Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Prisvärdhet är någonting subjektivt som konsumenten i många fall tar som en objektiv sanning. Speciellt i de fall då man blint följer vad en skribent har skrivit om vinet. De håller ett utlåtande som ett faktum och vägrar inse att andra människor kan vara av en avvikande uppfattning.

Prisvärdhet är någoting som används av människor som inte har kunskap nog eller vilja att bilda sig en egen uppfattning.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Prisvärdhet är någonting subjektivt som konsumenten i många fall tar som en objektiv sanning. Speciellt i de fall då man blint följer vad en skribent har skrivit om vinet. De håller ett utlåtande som ett faktum och vägrar inse att andra människor kan vara av en avvikande uppfattning.

Prisvärdhet är någoting som används av människor som inte har nog med kunskap nog eller vilja att bilda sig en egen uppfattning.
På tal om skribenter! http://www.bipin.com/TableTwo.htm Inte helt överens!! härliga kommentarer om än med några år på nacken.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

£689 hittade jag Salon 1988 magnum för efter en snabbsökning på nätet. Krug88 hittade den säkert billigare någonstans.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
£689 hittade jag Salon 1988 magnum för efter en snabbsökning på nätet. Krug88 hittade den säkert billigare någonstans.
Öj, ja det hade jag aldrig betalat!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Ok då, men jag hade nöjt mig med 2...

Därmed indikerade du att du betalade hälften för dina.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Därmed indikerade du att du betalade hälften för dina.
Det värsta är väl att dom är värda 689 pund!! 88 orna i Champagne är magiska. Drack i måndags en Bonnaire 88 Special Club, PERFECT! klart bättre än hans 96a (som är mkt bra),OK att dricka nu, dock fortfarande ung behöver 3-5 år till i källaren ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

magnum skrev:
Det värsta är väl att dom är värda 689 pund!! 88 orna i Champagne är magiska.

Trevlig läsning. Jag har inte smakat någon 1988 än men har en Dom Perignon 1988 magnum hemma som jag tänkte dricka någon gång under sommaren. Jag bör inte bli besviken, med andra ord? ;)
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Trevlig läsning. Jag har inte smakat någon 1988 än men har en Dom Perignon 1988 magnum hemma som jag tänkte dricka någon gång under sommaren. Jag bör inte bli besviken, med andra ord? ;)
Absolut inte! Dessutom så är DP88 klart bättre på magnum än flaska (iaf dom jag provat) tror det är en bra tidpunkt att dricka den nu, härliga kaffetoner att vänta!
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Era senaste vininköp.

Efter att ha läst igenom detta fantastiskt trevliga forum ett par timmar nu så bidrar jag väl med mitt första inlägg;
Var i Berlin i helgen och navigerade till vinavdelningen på KaDeWe. De hade en del smaskigt i hyllorna men tyvärr var min budget begränsad.
Det kliade ju dock lite i plånboken så jag slog till på en Perrier Jouet Belle Epoque 1996.
Jag tyckte nog att priserna generellt låg lite högt, så jag blev säkert lurad som fan på den här pavan, men det skiter jag i, jag ville ju ha den.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Sjödin skrev:
Efter att ha läst igenom detta fantastiskt trevliga forum ett par timmar nu så bidrar jag väl med mitt första inlägg;
Var i Berlin i helgen och navigerade till vinavdelningen på KaDeWe. De hade en del smaskigt i hyllorna men tyvärr var min budget begränsad.
Det kliade ju dock lite i plånboken så jag slog till på en Perrier Jouet Belle Epoque 1996.
Jag tyckte nog att priserna generellt låg lite högt, så jag blev säkert lurad som fan på den här pavan, men det skiter jag i, jag ville ju ha den.

Vad fick du betala för flaskan?
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Sjödin skrev:
Efter att ha läst igenom detta fantastiskt trevliga forum ett par timmar nu så bidrar jag väl med mitt första inlägg;
Var i Berlin i helgen och navigerade till vinavdelningen på KaDeWe. De hade en del smaskigt i hyllorna men tyvärr var min budget begränsad.
Det kliade ju dock lite i plånboken så jag slog till på en Perrier Jouet Belle Epoque 1996.
Jag tyckte nog att priserna generellt låg lite högt, så jag blev säkert lurad som fan på den här pavan, men det skiter jag i, jag ville ju ha den.
Grattis till bra köp. Mkt bra Champagne. Tror dom fortfarande har 1996 Magnum i BS på SB ;D
 
Toppen