Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Eric Isselee -någon med erfarenhet?

Sveprod

Medlem
Har stött på namnet Eric Isselee i champagne. Någon som har någon erfarenhet? Med andra ord, är det något att lägga pengar på? :)
 

kristerb

Medlem
Dom har några rum som de hyr ut, helt ok ställe att övernatta på i Cramant. Champagnerna enkla, billiga, hyggliga för priset (bodde där ett par nätter för ca 4 år sen).
 
Trådskapare
S

Sveprod

Medlem
Vad ligger de på i pris, och var kan man få tag i dem? Såg inte dem på SB i alla fall. Det var när jag surfade runt på övernattning gästlärare jag hittade dem. Planerar födelsedagspresent till sambon, och en resa till champagne gynnar ju också givaren;)
 

kristerb

Medlem
bara sett och provat vinerna på plats, om jag minns rätt sålde de en del till Belgien. Typ 15 euro flaskan på plats.
 

chambertin

Medlem
Andreas Larson har provat och lagt upp på sin mkt trevliga youtube-kanal video-sommeliers:

Fanns mycket kul att kolla in där för övrigt.
 

mmh

Medlem
Håller med om att Eric Issellee gör ganska hyggliga champagner till billiga priser (från 13€ på plats). De är dock inte så märkvärdiga att de lönar sig att söka upp om man inte har vägarna förbi. Bodde hos dem ett par nätter 2009 och deras gite levererar bra för sitt billiga pris (tunna väggar, dock).

Vi köpte 30 flaskor av deras standard nv till vår bröllopschampagne och den levererade utmärkt (lätt att gilla även för gemene man eftersom den dosagen känns ganska hög).
 
Trådskapare
S

Sveprod

Medlem
En generell fråga ang svaret från mmh. Hade ni bilen med er eller skickade ni hem flaskorna? 30 flaskor tar man ju inte gärna på flyget:) vad kostar det ca att skicka hem några lådor från besöket i området?
 

mmh

Medlem
En generell fråga ang svaret från mmh. Hade ni bilen med er eller skickade ni hem flaskorna? 30 flaskor tar man ju inte gärna på flyget:) vad kostar det ca att skicka hem några lådor från besöket i området?
Vi hade egen bil. Ingen aning om pris att skicka.
 

sunqan

Vinös
Enl fråga ang svaret från mmh. i bilen med er ellkade ni hem flaskorna? 30 flaskor tar man ju inte gärna på flyget:) vad kostar det ca att skicka hem några lådor från besöket i området?
Priset är nog inte problemet (ca 500 i svensk alkoholskatt och kanske lika mycket till dhl). Det är den osmidiga hanteringen vis-a-vis skatteverket som avskräcker.
 
Trådskapare
S

Sveprod

Medlem
Priset är nog inte problemet (ca 500 i svensk alkoholskatt och kanske lika mycket till dhl). Det är den osmidiga hanteringen vis-a-vis skatteverket som avskräcker.

Du tänker så..
Själv hade jag inte riktigt tänkt tanken på att blanda in dem.. Skickar jag själv som privatperson och "tar chansen" så hoppas jag att allt kommer fram så som jag gjort med tex whisky från GB..;)
 

sunqan

Vinös
Du tänker så..
Själv hade jag inte riktigt tänkt tanken på att blanda in dem.. Skickar jag själv som privatperson och "tar chansen" så hoppas jag att allt kommer fram så som jag gjort med tex whisky från GB..;)
Fram kommer det - punktskattelagen har tack och lov utrymme för att avsändaren missar att betala. (Men då åker man på den). Däremot ska man nog inte vara avsändare själv (om man inte dubbelkollar lagtexten först).
 
Toppen