Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Europaresa

Hej allvetande forum. Jag ska på en oplanerad resa med barnen. För att få lite mervärde tänkte jag passera några vingårdar och fylla på förrådet lite. Det kommer inte bli särskilt långa stopp vid varje ställe. Min fråga är om någon har tips om vingård, gärna med tillhörande boende, i Rheinhessen/Pfalz och Champagne? Om man bara ska besöka en producent i Champagne vilken bör man välja? Och vilken stad är trevligast att besöka i Champagne även med beaktande för de som inte anser att vin är världens viktigaste intresse?
 

LarsW

Medlem
Om man bara ska besöka en producent i Champagne vilken bör man välja?
I champagne hade nog Bonnaire blivit mitt förslag om du inte har någon absolut favorit därnere. Bra och mycket prisvärda skumpor. Bra bemötande av trevligt folk när man tittar förbi. Vi har aldrig behövt boka i förväg. Ligger i Cramant.
 

Kalle A

Medlem
Jag slänger in Hanewald-Schwerdt i Pfalz. Mycket trevligt bemötande utlovas och minst lika goda viner:) Säg till om det är aktuellt så kan jag förmedla kontakt med Stephan. Boende finns och de ligger i Bad Dürkheim.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Hej allvetande forum. Jag ska på en oplanerad resa med barnen. För att få lite mervärde tänkte jag passera några vingårdar och fylla på förrådet lite. Det kommer inte bli särskilt långa stopp vid varje ställe. Min fråga är om någon har tips om vingård, gärna med tillhörande boende, i Rheinhessen/Pfalz och Champagne? Om man bara ska besöka en producent i Champagne vilken bör man välja? Och vilken stad är trevligast att besöka i Champagne även med beaktande för de som inte anser att vin är världens viktigaste intresse?
Trevligaste stad i Champagne är Epernay, i Cramant kan du med fördel bo hos http://www.champagne-eric-isselee.com/UKCH/index.html gångavstånd till Bonnaire, Diebolt, Lilbert etc...
 
Trådskapare
Jonas Rydgren

Jonas Rydgren

Medlem
Tack för tipsen, det slutade dock med att jag blev nedrlstad och får åka till lefkas istället..grannbyn hade iaf någon form av champagnebar, jag får söka tröst där och nyttja era fina tips till hösten istället.
 
Toppen