Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Era senaste vininköp

Clos Naudin moelleux 1995
Clos Naudin moelleux réserve 1989
Domaine Belliviere VV 2004
Jacques Selosse rosé
Cédric Bouchard côte de Béchalin 2005
Cédric Bouchard côte de Val Vilaine 2010
Cédric Bouchard Roses de Jeanne la Bolorée 2008

Fick även reda på att 2008 ska ha varit Cédrics lägsta skörd någonsin på sin la Haute-lemblée. Ni som lyckas få tag på dem - är bara att gratulera. Extra anmärkningsvärt är ju att det norska monopolet kunde sälja ett fåtal pavor....eller är det bara för att vårat fantastiska svenska monopol är 'bäst i världen' ?
Nej jag är inte bitter ;D
 
SV: Era senaste vininköp

johan1279 skrev:
Clos Naudin moelleux 1995
Clos Naudin moelleux réserve 1989
Domaine Belliviere VV 2004
Jacques Selosse rosé
Cédric Bouchard côte de Béchalin 2005
Cédric Bouchard côte de Val Vilaine 2010
Cédric Bouchard Roses de Jeanne la Bolorée 2008

Fick även reda på att 2008 ska ha varit Cédrics lägsta skörd någonsin på sin la Haute-lemblée. Ni som lyckas få tag på dem - är bara att gratulera. Extra anmärkningsvärt är ju att det norska monopolet kunde sälja ett fåtal pavor....eller är det bara för att vårat fantastiska svenska monopol är 'bäst i världen' ?
Nej jag är inte bitter ;D

Du ska inte vara bitter, var ju en rätt trevlig skörd det där :)
 

Magikern

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Tenuta Belguardo-2008

Fortfarande lite väl ungt antar jag eller? :p

Provade Bronzone Belguardo 2008 för ett halvår sen och den var lite väl tanninsträv i dagsläget tyckte jag.
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Era senaste vininköp

johan1279 skrev:
Clos Naudin moelleux 1995
Clos Naudin moelleux réserve 1989
Domaine Belliviere VV 2004
Jacques Selosse rosé
Cédric Bouchard côte de Béchalin 2005
Cédric Bouchard côte de Val Vilaine 2010
Cédric Bouchard Roses de Jeanne la Bolorée 2008

Fick även reda på att 2008 ska ha varit Cédrics lägsta skörd någonsin på sin la Haute-lemblée. Ni som lyckas få tag på dem - är bara att gratulera. Extra anmärkningsvärt är ju att det norska monopolet kunde sälja ett fåtal pavor....eller är det bara för att vårat fantastiska svenska monopol är 'bäst i världen' ?
Nej jag är inte bitter ;D

Cédric Bouchard côte de Béchalin 2005 :eek:
Aldrig hört talas om ??
Berätta ........
 

moos

Medlem
SV: Era senaste vininköp

johan1279 skrev:
Clos Naudin moelleux 1995
Clos Naudin moelleux réserve 1989
Domaine Belliviere VV 2004
Jacques Selosse rosé
Cédric Bouchard côte de Béchalin 2005
Cédric Bouchard côte de Val Vilaine 2010
Cédric Bouchard Roses de Jeanne la Bolorée 2008

Fick även reda på att 2008 ska ha varit Cédrics lägsta skörd någonsin på sin la Haute-lemblée. Ni som lyckas få tag på dem - är bara att gratulera. Extra anmärkningsvärt är ju att det norska monopolet kunde sälja ett fåtal pavor....eller är det bara för att vårat fantastiska svenska monopol är 'bäst i världen' ?
Nej jag är inte bitter ;D

Jag har 3 stycken i kylen, kanske kan bli ett inköp i någon framtida vinferno....

Annars köpte jag nyss 4 stycken Comte de Champagne 2002.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Era senaste vininköp

Kostjan skrev:
Cédric Bouchard côte de Béchalin 2005 :eek:
Aldrig hört talas om ??
Berätta ........
La parcelle har du säkert hört;) (den lieu-dits heter Béchalin)
 

Sundbom

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Ett par stycken av varje:

2010 Schäfer-Fröhlich, Riesling GG "Felseneck"
2009 Montevertine, Le Pergole Torte
2006 Poggio di Sotto, Brunello di Montalcino
2011 Huet, Vouvray Sec ''Le Mont''
 

jocke

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Billecart-Salmon Brut Nicolas François 2000. Den sista i Sverige enligt SB. En riktig bra champagne
 
SV: Era senaste vininköp.

Ett 12-pack Billecart-Salmon Grande Cuvée 1996. Har egentligen köpstopp men kunde inte låta bli då det dök upp en låda på Farr Vintners. Har delat med mig av tidigare inköp men den här lådan är min, min och bara min.
 

jocke

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Anders Landström skrev:
Ett 12-pack Billecart-Salmon Grande Cuvée 1996. Har egentligen köpstopp men kunde inte låta bli då det dök upp en låda på Farr Vintners. Har delat med mig av tidigare inköp men den här lådan är min, min och bara min.
Mkt trevligt köp. Har 3 st i källaren. Fantastisk champagne.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Anders Landström skrev:
Ett 12-pack Billecart-Salmon Grande Cuvée 1996. Har egentligen köpstopp men kunde inte låta bli då det dök upp en låda på Farr Vintners. Har delat med mig av tidigare inköp men den här lådan är min, min och bara min.


Hur ofta har inte de orden yttras i denna tråd...
 
SV: Era senaste vininköp.

Naturligtvis ligger det direkt ett PM i inkorgen efter mitt inlägg. Tycker det speglar forumets medlemmar på ett utmärkt sätt och kan inte låta bli att dela med mig

Hej Anders!

Har också köpstopp, suttit och tittat på Billecarten större delen av dagen!! Om du vill sälja några handlar jag gärna ;)
 

jocke

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Idag hämtade jag en kartong med gott och blandat från ett av mina favvo hus. Man blir glad av champagne :)

3 st Henriot 1996
3 st Henriot 1998
3 st Henriot 2000
 
SV: Era senaste vininköp.

jocke skrev:
Idag hämtade jag en kartong med gott och blandat från ett av mina favvo hus. Man blir glad av champagne :)

3 st Henriot 1996
3 st Henriot 1998
3 st Henriot 2000

Trevligt. . Henriot är ett av mina favorithus också. Kan ibland tycka att de kan vara lite ojämna vad gäller deras vanliga vintage, framförallt 1996 har visat stor flaskvariation. Är det den svarta etiketten på de du köpt?
 
Toppen