Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Det var lite hysteriskt igår på Regeringsgatan! :) Men Salon och Pol Roger kommer du lätt att kunna få tag på ändå; båda Pol Roger finns till exempel i lager på ett tiotal butiker i Stockholm.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag dök upp 15min innan öppning och hade 5 pers före mig i kön. Alla dessa sprang som stollar fram till Glöggen.

Nu var ju inte detta en vinkällarbutik men jag var ju först fram för att kunna lägga en beställning från depån och det verkar ju gått bra.
 

Håkan

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jos>>De borde ligga i depån, bara att gå in i vilket bolag som helst (minus regeringsgatan) och beställa. Och dag 2 är det inte bara en flaska som gäller utan obegränsat. De enda som är slut är de som inte kunde beställas till övriga bolag, tex några de Montille. Angående Barolo så kom det en skitbra i BS igår, Barolo Cannubi 2004 från den andra Pira (inte Luigi).
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Jag har aldrig pallat köa, hur mycket folk är det på plats egentligen vid dessa släpp?

Jag kom till Regeringsgatan igår exakt kl 10.00. Det var då cirka 60-70 personer i kö till "finvindelen". Efter kanske fem minuter hade jag ett 20-tal bakom mig i kön.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Då har man stått och horat i kylan i en timme för DRC-släppet till ingen nytta. Var först vid min kassa, men ALLT var slut på 30 sekunder. :-\ Tjejen före mig i kön hade väntat sen 6 och det var tveksamt om hon fick nåt heller.


:'(
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Trist keen. :(

Själv tror jag att hade tur. Jag var också först i kön men min beställning gick igenom så jag bör ha fått något i alla fall. De skulle återkomma. För killen efter mig var det stopp.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Trist keen. :(

Själv tror jag att hade tur. Jag var också först i kön men min beställning gick igenom så jag bör ha fått något i alla fall. De skulle återkomma. För killen efter mig var det stopp.


Skrev de in ditt namn innan 10? Det gjorde de inte hos oss, och jag gissar att det var det som gav försprång.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Ja de skrev in namn före kl 10. Min kassör var sedan blixtsnabb.


Typiskt, min var rätt usel :( Det är ju bra att SS skickar ner direktiv så att alla får samma chans. Ja, jag är lite bitter ;D
 
SV: Era senaste vininköp.

På Hötorget var det i princip ingen kö men endast några få fick tilldelning. Fick trösta mig med några Salon 1997, Pol Roger B&B och vanliga 1999.

Kändes inte helt fel ändå
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Typiskt, min var rätt usel :( Det är ju bra att SS skickar ner direktiv så att alla får samma chans. Ja, jag är lite bitter ;D

Ja det är helt jävla otroligt hur svårt det kan vara för samma företag att få ut ett litet enkelt jävla direktiv om hur man ska göra.
 

weezer

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

En DRC och en Montrachet här :). Polarn fick en DRC.

Såg loggen på bolagets terminal, 10.00.12 var alla DRC slut... :)
 

weezer

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Ja, utöver Romanée-Conti och Montracheten fick jag visst en La Tache åxo, eller snarare mitt lilla ombud jag skickade ut (mamma :D ). Så full pott!


Kan man inte editera sina inlägg längre??
 
SV: Era senaste vininköp.

En Krug 1995 slank ner i källaren idag, direkt från en "specialbutik" i Saltsjöbaden. Aldrig provat den förut så med bara en flaska blir det att välja mellan att spara eller dricka direkt ::)

Svårt val!
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
En Krug 1995 slank ner i källaren idag, direkt från en "specialbutik" i Saltsjöbaden. Aldrig provat den förut så med bara en flaska blir det att välja mellan att spara eller dricka direkt ::)

Svårt val!
Mina hemtrakter.. Hmm.. undra vem det kan vara? :)

4st Pontet Canet
 

weezer

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Såja. Nu hörde bolaget av sig! ;D

En La tache, en Montrachet å en Romanee Conti kan utkasseras på måndag mot en liten slant.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

weezer skrev:
Såja. Nu hörde bolaget av sig! ;D

En La tache, en Montrachet å en Romanee Conti kan utkasseras på måndag mot en liten slant.

Det är bara att gratulera till detta. Det had inte varit fel att få en sådan utdelning
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Jag får väl försöka slita mig från bitterhet och gratulera jag också.

Fast jag :'( inombords
 

hampus86

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

hittade mouton cadet 05, barton&guestier 05 och reserve de l'estey medoc 05 på malta. Nåt att ha?
 
Toppen