(inga påsar stora nog för flyttlådan CdM kommer i).
 
SV: Era senaste vininköp.

Silenos skrev:
Ja La Tâche å grejer, jösses... Vad är planen, att öppna den före tunneln, eller vänta ut den?

Tänkte nog vänta ut den. Lägga den längst in i källaren, inte föra in den i Cellartracker och sedan glatt hitta den när man är gammal och senil :)

Risken är väl att det blir dottern som dricker upp den dock om jag blir för gammal.
 

Silenos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Anders Landström skrev:
//...och sedan glatt hitta den när man är gammal och senil :)

Vi får hoppas att du inte är så snurrig att den åker ner i högrevsgrytan.
 

Mmm

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

l'Evangile 1994: med tanke på vad detta slottet kostar idag så tyckte jag att 600 kr var OK. 1994 är dessutom en riktigt bra årgång på högra stranden, får hoppas att detta vinet inte är ett undantag.

Chapoutier Ermitage Le Meal 1996 Också 600 spänn. Jag har inte helt fått kläm på Chapoutier, en del är riktigt bra, en del är ganska intetsägande. Detta borde i alla vara moget nog för ett nytt test.

(köpt på dansk vinauktion för övrigt)
 

bmf

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

2 flaskor Robert Groffier Chambolle Musigny 1er cru Les Sentiers -10 och 3 st Eitenne Sauzet Bourgogne Blanc hämtades ut idag. Tyvärr visade det sig att jag blev utan Palmer -89 som jag beställt. Slut hos leverantör trots att beställningen gick igenom. Hade varit kul att prova.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Sur att jag missade Etienne Sauzet! Letar efter hyfsat billig vit bourgogne efter att ha druckit en strålande mersault på djuret i lördags.


Nu köpte jag iallafall 4 x Pattes Loup Chablis 2010.
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Trots köpstopp blev det 6 fl 2004, Barolo Prapó, Schiavenza från Carlo Merolli.
Aldrigt provat lev från honom förut så blir intressant att se hur det funkar.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

chambertin skrev:
Vadan detta ?
Jag hade aldrig problem med DHL när jag bodde i Mölndal. Sedan jag flyttade så har de strulat varenda gång. De har ingen aning om var mitt senaste paket från CRC befinner sig men enligt spårningen så har "ammar" kvitterat den...
 

Segol

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag hade egentligen inte tänkt köpa nåt på ett tag men i förra veckan kom jag på mig själv med att beställa lite rött...
Château Pape Clément 2005 samt Château Pavie Decesse 2000
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Era senaste vininköp.

Hade en liten tanke att ja skulle komma dit och se att den va deggad typ -99 eller nått men den va deggad 2011... Men skadade inte att hoppas... :'(
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Era senaste vininköp.

4 st Pol Roger Rosé 2004
ett stort hoppas på dom här , när 2002 var så fantastisk
 
Toppen