Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Det var fan en gedigen lista jävligt trevliga viner. Bunkrar du inför nästa vininferno pelle? :D


Själv köpte jag en ynka Ch9 Bosquet des Papes som jag tänkte sätta i mig imorgon på en polares land.
Nja, det var mest tillfället och priset som avgjorde faktiskt.
Fick ett sjukt grymt deal på en massa flaskor som de aldrig skulle sälja ändå...
Positivt är att det är från en grymt professionell källare!
Ska vi gå efter marknadspris så fick jag runt 40 % rabatt! Svårt att tacka nej...
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Positivt är att det är från en grymt professionell källare!
Ska vi gå efter marknadspris så fick jag runt 40 % rabatt! Svårt att tacka nej...

Jag saknar länken...
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Köpte tre flaskor Launois 2002 idag. Jag har druckit upp nästan alla mina "huschampagner" och min plan var att köpa några Launois 2000 och ha hemma för omedelbar förtäring vid behov. Nu visade det sig att SS har smugit in 2002:an i sortimentet (står fortfarande listad som 2000) men inte mig emot. 319 kr känns som ett mycket rimligt pris!
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Köpte tre flaskor Launois 2002 idag. Jag har druckit upp nästan alla mina "huschampagner" och min plan var att köpa några Launois 2000 och ha hemma för omedelbar förtäring vid behov. Nu visade det sig att SS har smugit in 2002:an i sortimentet (står fortfarande listad som 2000) men inte mig emot. 319 kr känns som ett mycket rimligt pris!

Den kanske man borde prova. Jag tyckte inte att 2000 var direkt imponerande men denna kanske är bättre?
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag tycker inte att Launois NV är särskilt märkvärdig, men gillade Launois 2000. 2002:an är förhoppningsvis ännu bättre!
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Jag tycker inte att Launois NV är särskilt märkvärdig

Det håller ja med om fast vad ska man vänta sig när flaskan ser ut som en sliskig tia maria?
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Slog till på en La Moutonne 05 och en Stags Leap 98 härom dagen. Kan vara användbart för att värma kroppen i höstrusket...
 
SV: Era senaste vininköp.

Gick nyss och beställde en André Clouet Cuvée 1911 och ett vin som rekommenderats här på forumet: Crozes-Hermitage Cuvée Alberic Bouvet 2006!
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bosquet des Papes 05, Bishop Shiraz 06, diverse Riesling samt ett par Suduiraut 01 halvflaskor som jag bara var tvungen att fylla på med. En heelt otrolig Sauternes! :p
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Min kvot av Haut-Bailly och Fleur Cardinale. Får se om Fourtet och Canet dyker upp så småningom också..
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Hade inte möjlighet att köa idag men gled ner strax efter kl 10 och köpte två Pierre Peters Cuvée Speciale 2000 på magnum.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Fick tag på 1 salon -97 och 1 Bolly VVF -99 av ren slump i morse.

Alla i kön framför mig sprang som stollar fram till Blossa -08 ??? så jag kunde i godan ro knalla runt och plocka på mig godsaker.

Det blev även en del ale som var huvud orsaken till att jag hängde på dörren.

22 Innis & Gunna Island Cask
9 Fullers Brewers Reserve
9 Fullers Vinatge Ale -08
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Fick tag på 1 salon -97 och 1 Bolly VVF -99 av ren slump i morse.

Var var detta?


Här är min story, inte lika uppiggande.

Ja, då har man hängt med eliten vid öppningsdags på Bolaget. Skrämmande syn när folk travar in en måndagsmorgon och 1 minut senare kommer ut med 2 sjuttisar, en halva whiskey och 2 st. 7,2:eek:r som om de skulle ha fest för hela området.

Bolaget brukar ge okej service, men en del anställda som jobbar...
Skulle lämna in en beställning på en Bolly VVF -99, så jag ville få iväg den först.
Ska det verkligen ta 5 minuter att knappa in en beställning för EN flaska? ???
I-landsproblem jag vet, men det blev inte bättre när hon fick resterande beställning på en lapp
och sa "det fixar jag nu". När jag vände ryggen till började hon hjälpa nästa person och nästa för att sedan sätta sig i kassan. :rolleyes: Hon ringde nu och hade lite frågor på min beställning, så knappt en timme senare är den alltså inte inne i systemet än. :(

En vän till mig jobbar på HQ på Systembolaget. SB följer kontinuerligt upp nöjd-kund-index och de klarar sig tydligen ganska bra, vilket får en del anställda att malla upp sig. Min vän påpekade då att det är lätt att vara bäst när det inte finns någon konkurrens, vilket tydligen inte var så populärt.

Jag noterade att Blåbärsglöggen var oerhört populär. De flesta tog 2-6 flaskor. Jag läste beskrivningen av drycken och bestämde mig för att avhålla mig från köp.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Grattis CH! Jag hade också gärna köpt en VVF men hade inget hopp när jag inte hade köat.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Jag hade också gärna köpt en VVF men hade inget hopp när jag inte hade köat.

Jag hade inget hopp alls. Ligger hemma magsjuk så jag fick åka till ett loklat bolag istället för en vinkällare som jag planerat.

Tog en chansning och bad dem kolla om det fanns några Salon på depån och när det fanns så kollade vi om det fanns VVF med.
Mycket förvånad att det fanns så beställde de hem båda till mig. Fanns 4 flaskor kvar när jag kollade och tyvärr fick jag bara beställa 1 av varje.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Som sagt, grattis!

Vad gäller Salon 1997 så tror inte jag att det är någon brådska. Med det priset (2199 kr) och den mängden (1800 flaskor) bör de väl räcka i en vecka eller två.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Förutsatt att SS söktjänst funkar så ska det ju finnas en VVF kvar på regeringsgatan och 4st kvar nere i Malmö. Går ju att skicka mellan butikerna imorgon.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Någon som vet hur de gör med ett flaska som Bolly VVF -99?

Tror de tog in 20 st. flaskor?

Lägger de 5 i varje specialbutik och 5 på beställning eller hur går det till?

Alla ska väl ha samma (teoretiska) chans att "få" sig en flaksa: "Alla ska med" :D
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Fan va trött jag blir på SS... De har ju en del försäljningsstatistik att använda men ändå tar Salon 97 slut redan på morgonen första dagen i sthlm medan det dag två finns över 100 flaskor kvar i Sveriges Framstjärt.. Hur svårt kan det vara? Fiascen var också slut precis som Pol Roger och övriga tre planerade inköp så det blev ingenting för mig, - får väl skylla mig själv när jag inte orkar köa. Det mesta går iofs att beställa så jag får se om jag orkar...
 
Toppen