Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

R.P

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Tycker det var rätt vansinniga priser, är det 100 poängare du vill ha så kan du ju köpa 2003 Montrose för runt 1500kr.

Nja, man får ju ta listan med en smula ironi, Parker är ingen gud även om han framstår som det i vinvärlden och inte skulle jag köpa ett vin för 2000€ för den sakens skull.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Fan Krug88, 1989 Château Haut Brion – 2.400 Euro / Magnum!

Det får en nästan att skämmas lite att vi betalade, vad var det 5 500? för magnumen sist vi drack den på krogen ;D

Det är nog dags att gå dit igen, tror de har en kvar...
Helst ska vi inte vara fler än 4.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

heh! Får man vara med ;)


Senaste köpta var 2 halvflaskor Quinta de Vargellas 1988. Drack den ena i lördags med lite roquefort. Mycket trevligt vin =)
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Bollinger, magnum 1999 3
Haut Brion 1999 3
Clos de Goisses 1995 2
Corton Pougets,Jadot 2005 4
Lafleur 2004 16 BS 1995 SEK! Pris i London 300 pund/net ca 4500SEK!!
Fredric Emile 2001 6
Climens 2001 5
Belle Epoque, magnum 1996 6
Enchanteleurs, magnum 1988 6 Stor favorit, underbar på flaska.Tänk om den är ännu bättre på mag.??!!
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Jag köpte alla som fanns kvar. Inte Provat Goisses än, ligger fortfarande kvar på SB
I kväll blir det en klassiker!!!! Clouet Rose, på Magnum
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Bra start på veckan, hittade en till,Enchateleurs 1988 magnum!!

Samt från Farr;
Leoville Poyferre 2004
Dom Perignon 1999
Climens 1989 halvor
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Sjukt gott med Enchenteleur 1988 ju. Jag vill ha!

Har inte köpt någonting själv, men jag har tittat snett på Pegau 2005 som jag verkligen skulle vilja ha en flock av.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Sjukt gott med Enchenteleur 1988 ju. Jag vill ha!

Har inte köpt någonting själv, men jag har tittat snett på Pegau 2005 som jag verkligen skulle vilja ha en flock av.
Enchanteleurs 1988 är min stora favorit, har inte provat på magnum än men det ligger en på kylning så snart...................................
1:a gången jag provade Pegau var för några år sen - med Krug88, hans flaska!,årgång 2000 - har varit frälst sen dess! vart finns det -05:eek:r?
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Finns på FRW, men tror inte 05 var deras bästa år.
Satsa på 01 eller 03 istället.
OK ,tackar! (har redan 01 och 03 så nu fick jag ju pengar över till annat)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Tja, det är ju klart, 92-94 poäng av den amerikanske advokaten är ju att räkna som skräp. Men å andra sidan så är det ju alltid kul att ha lite rhôneviner som man kanske inte måste vänta 20 år på att dricka! ;D
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Tja, det är ju klart, 92-94 poäng av den amerikanske advokaten är ju att räkna som skräp. Men å andra sidan så är det ju alltid kul att ha lite rhôneviner som man kanske inte måste vänta 20 år på att dricka! ;D
Med tanke på att du har upphåll från vin vore det inte bättre att satsa på nåt som är på G om 20 år eller så? ::)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

En lustigkurre!

Kör på bara, sparka på den som ligger! Det skulle dock vara kul att Prova Pegau 2005.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Vill du ha Pegau som går att dricka nu så köp 99 alt 04 istället, betydligt billigare dessutom.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Hej Krug ( och alla andra med synpunkter)

Vad tycker du om Krug 1995? Nåt man skall köpa?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Sjukt gott, sjukt bra och sjukt dumt att köpa på krogen klockan halv 4 en morgon. I övrigt ruskigt bra! Jag trodde du satt på några lådor redan!
 
Toppen