Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fasta sortimentet mars 2018

Bastardo

Medlem
Om du upplever att det är på det viset så är det kanske också läge för en personlig reflektion över varför? Om inte annat har du just på ett mycket effektivt sätt dödat vidare diskussion...
Skulle inte tro det … ;) Det är ny själva diskussionen börjar, och på sakligt sätt, hoppas jag. :)

”Dryckestipset: En angenäm Chianti DOCG i steget mellan ung och vuxen, 91p”, skriver Livets Goda på deras e-post om vinet. ;) Vet de inte ens själva vad är skillnaden mellan Valpolicella och Toscana? ;)
Sen står det så här: 2011 Castelsina Chianti Riserva DOCG Nr 73413 (750 ml), 109 kr
Valpolicella, Italien.
FAST vinet kommer från Toscana! :)
”Det är en mycket snygg balansakt vi bevittnar och som vi också, utan att blinka med ena ögat, skulle kunnat betala mer för än vad vi nu får göra.” Skriver LG vidare.
Det luktar pengar så jävla hårt, att det är inte sant! I fickan av tidningen, skulle jag gissa.
Dessutom när det här vinet är inte ens någon riktig Chianti Classico, låt det vara hur mycket Riserva som helst. Hur ofta har ni sett förresten ett vin i den här prisklassen få så höga poäng?
Kommentarer på det?
 
Last edited:

ChristianB

DipWSET
Det var inte med tanken att ifrågasätta dina åsikter som jag svarade, utan snarare att du upplever att du får mothugg på dina inlägg; om du upplever att du möter större motstånd än vad som håller sig inom ramarna för "egna åsikter" är det kanske inte enbart för att folk inte håller med. Med provokativa kommentarer får man också räkna med att få ett visst motstånd.

När det gäller Livets Goda och deras rekommendationer är de i mina ögon förpassade till kategorin "Sveriges vinmaffia"; det är ointressant till stora delar och det är lätt att förstå att de är lika goda kålsupare som Kronstam, Mölstad och många andra som skriver om vin. Det finns dock några undantag som är härligt ärliga!
Just Castelsina har jag sett en hel rad beställningar på under senaste veckan. Den kommer förstås i trälåda och det är billigt, vilket är förklaringen till att det säljer. Det är säkert helt godkänt rödvin men över 90p? Tillåt mig tvivla! :D
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Ser att 2016 Domaine Rimbert Les Travers de Marceau nu finns i ordinarie sortimentet. https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/domaine-rimbert-274201 2013 var med i Vinlådan för några år sen och de har även haft andra viner från Domaine Rimbert. Klart trevligt och kul att se i ordinarie sortimentet. Skulle hellre köpa den för 119 kr än väldigt mycket annat på Bolis.
Provade för ett tag sen och tyckte den var bra för sitt ringa pris, inget stort vin och saknade kanske en aning intensitet men öppen, blommig doft och väldigt lättdrucken.
 
Toppen