Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Sir Winston skrev:
Köpte ett par R.H. Coutier 98 för ett tag sedan. Någon här som druckit den?

Har inte provat årgång 1998, men kan väl generellt säga att jag inte varit imponerad av Coutier, vare sig NV eller Vintage. Vi provade en 1990 Couier på mgn för någon månad sen som var, enligt mig, väldigt tråkig.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Svensexa + packad + Ålandskryss + tax-free = 1 fl Chateau Haut-brion '94 + 1 fl Chateau Palmer '97
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Svensexa + packad + Ålandskryss + tax-free = 1 fl Chateau Haut-brion '94 + 1 fl Chateau Palmer '97

Men det ger ett bra betyg att under de förutsättningarna fortfarande köpa kvalitet. Som jag brukar säga: ska man bli full ska man bli det med stil. :D
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
Men det ger ett bra betyg att under de förutsättningarna fortfarande köpa kvalitet. Som jag brukar säga: ska man bli full ska man bli det med stil. :D


Tyvärr så byggdes fyllan på öl och fulsprit ;D Dock var jag klok nog att inte dricka upp mina tax-freeköp. Ångesten var nog så påtaglig utan det. Fyfan vad grisiga de där kryssningarna är :eek:
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Tyvärr så byggdes fyllan på öl och fulsprit ;D Dock var jag klok nog att inte dricka upp mina tax-freeköp. Ångesten var nog så påtaglig utan det. Fyfan vad grisiga de där kryssningarna är :eek:

Är min herre inte en herre? Är min herre en Sosse?

Fy fan för kryssningar!
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Ångesten var nog så påtaglig utan det. Fyfan vad grisiga de där kryssningarna är :eek:

Några speciellt snaskiga detaljer du skulle vilja dela med dig av? Jag lovar att inte före det vidare... ;D
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Var en svensexa. Och detaljerna stannar på båten ;D


krug, nej men jag såg en massa sossar ;D Försökte motverka svennigheten genom att passa på att köpa lite bra viner ju ;)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Var en svensexa. Och detaljerna stannar på båten ;D


krug, nej men jag såg en massa sossar ;D Försökte motverka svennigheten genom att passa på att köpa lite bra viner ju ;)

JAg är stolt över dig broder! Håll fanan högt när du umgås med de kastlösa!
 

hampus86

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

ligger hemma och är däckad av förkylning, men sken upp lite när jag såg att det fanns salon-96 kvar att beställa från hansa. Trodde dom skulle försvinna innan jag fick ihop likvider, men tydligen fanns iaf minst 1 salon kvar, och kanske en comtes des champagne-96..Börjar dock bli lite fullt i vinkylen, och har ju redan 4 salon..men kommer nog inte klaga på att jag har för många i framtiden ;D. Kan ju alltid "ge bort" några om det blir för mycket att ro om :p.
 

R.P

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

hampus86 skrev:
ligger hemma och är däckad av förkylning, men sken upp lite när jag såg att det fanns salon-96 kvar att beställa från hansa. Trodde dom skulle försvinna innan jag fick ihop likvider, men tydligen fanns iaf minst 1 salon kvar, och kanske en comtes des champagne-96..Börjar dock bli lite fullt i vinkylen, och har ju redan 4 salon..men kommer nog inte klaga på att jag har för många i framtiden ;D. Kan ju alltid "ge bort" några om det blir för mycket att ro om :p.

Trevligt! Jag har en Salon -96 hemma, hade två -95or också men dom dracks upp under mystiska omständigheter, vilka årgångar har du?
 

hampus86

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

endast 96:eek:r..vill egentligen börja utöka med andra årgångar, men har varken råd eller plats för tillfället :p
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
Jasså, det var du din fan som tog dessa. :D

Yeah, nöjd som fan.
Men jag ska väl inte säga för mycket än, det är SS som har hand om flaskorna och jag andas inte ut för än jag fint lagt upp dem i vinställen. Men jag hoppas iaf.
Ska tydligen dyka upp i götet i slutet på nästa vecka...

Någon Salon -96 fanns dessvärre inte att tillgå.
Det hela verkar handla om någon lirare som köpt på sig alldeles för mycket bra champagne och nu lämnar tillbaka det. ???
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

v_skogh skrev:
Det hela verkar handla om någon lirare som köpt på sig alldeles för mycket bra champagne och nu lämnar tillbaka det. ???

För att göra dig nervös: det är helt säkert frågan om förfalskningar. Snubben har druckit ur flaskorna och sedan hällt Spumante och satt tillbaka korken. Nu har du allt en knut i magen va ;D
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
För att göra dig nervös: det är helt säkert frågan om förfalskningar. Snubben har druckit ur flaskorna och sedan hällt Spumante och satt tillbaka korken. Nu har du allt en knut i magen va ;D

Haha... Det vore nästan lite kul :D
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

hampus86 skrev:
endast 96:eek:r..vill egentligen börja utöka med andra årgångar, men har varken råd eller plats för tillfället :p
Om du bara skall ha en årgång av Salon så ÄR det 1996. Strålande Champagne ;D
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Kom precis över en flaska Krug från 1988 :D
Riktigt dålig vecka för champagnebudgeten detta.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

v_skogh skrev:
Kom precis över en flaska Krug från 1988 :D
Riktigt dålig vecka för champagnebudgeten detta.

Grattis! Hur lyckades du med det? :)
 
Toppen