Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Gurto

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Några nya flaskor till källaren:

Château de Beaucastel, c9dp, 2009
Château Climens, 2006
Domaine William Fèvre, Chablis, Grand Cru Bougros, 2008
 

jocke

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Nu är man uppe i 90 champagneflaskor i källaren :). 3 st Egly Ouriet 1er Cru Les Vignes de Vrigny och 3 st Henriot 2005. Blev sista inköpet. Väldigt trevligt :D
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Beställde lite genom jimmys polares vinimport:

3 st Camille Braun Crémant d'Alsace (faktiskt helt okej för 139 kr, god)
3 st Romain Bouchard Chablis Vau de Vey 1er Cru 2010
 

perpro

Medlem
Sv: SV: Era senaste vininköp.

Gurto skrev:
Några nya flaskor till källaren:

Château de Beaucastel, c9dp, 2009
Château Climens, 2006
Domaine William Fèvre, Chablis, Grand Cru Bougros, 2008

Själv köpte jag de två sista Beaucastellerna 2009, tillsammans med Clos des Papes 2008, och Janassearna som släpptes häromdagen. Nu skall jag pausa Södra Rhone (tills Santa Duc 2010 kommer) och börja titta på era Champagnetips. 170 (förutom de jag druckit redan) flaskor köpta på 9 månader, får ta det lite lugnare.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Sv: SV: Era senaste vininköp.

perpro skrev:
170 (förutom de jag druckit redan) flaskor köpta på 9 månader, får ta det lite lugnare.

Eller skaffa högre lön och mer lagringsutrymme. ;)
 

jocke

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Idag rullade det in 3 st Taittinger Comtes de Champagne 2002. Märker att jag är beronde av champagne. Vad ska jag köpa nu?? :) Listan är lång och allt har inte rullat in än. Var är mina divine 2002:)
 

Gurto

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Idag hämtades följande upp:

William Fèvre, Chablis, Premier cru Fourchaume, 2010 - ger detta vin en chans till fast jag inte var så imponerad av det sist - denna gång får det ligga ett par år i källaren innan det korkas upp
Domaine Taupenot-Merme, Mazoyères Chambertin Grand cru, 2010
Château Dereszla, Tokaji Aszù 5 puttonyos, 2007
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Hämtade min senaste laddning Sylvain Cathiard idag.
Sylvain Cathiard Vosne-Romanée 1er Cru Aux Malconsorts 2009
Sylvain Cathiard Vosne-Romanée 1er Cru en Orveaux 2009
Sylvain Cathiard Chambolle-Musigny Les Clos de l'Orme 2009
 

MD

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Fick hem en blandad 12:a med detta i.

A. Jobard, Meursault ''En la Barre'' 2007
A. Jobard, Meursault ''En la Barre'' 2010
Keller, "Frauenberg" Spätburgunder GG 2010
Huet, Vouvray Moelleux ''Le Mont'' 2009
Huet, Vouvray Demi-Sec ''Le Mont'' 2008

Dagens ros måste delas ut till DHL-tjejen som kör i mitt kvarter. Senaste halvåret har hon fått köra ut kanske 3 lådor vin, inte jätte mycket med andra ord. Och varje gång så ringer hon och frågar om jag är hemma och jag har alltid svarat att hon gärna får åka förbi frugans kontor i närheten och lämna paketet.

När jag idag sitter och följer paketets resa på nätet upp till Sthlm och ser att det står på DHL:s webbsida att paketet redan är utlevererat och mottaget av mig själv så undrar jag direkt vem av mina grannar som tänker dricka upp mitt vin ikväll. Ringer frun och frågar om hon är hemma, och hon säger "Nej, jag är på kontoret. Och det är ditt vin också..."

Tjejen som kör ut paketet har alltså kommit ihåg mitt namn och inte ens orkat ringa mig när hon har mitt paket utan åkt direkt till frugans kontor på en helt annan adress och lämnat det där, som jag såklart hade önskat iaf.

Är jag lite puckad eller är inte det här helt fantastiskt?
 

Magikern

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

RocketScientist skrev:
Reignac 2005
Clos de Saint Yves Savennières 1982
FX Pichler Grüner Veltliner Federspiel Loibner-Klostersatz 2009

Reignac 2005 kommer att bli riktigt bra om 4-5 år. De är på tok för ungt att dricka idag i mitt tycke. Tyvärr är det dyrt i Sverige.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

MD skrev:
Dagens ros måste delas ut till DHL-tjejen som kör i mitt kvarter. Senaste halvåret har hon fått köra ut kanske 3 lådor vin, inte jätte mycket med andra ord. Och varje gång så ringer hon och frågar om jag är hemma och jag har alltid svarat att hon gärna får åka förbi frugans kontor i närheten och lämna paketet.

När jag idag sitter och följer paketets resa på nätet upp till Sthlm och ser att det står på DHL:s webbsida att paketet redan är utlevererat och mottaget av mig själv så undrar jag direkt vem av mina grannar som tänker dricka upp mitt vin ikväll. Ringer frun och frågar om hon är hemma, och hon säger "Nej, jag är på kontoret. Och det är ditt vin också..."

Tjejen som kör ut paketet har alltså kommit ihåg mitt namn och inte ens orkat ringa mig när hon har mitt paket utan åkt direkt till frugans kontor på en helt annan adress och lämnat det där, som jag såklart hade önskat iaf.

Är jag lite puckad eller är inte det här helt fantastiskt?
Är du helt säker på att det är DHL? Jag kan inte ens få dem att köra ut en sketen ficklampa till en DHL Service Point ens...
 

sunqan

Vinös
Sv: Era senaste vininköp.

Det är skillnad på att byta leveransadress och att få det till en servicepoint. Det är olika bolag inom dhl :) däremot tror jag myndigheterna skulle ha synpunkter på att någon annan än beställaren kvitterar ut än alkoholförsändelse .

Skickat från min GT-I9100
 

kayaker

Cyklist
SV: Sv: Era senaste vininköp.

sunqan skrev:
Det är skillnad på att byta leveransadress och att få det till en servicepoint. Det är olika bolag inom dhl :) däremot tror jag myndigheterna skulle ha synpunkter på att någon annan än beställaren kvitterar ut än alkoholförsändelse .
Är det därför de inte vill använda dem? Idiotiskt! Gör om, gör rätt! :mad:
 

sunqan

Vinös
Sv: Era senaste vininköp.

Det är den förklaring jag fått. Har man tur hamnar det hos posten och då är det tji att få det hemkört (de kör inte ut företagspaket till privatpersoner), däremot så kan de se till att paketet hamnar på närmaste utlämningsställe... Ibland hamnar det nämligen på nåt obskyrt beläget företagscenter...

Skickat från min GT-I9100
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Era senaste vininköp.

MD skrev:
Fick hem en blandad 12:a med detta i.

A. Jobard, Meursault ''En la Barre'' 2007
A. Jobard, Meursault ''En la Barre'' 2010
Keller, "Frauenberg" Spätburgunder GG 2010
Huet, Vouvray Moelleux ''Le Mont'' 2009
Huet, Vouvray Demi-Sec ''Le Mont'' 2008

Dagens ros måste delas ut till DHL-tjejen som kör i mitt kvarter. Senaste halvåret har hon fått köra ut kanske 3 lådor vin, inte jätte mycket med andra ord. Och varje gång så ringer hon och frågar om jag är hemma och jag har alltid svarat att hon gärna får åka förbi frugans kontor i närheten och lämna paketet.

När jag idag sitter och följer paketets resa på nätet upp till Sthlm och ser att det står på DHL:s webbsida att paketet redan är utlevererat och mottaget av mig själv så undrar jag direkt vem av mina grannar som tänker dricka upp mitt vin ikväll. Ringer frun och frågar om hon är hemma, och hon säger "Nej, jag är på kontoret. Och det är ditt vin också..."

Tjejen som kör ut paketet har alltså kommit ihåg mitt namn och inte ens orkat ringa mig när hon har mitt paket utan åkt direkt till frugans kontor på en helt annan adress och lämnat det där, som jag såklart hade önskat iaf.

Är jag lite puckad eller är inte det här helt fantastiskt?

Kul att du fick lådan, lite förvånade bara att de inte ringde!
vad som är mer fantastiskt är innehållet! får man fråga vart du köper Domaine Huet ifrån?
 
Toppen