Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

KimHartman

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

En flaska Selosse låg ju kvar riktigt länge. Dock jag känner att budgeten inte riktigt håller för en sån prislapp, så jag skippade den. Fick 4 st Pure istället. Dom gick i en rasande takt!

Tog precis nyss emot en beställning från Atomwine:
1 st 2004 Roagna Barbaresco Asili
1 st 2006 Querce Bettina Brunello di Montalcino
2 st 2006 Fattoria Poggio di Sotto Rosso di Montalcino
4 st 2006 Fattoria Poggio di Sotto Brunello di Montalcino

Intressant utbud, mestadels rimliga priser (rel. billig frakt också), och snabb och trevlig service! Något för vårt kära systembolag att ta efter kanske? ::)
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Köpte lite mer Champagne Savart från fransk langare:

2 x 08
2 x Calliope 06
2 x La Dame de Couer 07
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Era senaste vininköp.

Kan bara gratulera alla er som fick sig en eller flera selosse 02.
Själv är jag milt bitter att jag inte ens gav det ett försök, när det låter som att det för en gång skull är möjligt...
 

Martin Berggren

Bad santa
Tristanqx skrev:
Hur är prissättningen internationellt på selosse?
2002 är en bra årgång för selosse? bättre än 1999?

Billigaste jag sett 2002 för är 110€. Tror jag köpte 1998 för 102€ för tre år sedan. Ett "rättvisande" pris är väl runt 150€? Sen har vi ju alla bondfångare från 300€ och uppåt :)

2002 är ett väldigt bra vin, utan tvekan. Jag skulle välja 2002 före 1999 alla gånger. Ska bli intressant att se om 02an dyker upp på några restaurangvinlistor snart.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Martin Berggren skrev:
Billigaste jag sett 2002 för är 110€. Tror jag köpte 1998 för 102€ för tre år sedan. Ett "rättvisande" pris är väl runt 150€? Sen har vi ju alla bondfångare från 300€ och uppåt :)

2002 är ett väldigt bra vin, utan tvekan. Jag skulle välja 2002 före 1999 alla gånger. Ska bli intressant att se om 02an dyker upp på några restaurangvinlistor snart.
Selosse Rosé kostar 1495 DK(!) i en butik jag var i under dagen.


Och sjuk grej... Kanske ska köpa trisslott. Flög till Bromma idag och hade 5 flaskor vin i bagaget. Några finviner så lite nervös när jag står vid bandet och väntar. Tar ett tag och jag väntar.. Ingen väska... Jag börjar tänka att de såklart gått sönder. Tittar på bandet och just då kommer en stor våt pöl åkandes på bandet. Den glider förbi mig och jag känner på doften att det är rödvin. Fuck!

En minut senare kommer min väska som mot förmodan är torr... Tar väskan och öppnar och alla är hela. Någon annans rödtjut som gått sönder alltså...
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Selosse Rosé kostar 1495 DK(!) i en butik jag var i under dagen.


Och sjuk grej... Kanske ska köpa trisslott. Flög till Bromma idag och hade 5 flaskor vin i bagaget. Några finviner så lite nervös när jag står vid bandet och väntar. Tar ett tag och jag väntar.. Ingen väska... Jag börjar tänka att de såklart gått sönder. Tittar på bandet och just då kommer en stor våt pöl åkandes på bandet. Den glider förbi mig och jag känner på doften att det är rödvin. Fuck!

En minut senare kommer min väska som mot förmodan är torr... Tar väskan och öppnar och alla är hela. Någon annans rödtjut som gått sönder alltså...


Jaja, vad fan köpte du då?
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Jaja, vad fan köpte du då?

En magnum La Tour du Pin Figeac -79 på ren chansning då en trevlig kille i butiken sa att den var grym, - trots kissigt år. 595 danska var ju väldigt överkomligt för en magnum. Hög fyllnadsnivå också. Sen lite annat gött
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
En magnum La Tour du Pin Figeac -79 på ren chansning då en trevlig kille i butiken sa att den var grym, - trots kissigt år. 595 danska var ju väldigt överkomligt för en magnum. Hög fyllnadsnivå också. Sen lite annat gött
`

Trefligt!
 
Sv: Era senaste vininköp.

Trevlig Bourgogne samt lite 'hemlig' Champagne. 4390 kronor. Sedan tillkommer en krona för kassen. SB i ett nötskal

yqy7ymed.jpg
 

Dovberg

Medlem
SV: Sv: Era senaste vininköp.

Anders Landström skrev:
Trevlig Bourgogne samt lite 'hemlig' Champagne. 4390 kronor. Sedan tillkommer en krona för kassen. SB i ett nötskal

yqy7ymed.jpg

Din lilla lyckost! Kul att du kommer över en av de två iaf :)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

jocke skrev:
Comtes de Champagne 1986
Comtes de Champagne 1988
När får jag tag i 76 och 79:an :)

Trevliga inköp och när du får tag på 76 & 79 så hör av dig så hjälps vi åt att öppna dem ;)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Precis som många andra så slog jag till på en låda Savart.
Har inte provat innan så det ska bli väldigt spännande att testa.
 

ErikG

Trött...
SV: Era senaste vininköp.

1st Brane Cantenac 2000

2 flaskor Pol Roger Brut Réserve

2 flaskor Chateau camensac 2000 (till frugan)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
jocke skrev:
Comtes de Champagne 1986
Comtes de Champagne 1988
När får jag tag i 76 och 79:an :)
Trevliga inköp och när du får tag på 76 & 79 så hör av dig så hjälps vi åt att öppna dem ;)

Utmärkt om ni öppnar dem, om vi kan komma några andra och dricka dem... ;D
 
Toppen