Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Esperanto Vintermeny

Andreas

Medlem
Var på Esperanto i Onsdags kväll. Första dagen med ny meny sedan hösten.
Otroligt inspirerande och gott. Kemi på hög nivå, allt med en Japansk touch.



Frusen Ingrid Marie med varmsyltade ostron från Grebbestad, caviar och ostronyoughurt


Vintergrönsaker och tryffelthé


Bönor från Sorana i långkokt kycklingskinn med korv på tupp och kalvbräss
Piggvarsslag, råräkor med crème de breton och röksötad koncentrerad mjölk


Råstekt kungskrabba med pilgrimsmussla, svart citron och krabbpastej


Lammtartar rörd i lammjus och brynt lök med jordärtskocka och champinjon
Oxmärg i krispig svartrot med torkat oxkött, kalvsky och saltgurka


Torsklammeller med confiterad torskrom, tempererad äggula och varm fänkål


Porc complet, pommes Epoisses, salad verte


Avokado och soyamjölkspudding med sötat ångat vete fylld med fermenterad macadamianöt



Le Vin


Nv Contraste, Jacques Selosse
Deggad 1 feb 2008

1995 Cuvée Enchanteleurs, Henriot

2007 Puligny-Montrachet Les Clavoillons 1er Cru

1998 Château Belair
 

Elvis

Medlem
SV: Esperanto Vintermeny

Det där lät inte alls dumt. Jag är lite i valet och kvalet mellan Leijontornet och Esperanto för min födelsedagsmiddag om några veckor. Är nyfiken på båda.
 

CH

Medlem
SV: Esperanto Vintermeny

Elvis skrev:
Det där lät inte alls dumt. Jag är lite i valet och kvalet mellan Leijontornet och Esperanto för min födelsedagsmiddag om några veckor. Är nyfiken på båda.

Varför inte köra båda? Det förtjänar du. Du fyller ju trots allt år.
 

Elvis

Medlem
SV: Esperanto Vintermeny

CH skrev:
Varför inte köra båda? Det förtjänar du. Du fyller ju trots allt år.

Jag fyller faktiskt till och med 40 år. :eek: Jag ska unna mig en lunch på Mathias Dahlgren Matbaren, sedan blir det en av ovanstående till middag.
 
SV: Esperanto Vintermeny

Elvis skrev:
Jag fyller faktiskt till och med 40 år. :eek: Jag ska unna mig en lunch på Mathias Dahlgren Matbaren, sedan blir det en av ovanstående till middag.
Helt rätt att köra dubbelt då.
Själv blev det Les Crayeres ena dagen och Tour d'Argent andra vid nämnda ålder fyllda. Det var lite svårt att få till besöken på samma dag tyvärr...
 
SV: Esperanto Vintermeny

Elvis skrev:
Jag fyller faktiskt till och med 40 år. :eek: Jag ska unna mig en lunch på Mathias Dahlgren Matbaren, sedan blir det en av ovanstående till middag.
För att fira ordentligt så borde du ta en del av dina bättre flaskor och ordna ett vininferno för oss här på forumet. Så skulle jag gjort om jag fyllde 40
 

CH

Medlem
SV: Esperanto Vintermeny

shorepower skrev:
För att fira ordentligt så borde du ta en del av dina bättre flaskor och ordna ett vininferno för oss här på forumet. Så skulle jag gjort om jag fyllde 40

Elvis var ju vänlig nog att knäcka en 81a dagen innan jag fyllde. Stort tack till han fär det.
 
Trådskapare
A

Andreas

Medlem
SV: Esperanto Vintermeny

Elvis skrev:
Det där lät inte alls dumt. Jag är lite i valet och kvalet mellan Leijontornet och Esperanto för min födelsedagsmiddag om några veckor. Är nyfiken på båda.

Jag tror du blir otroligt nöjd på bägge ställen. Jag har en förkärlek till LT. Esperanto är väldigt skojj!
 
Toppen