Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Henrik J

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Köpte och provade en Dominio de Tares Baltos 2009 från Bierzo bara för att prova. 90 poäng från Wine Spectator för 89 spänn känns ju som att det är värt ett försök. Jag brukar normalt sätt inte bry mig om viner i den prisklassen alls eftersom jag aldrig har hittat något som varit värt att belasta levern med när det finns så mycket bättre viner att tillgå. Här såg ju dock allt bra ut på pappret med 40-åriga rankor, grönskörd, lövutunning, manuell skörd i små korgar, etc. Och jo, absolut. Detta är ett helt ok vin. Fruktmassivt förvisso men ändå med bra syra och tanninstruktur samt en helt ok eftersmak. Inget unikum av komplexitet och elegans direkt, men ändå. Blev några flaskor till, bra att ha som bjudvin. Dessutom är det tillfälligt sortiment.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Stalltips, - Chanoine BdB -95. Har korkat andra flaskan som är konsekvent lika bra den. Ska hämta ut ett sexpack till i morgon

Som sagt, - köp. Synd om ni missar.
 

Dovberg

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Beställde tre flaskor jag också. Mina lillebröder är födda -95 så jag tänkte det kunde vara kul att smälla upp dem när dem tar studenten om ett och ett halvt år. 359 kr styck känns otroligt billigt för en -95:a.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Era senaste vininköp.

Dovberg skrev:
Beställde tre flaskor jag också. Mina lillebröder är födda -95 så jag tänkte det kunde vara kul att smälla upp dem när dem tar studenten om ett och ett halvt år. 359 kr styck känns otroligt billigt för en -95:a.

Skulle vara intressant att veta hur stort genomslag en sådan här rekommendation
på det här forumet får. Troligen märks det direkt hos leverantören.
Beställde en sex-pack.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Per Stade skrev:
Skulle vara intressant att veta hur stort genomslag en sådan här rekommendation
på det här forumet får. Troligen märks det direkt hos leverantören.
Beställde en sex-pack.

Lär nog märkas. Tog en låda jag också.

Hoppas för Jos skull att de är så bra som han säger.
 
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Lär nog märkas. Tog en låda jag också.

Hoppas för Jos skull att de är så bra som han säger.

+1

Har tidigare undvikit Chanoine pga att deras toppvin har en sådan fruktansvärt ful flaska (enligt teorin, prålig flaska=dåligt innehåll :) )
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Anders Landström skrev:
+1

Har tidigare undvikit Chanoine pga att deras toppvin har en sådan fruktansvärt ful flaska (enligt teorin, prålig flaska=dåligt innehåll :) )

Tsarine eller vad den heter..? Sjukt ful.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Lär nog märkas. Tog en låda jag också.

Hoppas för Jos skull att de är så bra som han säger.

Haha... Jag känner mig hedrad! Om den inte gillas får jag väl skramla ihop och köpa loss av er. Alt. kompanistryk.

Tur att jag känner er och vet att ni är så pass luttrade inom bumpa att ni i alla fall inte väntar er dricka guds nektar ur Den heliga graal.....
 

Henrik J

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Per Stade skrev:
Skulle vara intressant att veta hur stort genomslag en sådan här rekommendation
på det här forumet får. Troligen märks det direkt hos leverantören.
Beställde en sex-pack.

Även jag kastade mig på beställningsknappen efter att ha läst lovorden. Blev dock bara ett par flaskor för min del p.g.a. ansträngd julbudget. Lite mognare champagne är inget jag är direkt bortskämd med och priset var ju verkligen fantastiskt om det nu är en riktigt bra champagne som dessutom är ganska mogen.
 
Toppen