Europaresa

Diskussion i 'Resor' startad av Jonas Rydgren, 27 juni 2018.

1. Jonas Rydgren

Jonas Rydgren Medlem

Hej allvetande forum. Jag ska på en oplanerad resa med barnen. För att få lite mervärde tänkte jag passera några vingårdar och fylla på förrådet lite. Det kommer inte bli särskilt långa stopp vid varje ställe. Min fråga är om någon har tips om vingård, gärna med tillhörande boende, i Rheinhessen/Pfalz och Champagne? Om man bara ska besöka en producent i Champagne vilken bör man välja? Och vilken stad är trevligast att besöka i Champagne även med beaktande för de som inte anser att vin är världens viktigaste intresse?

2. LarsW

LarsW Medlem

I champagne hade nog Bonnaire blivit mitt förslag om du inte har någon absolut favorit därnere. Bra och mycket prisvärda skumpor. Bra bemötande av trevligt folk när man tittar förbi. Vi har aldrig behövt boka i förväg. Ligger i Cramant.

Martin Hansson gillar detta.
  3. Kalle A

Kalle A Medlem

Jag slänger in Hanewald-Schwerdt i Pfalz. Mycket trevligt bemötande utlovas och minst lika goda viner:) Säg till om det är aktuellt så kan jag förmedla kontakt med Stephan. Boende finns och de ligger i Bad Dürkheim.

Martin Hansson gillar detta.
  4. magnum

magnum Epernay, Frankrike

Trevligaste stad i Champagne är Epernay, i Cramant kan du med fördel bo hos http://www.champagne-eric-isselee.com/UKCH/index.html gångavstånd till Bonnaire, Diebolt, Lilbert etc...

David Nilsson, Christer J, Skaggs och 3 andra gillar detta.
  5. Jonas Rydgren

Jonas Rydgren Medlem

Tack för tipsen, det slutade dock med att jag blev nedrlstad och får åka till lefkas istället..grannbyn hade iaf någon form av champagnebar, jag får söka tröst där och nyttja era fina tips till hösten istället.

MagnusH70 och Tomas Lindblom gillar detta.

Dela sidan